hier mijn verslagje.
Vrijdag middag kwam ik naar huisgefietst.
Onderweg een enorme hagelbui gehad.
Nou ja, ik meteen de weide checken. Ze waren wel wat drassig, maar et kon ermee door.
Ik mijn paardje op wei gedaan en je verwacht dan dat ze lekker hard rondracen en bokken enzo, maar nee, ze staan allemaal weer aan het hek zielig te kijken (och got, ze hebben suikerhoeven).
Ik heb ze toch maar op wei laten staan.
Ook 's nachts lekker laten staan, ze hadden namelijk allemaal een lekker dekentje op. (behalve het veulen dan)
Toen stond ik 's ochtends op en ja, wat zag ik.
Er lag een lekkere dikke laag sneeuw.
Vaderfiguur boos omdat de paarden nog op de weide stonden.
nou ja, niks aan te doen.
Ik kwam daar aan om hooi enzo te geven, staan ze dus lekker in de sneeuw met un neuzen te schuiven. Zo'n lief gezicht. Dan hebben ze net zo'n melksnorretje.
Nou ja, eff terug naar mijn verslag, ik had ze dus gewoon lekker op de weide laten staan.
Zaterdag avond ook.
Vanochtend lag er dus weer sneeuw.
Nu dus 2 x zoveel, zo'n 15 cm.
Ikke weer hooi geven en wat warm water meegenomen want de waterbakken waren bevroren.
's middags moest ik ze toch echt naar binnen halen, het begion keihard te hagelen en te sneeuwen.
Ik kwam dus die middag naar de weide en ik pak het veulentje mee.
ons roosje helemaal blij om weer droge voetjes te hebben.
Toen ging ik onze Whisper en Why halen.
Toen onze Crystal en Christy.
Ik kwam bij hun weide aan en toen kwamen ze allebei op ons af gegalopeerd.
En ja, ik zag het al gebeuren, onze Christy (jaarling) glijd uit en valt op haar toeterd.
Ze kreupelde een beetje en haar knie werd dik.
Wat een lomperd is het toch

Maar nu heb ik er dus weer een zorg bij.
Maar gelukkig ook een zorg minder want de operatie van mijn zus is verplaatst naar vrijdag, dus die kan nog een paar daagjes extra helpen.
Van haar gedrag, het is nog altijd hetzelfde.
Ze bijt alleen niet, ik heb nu wat bijtspeeltjes in haar stal gehangen.
Kont naar me toe draaien doet ze nog wel en me negeren enzo ook.
Dit was mijn verslagje
Sorry voor de eventuele typfouten, typen is tegenwoordig zo moeilijk

? Wie zegt dat hier? Ben ik wel benieuwd naar. De mijne staat toevallig bewust 24/7 buiten, ik ben er elke dag, soms zelfs meerdere keren en daarbij is er meerdere keren per dag, zo niet de gehele dag (hangt af waar ze staan op het land) toezicht van de staleigenaren. Draad hebben we niet, wel goed hekwerk en water. Oja, daar kan hij ook invallen natuurlijk.