Ons nieuwe paard is zeer agressief!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:47

En toch is ze ergens onderweg het vertrouwen in de mens verloren. En kun jij je afvragen of jij sterk genoeg bent om haar die basis en dat vertrouwen te bieden. Dat vraag jij jezelf ook af, anders was je dit topic niet begonnen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:49

MarcoBorsato schreef:
KiWiKo schreef:
waarom hoolikibooooo holistisch???

Kim, dit is echt niet negatief bedoeld, maar kun je eens met een constructief bericht komen ipv alles afbranden e.d. Hoe zou jij dit oplossen?

hee, niks met holistisch.......... ben er zelf al jaren mee bezig :) maar in va zie ik het niet terugkomen

elke va die ik tot nu toe meegemaakt heb kijkt naar het totale plaatje :)

en niet anders...........

maar er is medisch niks mis met dit dier, er zit alleen een kop op :) en daar kan niet iedereen mee omgaan........... maar het is natuurlijk wel makkelijk om er een lichamelijke oorzaak voor te vinden ipv een tekortkoming in je eigen kunnen :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:50

Het dier is dus in dr jonge leventje al goed verziekt.. en als je nu al niet weet wat je moet doen, zal het alleen maar erger worden..

Sukses... :wave:
Laatst bijgewerkt door Casarell op 02-09-09 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:50

JoviBan schreef:
Niet te geloven dit.
TS heeft een paard gekocht dat op 3-jarige leeftijd al behoorlijk vernaggeld is door de mens. En ze vraagt hier om goede adviezen om goed met het paard om te gaan en het paard weer 'goed' te krijgen.
In eerste instantie krijgt ze die adviezen ook, maar dan komt er een andere bokker die het eea over het paard verteld en opeens is het mis.

En ik moest meteen denken aan een topic over een zogenaamd paard dat judd oid werd genoemd en dat werd één groot kwijl en dweil topic. :r

TS: mijn persoonlijk advies is om dit dier eerst goed na te laten kijken door een holistische DA. Helemaal door laten meten zodat alles gecheckt wordt. Daarna kun je verder kijken wat je doet. Maar iig eerst even niet rijden, van de muesli met haver af en de wei in.

Naar zulke raad was ik dus op zoek. Van de haver is ze ondertussen al enkele dagen af. Het rijden zal ik ook minderen. Ik concentreer me nu op het basiswerk, respect in de wei en stal en aan de hand en longe. De check up komt er ook aan, en tandarts laat ik ook langskomen.
Ik heb haar ook nog geen twee weken, ik had haar inderdaad beter eerst laten inkomen, maar goed, wat gebeurd is, is gebeurd. Ik doe nu echt mijn best voor haar, en dat respect is stukje bij beetje aan het terugkomen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:52

KiWiKo schreef:
maar er is medisch niks mis met dit dier, er zit alleen een kop op :) en daar kan niet iedereen mee omgaan........... maar het is natuurlijk wel makkelijk om er een lichamelijke oorzaak voor te vinden ipv een tekortkoming in je eigen kunnen :)

En juist dat is zo verneukeratief, symptoombestrijding, want je pompt er nog weer eens bakken met geld in (in mijn geval; wondje, neusje, peesje, droesje) terwijl het iets anders maskeert. Je verwacht dan ook teveel van als ze "beter" worden en ze gaan nog steeds als een jekko door de bak.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 02-09-09 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:52

Joh, je hebt al bladzijden vol met dit soort advies! Misschien handig je eigen topic even terug te lezen?
*gaat d'r mond nu maar houden...*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:55

cleyto schreef:
Het rijden zal ik ook minderen. Ik concentreer me nu op het basiswerk, respect in de wei en stal en aan de hand en longe. De check up komt er ook aan, en tandarts laat ik ook langskomen.

Het rijden niet minderen, maar echt even helemaal mee stoppen.
Longeren ook niet doen.
Je weet immers niet wat en of er mis is met haar, dus stop daar nou eerst even mee tot je een goede check hebt laten doen (alles: spieren, gewrichten, botten, mond, gebit, hoeven, rug, benen, organen, etc etc).

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:57

Mensen willen de waarheid gewoon niet horen, zo reageer ik (en een aantal mensen die hier reageren ook) in een topic over een meid wiens vriend haar al vier jaar besodemieterd heeft, iedereen zegt dat het een eikel is en dat ie het weer gaat doen, maar de meid in kwestie zegt van niet en gaat het weer proberen. OK, good luck, break a leg.

Idem dito hier: iedereen zegt dat dit paard gewoon een heel moeilijk karakter heeft en een maatje te groot is voor de TS, maar nee, TS beslist heel beslist dat ze het vooral blijft proberen. OK, ook jij: good luck, break a leg.

Als je je mening toch al klaar hebt, dat je het zo wie zo weer gaat of blijven proberen, open dan geen topic.

