Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
denice schreef:yeye schreef:misschien kan je eens proberen met hem gewoon te negeren en verder op te zadelen.
wat ze ook wel eens doen is:
als je aan het aansingelen bent en hij hapt, gewoon een keertje iets harder aansingelen (dus eens een keertje hard trekken) en als hij dan na een tijdje niet stopt kan je hem straffen met je stem. dus eventjes heel hard NEE roepen en er met je rug naar toe gaan staan (dus weer verder negeren).
meestal helpt dit wel hoor
ik zou hem nu niet gaan slaan want dan gaat hij jou minder vertrouwen en jij bent misschien wel de 1ige persoon die hij nog een beetje vertrouwd!
succes!!
ja dat helpt, harder aansingelen als correctie, terwijl hij singelnijd heeft...
Pas straffen als hij daadwerkelijk jou gebeten heeft, vooralsnog zou ik het proberen te negeren.
Je gaat toch niet een paard opzettelijk z'n mond laten verbranden
ookal bijt hij :SIvonka schreef:Weet niet of het er al staat maar heb eens gelezen over een hete Aardappel (met schil want dan blijft ie echt heet) op een stokkie. als ie bijt dan verbrand hij zijn tong/lip net als wij wel eens aan de hete soep en dan kijkt hij wel uit om nog gauw eens te bijten. Wij blazen ook een volgende keer voor we toehappen
popez schreef:Ik dacht dat brandmerken verboden was in nederland?Je gaat toch niet een paard opzettelijk z'n mond laten verbranden
ookal bijt hij :S
Ivonka schreef:Weet niet of het er al staat maar heb eens gelezen over een hete Aardappel (met schil want dan blijft ie echt heet) op een stokkie. als ie bijt dan verbrand hij zijn tong/lip net als wij wel eens aan de hete soep en dan kijkt hij wel uit om nog gauw eens te bijten. Wij blazen ook een volgende keer voor we toehappen

yeye schreef:misschien kan je eens proberen met hem gewoon te negeren en verder op te zadelen.
wat ze ook wel eens doen is:
als je aan het aansingelen bent en hij hapt, gewoon een keertje iets harder aansingelen (dus eens een keertje hard trekken) en als hij dan na een tijdje niet stopt kan je hem straffen met je stem. dus eventjes heel hard NEE roepen en er met je rug naar toe gaan staan (dus weer verder negeren).
meestal helpt dit wel hoor
ik zou hem nu niet gaan slaan want dan gaat hij jou minder vertrouwen en jij bent misschien wel de 1ige persoon die hij nog een beetje vertrouwd!
succes!!
play_coy schreef:over dat terugbijten of slaan, ik ben het er mee eens, maar velen maken een fout, als je hem straft, doe dat zodra hij wil bijten of bijt. niet als hij heeft losgelaten, want dan straf je hem voor het loslaten, is ook niet handig
) en hij heeft tot nu toe niet meer gebeten :d