(er goed Mee werken voor veel mensen wel
maar dat terzijde) imaan, ik snap dat jij een andere manier van met paarden omgaan/africhten hebt Dan wij. Maar imo zijn er dezer dagen iets Te veel mensen die op de 'natural horsemanship' wagen springen onder het mom van 'samenwerken met je paard' en zich daarbij helemaal niet verdiepen in wat dit eigenlijk inhoud. Zoals al eerder gezegd, is de 'join-up' waar je mee doodgegooid word mentaal heel erg heftig voor een paard, heftiger Dan een schop onder zijn kont. En ik hoef geen paard dat tot hier en ginder stomp gegrondwerkt is, ik hou wel van die scherpe kantjes. Maar die scherpe kantjes Mogen niet gevaarlijk Worden, dus Dan geef je 1 keer duidelijk aan waar de grens nou ookalweer lag, en Dan gaan we daarna gewoon met een schone lei verder. Voor t paard ook fijn, want die weet waar hij aan toe is, paarden houden van duidelijkheid. Zich lekker uitleven mag hij de hele dag met zijn maatjes in de Wei, maar zoals hiervoor al gezegd werd, zodra ik in de buurt ben bepaal ik wat er gebeurt, en Dan hebben ze allemaal maar gewoon Te luisteren.
en HAHAHAHA die my little pony salami