Paard schoppen als straf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:32

Mijn paarden zijn niet mijn kinderen hoor (de enige vergelijking is dat ik de stront opruim :') )
en als ik vroeger mijn mama probeerde Te bijteb/schoppen/slaan kon ik toch ook mooi een trap terug verwachten (nou heb ik dat ook nooit gedaan hoor, wist wel beter :') )
als jullie nou even leuk het topic doorlezen ben je vast al van mening veranderd, zo niet dan hoort de schopbrigade dit graag :j

denisesilver

Re: Paard schoppen als straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:36

Yay de schopbrigrade *\o/* :')

Mijn god die vergelijking, ik heb idd ook weleens een tik gehad van mijn ouders hoor en dat was ook gewoon als het verbale hen niet aanstond of wanneer ik vervelend was

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:41

Ik zie ons nu voor me als een soort groep die aan komt lopen op eye of the tiger, met stalen neuzen en zwepen en caps op :') mijn brein doet soms rare dingen :')

mijn ouders hebben me geloof ik maar 2 keer een mep verkocht, 1 keer omdat ik mijn broertje in zijn gezicht schopte met een roller skate (ging per ongluk maar was wel gevaarlijk) en 1 keer omdat broerlief en ik vechtend door de gang rolden (gevaarlijk gedrag dat niet door de beugel kan) daarna is t nooit Meer nodig geweest. (goh waar kennen we dit van? :D)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:43

Oh my god nee oh my god nee fiets ik zie het nu ook voor me :')

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 00:20

Hihi ik denk in plaatjes en zie nu een soort Braveheart taferelen. Stoere verwilderde mannen eh vrouwen met zwaarden en helmen en halve paarden enzo. _O-

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 00:22

Hahahaha hurray voor de beelddenkende schopbrigade _O- _O-

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 01:01

Wat een interessant topic eigenlijk
zie her en der wat verschillende meningen

En die zijn overal

geloof me een paard heeft er echt wat aan als jij de leider bent en boven hem staat
daar word hij niet stommer van hoor
en het ene paard zal er geen probleem van maken en de andere heeft een hardere aanpak nodig
Bloedpaard of niet ik heb hier op 2 na enkel sport paarden staan en ze hebben allemaal wel eens een tik nodig
De koudbloeden net zoveel als een warmbloed hoor
Of het nu 900 kilo of 500 is maakt geen drol uit als ze iets doen wat niet mag word je van beide paarden niet blij hoor
Zie mn buurman regelmatig met zn shetten over de straat vliegen
Wat hij doet moet hij zelf gebeuren maar bij mij was dit dus niet gebeurt al probeert meneer trekpaard het na jaren altijd wel weer een keer

Ik verkoop mn paarden ook wel eens een klap maar enkel als het nodig is
Zo hebben wij hier voornamelijk hengsten staan maar ook ruinen en merrie's die duidelijk grenzen opzoeken
Een hengst is poeppie braaf en doet nooit niks
en de ander krijgt regelmatig een linkse hoor
Mijn dierenarts heeft hij het licht uit de ogen getrapt omdat ze met een stethoscoop ging luisteren naar zn hart...
nou sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in en dr was ook totaal geen reden voor beest staat hier al vanaf zn geboorte en heeft nooit wat naars mee gemaakt
Ik wens liever niet gebeten/getrapt of omvergerend te worden door een paard van 900 kilo...
Ik nodig alle mensen die ''schoppen is sielug'' zeggen even met bovenstaand paard te komen werken of kom hem voor de grap even in de wei zetten
vlieg regelmatig achter hem aan met mn touwtje in de hand
beest 15x zo zwaar als mij en misbruikt zn gewicht waar hij maar kan
zn neus is groter dan mijn hoofd ik wens niet dat beesten de tanden in mij zetten

Maar ook een merrie op stal staan die door je heen dendert en de stal al uit is voor je de deur open hebt gemaakt. ja sorry hoor hier pas ik voor
of alles kapot trekken op de poets plaats nou nee dankje
zeker niet als de hengsten buiten staan aan de rechter kant van de stal en laat mevrouw nu helemaal in to the hengsten zijn...
ik heb liever geen ambulance of ehbo abbo

Verder zou ik de paarden nooit n klap verkopen als ze een vliegje wegjagen of uit balans zijn (en ik heb veel jonge paarden op stal) maar sommige dingen kunnen bij mij niet door de beugel

en met andere dieren vergelijken tja als mijn hond me grijpt krijgt hij ook n tik maar het is niet zo dat ik ze t licht uit de ogen mep
gewoon een corrigerende tik zeg maar
en ja die heb ik vroeger van mn ouders ook gehad als ik voor de zoveelste x grote bek had en terecht!
En ja ik leef nog steeds en heb er onwijs veel van geleerd en heb nog nooit een blauwe plek of iets gehad door een correctie van mn ouders
Een corrigerende tik mag tot op zekere hoogte natuurlijk.