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:57

Kiwiko :
En hoe weet u ineens zo zeker dat er medisch niets mis is? Bent u toevallig helderziende?
Dit paard is nog NOOIT bij de hoefsmid geweest, misschien is dit de reden, had ik nog niet aan gedacht. En ja ik heb allang een afspraak gemaakt. Ik heb zeker en vast geen tekortkoming, mijn paard heeft me er nog steeds niet afgegooid, en ik straf haar iedere keer af als ze me bijt. Nu is het werken aan haar voor te zijn, en het lukt me behoorlijk tot zeer goed. Ik ben geen watje!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:58

joviban.............. meiske heeft gewoonweg een paard een maatje te groot voor haar gekocht.............

met het peerd is niks mis........ met de combinatie wel....

ligt aan het mens in dit geval, niet aan het paard :)

paard is gewoon beter af bij een eigenaar die er wel mee om kan gaan........
zo simpel is het verhaal...........

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:59

KiWiKo, weer lekker bezig om iemand af te blaffen?!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:00

MamboBeach schreef:

ja helemaal mee eens, maar niet zij alleen. :o
ik TEM

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:01

cleyto schreef:
Kiwiko :
En hoe weet u ineens zo zeker dat er medisch niets mis is? Bent u toevallig helderziende?
Dit paard is nog NOOIT bij de hoefsmid geweest, misschien is dit de reden, had ik nog niet aan gedacht. En ja ik heb allang een afspraak gemaakt. Ik heb zeker en vast geen tekortkoming, mijn paard heeft me er nog steeds niet afgegooid, en ik straf haar iedere keer af als ze me bijt. Nu is het werken aan haar voor te zijn, en het lukt me behoorlijk tot zeer goed. Ik ben geen watje!

even kijken........ ik heb hier posts gelezen van mensen die haar kenden uit haar verleden............

en dat zijn mensen die ik toch enigsinds wel inschat op het aanvoelen van paarden......

je hebt heel simpelweg een paard een maat te groot gekocht........... en je kan ermee dealen of het ding wegdoen........

ermee dealen betekend regelmatig in de bakwand belanden........... wegdoen is je verlies nemen.........

jouw keuze............. maar niet huilenbalken, want jij wilde dit :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:02

MamboBeach schreef:

wow.............. das heftig.............

in mijn ogen blaf ik niemand af.............. misschien schud ik iemand wakker......... dat kan......

oud zeer ergens????
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 02-09-09 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:02

Kim genoeg, laat haar eerst dat paardje eens even lekker nakijken.

Ts Relax en zorg dat je paard dat ook wordt.

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 20:03

Ilzas schreef:
Mensen willen de waarheid gewoon niet horen, zo reageer ik (en een aantal mensen die hier reageren ook) in een topic over een meid wiens vriend haar al vier jaar besodemieterd heeft, iedereen zegt dat het een eikel is en dat ie het weer gaat doen, maar de meid in kwestie zegt van niet en gaat het weer proberen. OK, good luck, break a leg.

Idem dito hier: iedereen zegt dat dit paard gewoon een heel moeilijk karakter heeft en een maatje te groot is voor de TS, maar nee, TS beslist heel beslist dat ze het vooral blijft proberen. OK, ook jij: good luck, break a leg.

Als je je mening toch al klaar hebt, dat je het zo wie zo weer gaat of blijven proberen, open dan geen topic.

Een topic openen wil niet zeggen dat ik ga doen wat er gezegd wordt, ik haal hier de dingen uit die ik vind dat nuttig zijn. En ik ben nu eenmaal geen opgever, en ik laat me niet van de kaart slaan door enkele doordrammers die vinden dat dit paard te hoog gegrepen voor me is, terwijl ze mij noch mijn paard kennen. Is dat geen bevooroordeling misschien?
En jouw mening ken ik nu ondertussen wel, ik negeer haar voor als je het nog niet doorhad, dus ga je nu bezighouden met een ander topic en bekritiseer niet iedereen die me raad geeft.

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 20:07

KiWiKo schreef:
cleyto schreef:
Kiwiko :

even kijken........ ik heb hier posts gelezen van mensen die haar kenden uit haar verleden............

en dat zijn mensen die ik toch enigsinds wel inschat op het aanvoelen van paarden......

je hebt heel simpelweg een paard een maat te groot gekocht........... en je kan ermee dealen of het ding wegdoen........

ermee dealen betekend regelmatig in de bakwand belanden........... wegdoen is je verlies nemen.........

jouw keuze............. maar niet huilenbalken, want jij wilde dit :)

Je staat blijkbaar bekend als afblaffer? Ik zal dit dan maar niet persoonlijk opnemen.
En heus, zo snel krijg je me niet van m'n standpunt af hoor. Moeilijk gaat ook.
Toen ik dit topic plaatste zag ik het even niet meer zitten, heb nu voldoende raad gekregen van mensen die anders zijn dan jou, die alles positief bekijken. Zo ben ik ook, en dit paard gaat niet weg, voor geen geld van de wereld, want ik weet dat ze het ver gaat schoppen. Ik stuur je nog eens iets als ik wedstrijden rij!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:07

Een topic openen wil ook wel eens inhouden dat je advies krijgt dat op de zere plek prikt...

