mental11 schreef:Ja inderdaad belachelijk al dat geknuffel! In de natuur zitten ze toch ook nooit aan elkaar te plukken? Gewoon afstand houden voortaan. Contact leggen doe je maar door te bellen en als paarden dat niet kunnen dan is het omdat ze daar niet voor bedoeld zijn. Hooguit de noodzakelijke borstelbeurt, lekker snel en zonder al te veel sentiment, zadel erop en hoppatee wegrijden maar. We zijn toch geen doetjes!
Daar heb je een paard toch niet voor, voor knuffelen? Dat doe je maar met je teddybeer als je nog zo infantiel bent. Word alsjebleift eens emotioneel volwassen!
Lintenrijden, dat is waar het om gaat. De rest is maar getuttel en gezemel. Straks gaan ze er nog aan wennen en voor je het weet heb je zo'n slijmerig paard dat je steed voor de voeten loopt en aandacht eist. Niets daarvan, net als met kinderen en andere dieren die je africht. Discipline en afzien.
Het moest maar eens gezegd worden.
En het is nog vies ook.
Bah.
Hihihi
Goed, jij hebt mijn punt dus totaal niet begrepen. Jammer dat je niet de enigste bent die wat moeite heeft met lezen
En nu word ik ook nog moe van dit topic. Bijzonder zwaar leven heb ik nu toch

Maar goed, mensen, lees aub even wat ik bedoel en reageer daarop. Ik heb het dus niet over normaal knuffelen.

Ene paard is aanhankelijker dan de ander.