Help mijn paard is gestoord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:02

djune13 schreef:
_Yasmine_ schreef:
er valt niemand je echt persoonlijk aan, er wordt hulp geboden en het lijkt alsof je er niets mee doet, en eerlijk snap ik dat mensen dan kortaf worden..

Welke concrete realistische hulp ?
Hem wegdoen naar nederland of iemand uit nederland doen komen, ik zoek liever een oplossing dichterbij... Misschien had ik dan beter dit op een belgisch forum gezet, foutje van mij.

15 minuten bij mij vandaan...... hoeveel dichterbij wou je het nog hebben? :D

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:03

Volgens mij zijn we uitgepraat op dit topic, misschien wil de ts ons op den duur laten weten of er nog iemand met het paard verongelukt (of niet)?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:04

djune13 schreef:
_Yasmine_ schreef:
er valt niemand je echt persoonlijk aan, er wordt hulp geboden en het lijkt alsof je er niets mee doet, en eerlijk snap ik dat mensen dan kortaf worden..

Welke concrete realistische hulp ?
Hem wegdoen naar nederland of iemand uit nederland doen komen, ik zoek liever een oplossing dichterbij... Misschien had ik dan beter dit op een belgisch forum gezet, foutje van mij.

PVD woont naar mijn idee nog altijd in België :?
Ik zou zo ook niet iemand weten die je nu op dit moment beter kan helpen dan PVD (en daar doel ik ook mee op het feit dat ze dit kosteloos wil doen, zoals ik het lees in ieder geval, en jij aangeeft niet te veel er voor over kan hebben) PVD komt op ij altijd over als een persoon met het hart op de goede plaats die genoeg ervaring heeft met dit soort paarden.
Echt waar, ga in op die mail en vraag alsnog of ze wil komen en zeg waar je paard staat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:08

_Yasmine_ schreef:
wat is er mis met iemand uit nederland als dat word aangeboden en als ze er verstand van hebben?
zo zijn er veel mensen genoemd waar je contact mee zou kunnen opnemen, zij hebben er ook veel verstand van en daarnaast de nodige ervaring..

pvd woont dichtbij..........

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:09

djune13 schreef:
scandal schreef:
djuni13 ik denk dat je helemaal niet geholpen wil worden als ik dit topic zo eens doorlees??

je krijgt een super aanbod maar nee je reageert eerst met nee omdat je pb krijgt over die persoon, dan mag ze komen en dan beantwoord je haar pb/mail niet?? pvd is een echt paardenmens, en ze weet wat ze doety met paarden, daar ben ik onderhand wel zeker van.

sorry maar zou bijna denken dat je in sprookjes geloof en het hele verhaal verzonnen hebt.

Eindelijk iemand die me door heeft, ik heb namelijk heel dit verhaal verzonnen om een beetje aandacht te krijgen en om te kijken wij hier werkelijk veel van paarden afweet.
Tuurlijk bestaan er geen paarden die plots agressief worden, dat is een fabeltje en als er problemen zijn ligt het altijd aan de onwetende eigenaar. Die natuurlijk helemaal geen hulp wil aanvaarden... misschien omdat hij/zij zich aangevallen voelt ?
Enfin, gezien ik alles heb verzonnen heb ik natuurlijk ook helemaal geen hulp nodig.

er bestaat wel degelijk paarden die plots agresief worden maar, die mensen gaan in op alle hulp die ze kunnen krijgen,
jij krijgt hulp aangeboden en zegt ik wil zo graag dat ze komt blah blah blah
maar ondertussen onderneem je geen actie, sorry maar dan snap ik et echt niet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:09

zeeuwa vlaanderen ala Brugge ........... is niet zo ontzettend ver van belgie vandaan........ kan je zo ongeveer wel een beetje lopen zegmaar :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:10

KiWiKo schreef:
_Yasmine_ schreef:
wat is er mis met iemand uit nederland als dat word aangeboden en als ze er verstand van hebben?
zo zijn er veel mensen genoemd waar je contact mee zou kunnen opnemen, zij hebben er ook veel verstand van en daarnaast de nodige ervaring..

pvd woont dichtbij..........

ja klopt, maar daar is ze zo enthausiast over dat ik het niet eens meer genoemd heb.,

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 19:12

_Yasmine_ schreef:

Zou jij je paard naar belgie doen ? Misschien toch handiger om een oplossing dichterbij te zoeken ?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:13

djune13 schreef:
_Yasmine_ schreef:

Zou jij je paard naar belgie doen ? Misschien toch handiger om een oplossing dichterbij te zoeken ?

Oplossing dichtbij is toch voorgesteld? Jemig ik snap dit echt niet hoor :n Zeg dan letterlijk eens waarom je PVD NIET over de vloer wilt hebben?

En trouwens, al moest mijn paard naar Oostenrijk, als ik daarbij echt dacht dat hij ermee geholpen zou worden door mensen met verstand, dan deed ik dat.

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 19:15

cp112 schreef:
PVD woont naar mijn idee nog altijd in België :?
Ik zou zo ook niet iemand weten die je nu op dit moment beter kan helpen dan PVD (en daar doel ik ook mee op het feit dat ze dit kosteloos wil doen, zoals ik het lees in ieder geval, en jij aangeeft niet te veel er voor over kan hebben) PVD komt op ij altijd over als een persoon met het hart op de goede plaats die genoeg ervaring heeft met dit soort paarden.
Echt waar, ga in op die mail en vraag alsnog of ze wil komen en zeg waar je paard staat.