Nogmaals, heel veel succes, maar ik zou me eerst in karakterontwikkeling verdiepen en hoop dat je genoeg begeleiding hebt en dat het niet nog gevaarlijker wordt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:07

KiWiKo schreef:
MamboBeach schreef:

wow.............. das heftig.............

in mijn ogen blaf ik niemand af.............. misschien schud ik iemand wakker......... dat kan......

oud zeer ergens????

Het valt me op dat jij alles 'weet' over paard en ruiter terwijl je ze niet kent.
Je laat de mensen niet in hun waarde en dat vind ik behoorlijk irritant...
Maar ik denk dat je zo ver bent dat je het zelf niet door hebt!

Waar heb je oud zeer van?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:09

Ilja000 schreef:
Een topic openen wil ook wel eens inhouden dat je advies krijgt dat op de zere plek prikt...

Nogmaals, heel veel succes, maar ik zou me eerst in karakterontwikkeling verdiepen en hoop dat je genoeg begeleiding hebt en dat het niet nog gevaarlijker wordt.

Advies vind ik heel iets anders dan iemand de grond instampen en denken dat je Anky bent!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:11

Ik denk dat dit paardje psychisch helemaal over de rooie aan het gaan is. En dat vertaald zich in afkeer gedrag, het paard schreeuwt om begrepen te worden... Probeer haar te begrijpen en gooi er niet zomaar een zadel op, bit in de mond en domesticeren maar!

Als je het mij vraagt is dit een paard met inderdaad wel een moeilijk kantje, op zich niets mis mee maar je moet weten hoe ermee om te gaan. Ik stel voor dat je het zadel en hoofdstel op zolder legt en eerst je paard leert kennen. Stel jezelf eens voor? (en niet op de manier: HAllo ik ben... En hoe heet jij?) Laat je paard jou kennen, vertrouwen en jij moet haar leren kennen, vertrouwen en DAN kan je beginnen met andere dingen. Wandel met haar, pak een boek en ga in de weide zitten en zulke dingen.. Zorg dat je bij haar bent zonder dat je haar helemaal opeist, laat haar wennen zonder dat ze zich gedwongen voelt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:11

Ilzas schreef:

Kijk, en dat is nu het punt, de bokkers willen hun mening bij iemand anders in de strot duwen, en als een TS dan ander advies aanneemt dan moet je geen topic openen, wat een dooddoener zeg!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:16

erg flauw dit allemaal iedereen afblaffen heeft geen zin het is duidelijk dat de TS gek is van dit paard en ervoor wil vechten. Ik heb een haflinger ook levensgevaarlijk in iemand anders zijn ogen. Paard steigert tijdens het rijden en bokt ook af en toe happerig en smeert hem wel is. Iedereen zei tegen mij verkoop dat beest niks mee te beginnen. Ik heb er een superknol aan zit nu in een dipje maar laat haar gewoon lekker staan en pak haar af en toe is op. volle zus is vroeger mishandeld ook doodsbenauwd paard maar is het maatje voor mn leven voor mij. als er een man bijkomt flipt ze klompen flipt ze zweep flipt ze kwade stem flipt ze beest had geen vertrouwen in de mens en heb er 2 superknollen aan. veel geduld en doorzettingsvermogen ben 13 en heb verschillende moeijlijke onhandelbaren paarden gereden en beleerd. Het grootste geheim is rustig blijven wel afstraffen maar niet met zweep eerst een stem daarna kan je altijd nog een goede tik met je hand op zijn/haar neus verkopen. Waarom moet de TS dit paard verkopen? het is haar keus laat haar vechten zou ik ook doen. ik zou door het vuur gaan voor zo'n paard een uitdaging om zo'n beest normaal te krijgen en later alle "paardenkenners" met hun bek vol tanden te zien staan! TS echt respect voor jou en ga zo door. je kan me altijd een PB sturen! iemand die problemen heeft PB!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:16

ik neem ts haar posts en de gene die het paard kende haar posts en ik volg dan mijn lering die ik daaruit trek..........

chivaldi

Re: Ons nieuwe paard is zeer agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:19

ik heb in je profiel gekeken en ziet er ook niet vriendelijk uit kind zit veeel te ver in de beugels en zie bij sommige paarden spanning of een hulpteugel ooit gehoord van natuurlijk oplossen??