En nee onze paarden staan niet hele dagen op stal staan vanaf het licht word tot savonds laat buiten zomer en winter
en hoeven maar 2x per dag na me te luisteren dat is 5 minuten met buiten zetten en 5 minuten met binnen zetten
en eventueel met poetsen en rijden
dat is n uurtje per dag de rest van de 23 uur moeten ze helemaal zelf weten wat ze doen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:01

Precies ze hebben gewoon te luisteren :j

Overigens over dat trappen naar vliegen, ik schop ze daarvoor niet en geef ze geen tik hoor ;) . Ik haal ze dan uit evenwicht zodat dat been weer op de grond staat. Ik ben maar 1,55 en heb al iets te vaak een been bij mijn gezicht gehad (door vliegen) :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:08

schoppen naar vliegen is hier een "Eh!" en dan zie je ze denken "ohja baasje..." en de gevoeligste van de bende zet dan meteen een stap opzij (alsof dat nog helpt als ie z'n been al weer op de grond zet maar goed, tis het gedacht dat telt. _O-)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:16

Ja oké, ik bedoelde eigenlijk met m'n jonge die het nog moet leren :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:20

:j maar kwestie van weer te geven dat de "schopbrigade" zoals iemand het hier mooi noemde heus niet elke dag die beesten in het rond trapt als ze iets mis doen. :+ Als ze het eenmaal weten is ook hier een "eh" of "neen!" genoeg. :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:49

Ja dat reageert ook gewoon wat sneller en als ze het daarop doen waarom niet? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:06

Ik hoef mijn paarden zelden te corrigeren. Zijn netjes opgevoed en luisteren uitstekend.
Als ik zou zien dat iemand mijn paard een schop zou verkopen dan zou die persoon nog niet jarig zijn.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:10

Rowdine schreef:
Ik hoef mijn paarden zelden te corrigeren. Zijn netjes opgevoed en luisteren uitstekend.
Als ik zou zien dat iemand mijn paard een schop zou verkopen dan zou die persoon nog niet jarig zijn.

Als het niet nodig is, is het ook echt ronduit belachelijk 8)7

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:13

Rowdine schreef:

dan is het toch ook niet nodig om ze een schop te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:27

Nee, dat is ook totaal niet nodig :) Maar er zijn mensen die paarden om een misstap nog wel een hoek verkopen. Als ik zoiets zou zien zou ik ronduit laaiend zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:27

denisesilver schreef:
Yay de schopbrigrade *\o/* :')

Mijn god die vergelijking, ik heb idd ook weleens een tik gehad van mijn ouders hoor en dat was ook gewoon als het verbale hen niet aanstond of wanneer ik vervelend was

ik vond het als driejarige leuk om mijn moeder eens te bijten toen ik mijn zin niet kreeg..

laten we zeggen dat ze goed hard terugbeet (tandafdrukken waren zichtbaar, net als die van mij bij haar). geen blauwe plekken, maar ik vond mijzelf enorm sielug en was ook nog eens zo verontwaardigd dat ik daarom in tranen uitbarste..

maar ik heb daarna ook nooit meer iemand gebeten :D

paarden bijt ik overigens niet hoor (of dat nu zielig is, of omdat ik geen zin heb in een mond vol haren zeg ik niet :P )..

draai om de oren als ik een te grote mond had, hoorde er gewoon bij.. niet veel van gehad (volgens sommigen gewoon regelrecht te weinig :D )..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:35

Rowdine schreef:
Nee, dat is ook totaal niet nodig :) Maar er zijn mensen die paarden om een misstap nog wel een hoek verkopen. Als ik zoiets zou zien zou ik ronduit laaiend zijn.

Ja ik ook. Neemt niet weg dat ik wel eens een hoek of schop uitdeel.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:40

Een vraag aan de mensen die hun paard niet straffen:

Stel dat jouw paard een keer iemand flink raak trapt? Wat doe je dan?
Zal je dan nog zeggen dat ie het niet gemeen bedoelde of dat de geraakte persoon niet goed naar je paard luisterde?

Imaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:49

Schoppen is onmacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:53

Imaan schreef:
Schoppen is onmacht.

Tuurlijk, jij wil met foei een gevaarlijk paard even corrigeren? We hebben het hier nog steeds over gedrag dat niet door de beugel kan en niet over een misstap.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:53

Imaan schreef:
Schoppen is onmacht.

Leg eens uit?

Imaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:09

Er zijn meerder manieren om met je paard te communiceren, verdiep je in natural horsmanship, steek veel tijd in grondwerk waarin het paard leert gehoorzaam te zijn (dit zonder schoppen :-)).
Dit doe ik met mijn jonge groene paard en dit werkt super. Ik hoef mijn paard niet te schoppen en ik zeg ook geen foei dat mag niet. Er is sprake van vertrouwen en respect .

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:22

Wij hebben een ontzettend dominante staan en geloof me Nh en grondwerk werkt daar niet bij. Ik denk dat de opvoeding, schoppen of niet ligt aan met watvoor paard je te maken hebt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:25

Imaan schreef:
Er zijn meerder manieren om met je paard te communiceren, verdiep je in natural horsmanship, steek veel tijd in grondwerk waarin het paard leert gehoorzaam te zijn (dit zonder schoppen :-)).
Dit doe ik met mijn jonge groene paard en dit werkt super. Ik hoef mijn paard niet te schoppen en ik zeg ook geen foei dat mag niet. Er is sprake van vertrouwen en respect .

Nu heb je nog niet verteld waarom het onmacht is?