Ik heb haar nogmaals gemaild om een aantal misverstanden uit te leggen...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:16

als mijn paard (die ik niet heb) zou opknappen daarvan, waarna ik de band weer op kan pakken en ervan kan genieten ipv dit. zou ik dat er inderdaad voor over hebben ja :j

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:18

ja maar het is wel te laat ben ik bang

en al zou mijn paard naar ik weet niet waar moeten ze ging daarheen weet ik zeker

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:18

djune13 schreef:
_Yasmine_ schreef:

belgie en brugge........... steenworp afstand!
Gaelle kan je niet helpen denk financieel.......

heel blunt....... maar weet je wat jij moet doen, lekker je paard terugbrengen naar de handelaar.......... want dit is niet jouw dier, en jij wil niet aan jezelf werken.......

moet je even in je achterhoofd houden dat dit dier niet voor niks op je pad is gekomen........ jij moet wat leren van dit paard..........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:20

scandal schreef:

en al zou mijn paard naar ik weet niet waar moeten ze ging daarheen weet ik zeker

nee hoor voor een PvD is dit appeltje eiteje kale plaatje......... makkelijk geval......... het moeilijkste isde eigenaar op de rails helpen......... peerd lukt wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:22

Ja, een paard is je spiegel.

Maar begin een beetje te twijfelen of het wel waar is allemaal, iemand op een steenworp afstand die ook nog gratis komt...wat is het probleem?? :?

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:22

schitterend verwoord kiwiko ben het niet altijd eens met wat je vermeld maar deze keer wel.
KiWiKo schreef:
belgie en brugge........... steenworp afstand!
Gaelle kan je niet helpen denk financieel.......

heel blunt....... maar weet je wat jij moet doen, lekker je paard terugbrengen naar de handelaar.......... want dit is niet jouw dier, en jij wil niet aan jezelf werken.......

moet je even in je achterhoofd houden dat dit dier niet voor niks op je pad is gekomen........ jij moet wat leren van dit paard..........
[/quote]

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:23

Uit reacties op dit forum leid ik af dat zij spijtig genoeg niet wil komen.
Dat van die rechtzaak weet ik.
Ik weet ook dat zij al veel goede dingen gedaan heeft voor paarden en dat het iemand is met een hart voor paarden.

Vind je dat raar??? Nou ik niet hoor!!
Je jammerde over een rechtzaak, die jou geen bal aan gaat!!!
Je denkt alleen maar vanuit roddels dat je kunt (ver)oordelen hierover....
Sorry, maar ik vind dat je erg ondankbaar bent!!
Kijk ik vermoed dat jij de gene bent die een probleem heeft met je paard, en niet PVD, dus als ze besluit om haar handen er vanaf te trekken omdat jij niets meer van je laat horen.... Dan denk ik dat het "een graag of niet" is... En heb je het toch echt aan jezelf te danken!!

Meisje, ik wens je veel wijsheid en veiligheid....
Ik hoop dat je snel fijner met je paard overweg kunt!!

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:24

jij wilt een oplossing

misschien een uitje erop een beetje curry en mayo, probleem opgelost.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:24

KiWiKo schreef:
scandal schreef:

nee hoor voor een PvD is dit appeltje eiteje kale plaatje......... makkelijk geval......... het moeilijkste isde eigenaar op de rails helpen......... peerd lukt wel

ehm ik bedoelde mer het feit dat pvd al aangaf dat ze te laat is en dat ze d'r aanbod intrekt met te laat.

en ik ken pvd ze is een topper in mijn ogen, met het werken met paarden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:29

stoffel schreef:
jij wilt een oplossing

misschien een uitje erop een beetje curry en mayo, probleem opgelost.

als er geen hulp gezocht word is dat wel het alternatief ja

stoffel

Re: Help mijn paard is gestoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:35

Als ze dat paard niet snel weggeven (brengt toch niets op) aan iemand die wel met een paard overweg kan is dat geen alternatief maar de enige optie wil je zelf niet tussen zes plankjes komen te liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:36

Tja, een welgemikte strap of even platdrukken kan dan fataal zijn en daar hoeft het paard niet gestoord, gevaarlijk of gemeen voor te zijn, maar wel een totaal verstoorde communicatie..

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:37

ik snap niet dat ze zo moeilijk doet ,PVd wil komen moet ze wel erop reageren,...kan me zo kwaad maken over mensen die over hun paard klagen en dan geen hulp aannemen

mijn merrie was ook zo toen ik haar 4 jaar geleden kreeg ,erger nog ,als je bij haar in de stal kwam wou ze je echt doodslaan .ik heb hulp gehad en nu is ze het liefste paardje op stal
maar weg doen is nooit een optie <is mijn mening> je zadelt een ander met jou probleem op en als er dan ongelukken gebeuren...brrr moet er niet aan denken

btw ,ik heb parelli gedaan met sandy en doe het nog steeds en nu is ze super lief

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:40

word wel zo een hele discussie hier he?

er is hulp,dus denk dat we gewoon moeten afwachten hoe dat gaat.
zou het jammer vinden als door dat gekibbel hier het topic op slot gaat en de ts van bokt verdwijnt

ben namelijk wel heel nieuwsgierig hoe dit verder gaat

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:40

ik neem het dier wel over voor 400 euro............. en dan hebben we het dier binnen no time weer in het gareel........... kan ik er nog een honderdje of 8 aan verdienen............

Ik doe dat niet........ maar zo is wel hoe de handelaarswereld werkt.........

TS ga zoete broodjes bakken met PVD,,,,,,,,,, doe het nou maar.......... want zoals ik schets zo is de wereld