Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarcoBorsato schreef:KiWiKo schreef:waarom hoolikibooooo holistisch???
Kim, dit is echt niet negatief bedoeld, maar kun je eens met een constructief bericht komen ipv alles afbranden e.d. Hoe zou jij dit oplossen?
maar in va zie ik het niet terugkomen
en daar kan niet iedereen mee omgaan........... maar het is natuurlijk wel makkelijk om er een lichamelijke oorzaak voor te vinden ipv een tekortkoming in je eigen kunnen
JoviBan schreef:Niet te geloven dit.
TS heeft een paard gekocht dat op 3-jarige leeftijd al behoorlijk vernaggeld is door de mens. En ze vraagt hier om goede adviezen om goed met het paard om te gaan en het paard weer 'goed' te krijgen.
In eerste instantie krijgt ze die adviezen ook, maar dan komt er een andere bokker die het eea over het paard verteld en opeens is het mis.
En ik moest meteen denken aan een topic over een zogenaamd paard dat judd oid werd genoemd en dat werd één groot kwijl en dweil topic.![]()
TS: mijn persoonlijk advies is om dit dier eerst goed na te laten kijken door een holistische DA. Helemaal door laten meten zodat alles gecheckt wordt. Daarna kun je verder kijken wat je doet. Maar iig eerst even niet rijden, van de muesli met haver af en de wei in.
KiWiKo schreef:maar er is medisch niks mis met dit dier, er zit alleen een kop open daar kan niet iedereen mee omgaan........... maar het is natuurlijk wel makkelijk om er een lichamelijke oorzaak voor te vinden ipv een tekortkoming in je eigen kunnen
cleyto schreef:Het rijden zal ik ook minderen. Ik concentreer me nu op het basiswerk, respect in de wei en stal en aan de hand en longe. De check up komt er ook aan, en tandarts laat ik ook langskomen.

cleyto schreef:Kiwiko :
En hoe weet u ineens zo zeker dat er medisch niets mis is? Bent u toevallig helderziende?
Dit paard is nog NOOIT bij de hoefsmid geweest, misschien is dit de reden, had ik nog niet aan gedacht. En ja ik heb allang een afspraak gemaakt. Ik heb zeker en vast geen tekortkoming, mijn paard heeft me er nog steeds niet afgegooid, en ik straf haar iedere keer af als ze me bijt. Nu is het werken aan haar voor te zijn, en het lukt me behoorlijk tot zeer goed. Ik ben geen watje!
MamboBeach schreef:KiWiKo, weer lekker bezig om iemand af te blaffen?!
Ilzas schreef:Mensen willen de waarheid gewoon niet horen, zo reageer ik (en een aantal mensen die hier reageren ook) in een topic over een meid wiens vriend haar al vier jaar besodemieterd heeft, iedereen zegt dat het een eikel is en dat ie het weer gaat doen, maar de meid in kwestie zegt van niet en gaat het weer proberen. OK, good luck, break a leg.
Idem dito hier: iedereen zegt dat dit paard gewoon een heel moeilijk karakter heeft en een maatje te groot is voor de TS, maar nee, TS beslist heel beslist dat ze het vooral blijft proberen. OK, ook jij: good luck, break a leg.
Als je je mening toch al klaar hebt, dat je het zo wie zo weer gaat of blijven proberen, open dan geen topic.
KiWiKo schreef:cleyto schreef:Kiwiko :
En hoe weet u ineens zo zeker dat er medisch niets mis is? Bent u toevallig helderziende?
Dit paard is nog NOOIT bij de hoefsmid geweest, misschien is dit de reden, had ik nog niet aan gedacht. En ja ik heb allang een afspraak gemaakt. Ik heb zeker en vast geen tekortkoming, mijn paard heeft me er nog steeds niet afgegooid, en ik straf haar iedere keer af als ze me bijt. Nu is het werken aan haar voor te zijn, en het lukt me behoorlijk tot zeer goed. Ik ben geen watje!
even kijken........ ik heb hier posts gelezen van mensen die haar kenden uit haar verleden............
en dat zijn mensen die ik toch enigsinds wel inschat op het aanvoelen van paarden......
je hebt heel simpelweg een paard een maat te groot gekocht........... en je kan ermee dealen of het ding wegdoen........
ermee dealen betekend regelmatig in de bakwand belanden........... wegdoen is je verlies nemen.........
jouw keuze............. maar niet huilenbalken, want jij wilde dit
KiWiKo schreef:MamboBeach schreef:KiWiKo, weer lekker bezig om iemand af te blaffen?!
wow.............. das heftig.............
in mijn ogen blaf ik niemand af.............. misschien schud ik iemand wakker......... dat kan......
oud zeer ergens????
Ilja000 schreef:Een topic openen wil ook wel eens inhouden dat je advies krijgt dat op de zere plek prikt...
Nogmaals, heel veel succes, maar ik zou me eerst in karakterontwikkeling verdiepen en hoop dat je genoeg begeleiding hebt en dat het niet nog gevaarlijker wordt.
Ilzas schreef:Mensen willen de waarheid gewoon niet horen, zo reageer ik (en een aantal mensen die hier reageren ook) in een topic over een meid wiens vriend haar al vier jaar besodemieterd heeft, iedereen zegt dat het een eikel is en dat ie het weer gaat doen, maar de meid in kwestie zegt van niet en gaat het weer proberen. OK, good luck, break a leg.
Idem dito hier: iedereen zegt dat dit paard gewoon een heel moeilijk karakter heeft en een maatje te groot is voor de TS, maar nee, TS beslist heel beslist dat ze het vooral blijft proberen. OK, ook jij: good luck, break a leg.
Als je je mening toch al klaar hebt, dat je het zo wie zo weer gaat of blijven proberen, open dan geen topic.