Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Imaan schreef:Omdat er gebrek aan kennis is. Er is geen optimale communicatie tussen mens en paard,er zijn nog onduidelijkheden voor paard en/of mens. Uit onmacht van zowel paard als mens wordt er schopt.
Imaan schreef:Er zijn meerder manieren om met je paard te communiceren, verdiep je in natural horsmanship, steek veel tijd in grondwerk waarin het paard leert gehoorzaam te zijn (dit zonder schoppen).
Dit doe ik met mijn jonge groene paard en dit werkt super. Ik hoef mijn paard niet te schoppen en ik zeg ook geen foei dat mag niet. Er is sprake van vertrouwen en respect .
Waratje schreef:Imaan schreef:Er zijn meerder manieren om met je paard te communiceren, verdiep je in natural horsmanship, steek veel tijd in grondwerk waarin het paard leert gehoorzaam te zijn (dit zonder schoppen).
Dit doe ik met mijn jonge groene paard en dit werkt super. Ik hoef mijn paard niet te schoppen en ik zeg ook geen foei dat mag niet. Er is sprake van vertrouwen en respect .
Dan heb je waarschijnlijk een jong paard dat een prettig basis karakter heeft en een nette basisopvoeding heeft gehad als veulen.
Mijn jonge paard heeft de paar schoppen die ze heeft ontvangen in de eerste maand bij ons gehad, daarna was het niet meer nodig en kon het met minder grote correcties. Ondertussen doet ze aardig denken aan een opgevoed paard, maar dat was bepaald niet zo toen ze kwam.
Dat grondwerk was in het begin uitsluitend mogelijk aan een leadrope en met een longeerzweep erbij, zeker niet los in een roundpen met een wortelstokje. Die schoppen waren daarbij ook een onmisbaar onderdeel van dat grondwerk![]()
Geloof me, een 3,5 jarig verwend prinsesje van 500 kg dat haar zin wil doordrijven is niet zomaar te overtuigen dat ze opeens niet meer altijd haar zin kan doordrijven.....
Gentlegiant schreef:Imaan dat is echt onzin... Hoe wil je dat doen met 20 paarden
Waarvan je er dagelijks de helft moet rijden...
Dus volgends jou moet ik me maar laten mee sleuren bijten en trappen door n hengst van 900 kilo minimaal
Omdat ik niet mag schoppen en jij zegt dat ik geen kennis heb van paarden?
Wanneer kom je even langs mag je met ze allemaal gaan werken
Ze lachen je hier allemaal uit
Imaan schreef:Waar schrijf ik dat je je moet laten meesleuren, bijten en trappen?
Langskomen zou toch niet werken omdat wij allebei heel anders over paarden denken. Ik zie werken met paarden als een samenwerking waarin ik het paard als levend wezen zie met een eigen karakter dat er mag zijn en ruimte voor is. Ik beschouw het paard niet als een ding wat maar op commando moet doen wat ik wil. En ja in mijn manier gaat veel tijd in zitten en niet iedereen wil of kan dat opbrengen.
Imaan schreef:Natsuki schreef:Als grondwerk niet eens goed gaat en het paard daarbij wil staken, tja, wat doe je dan?
Hulp inschakelen en leren