Paard schoppen als straf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:07

prestarobin schreef:
Ik zeg altijd : als je wil dat een paard naar jou luistert, moet je eerst naar je paard luisteren.

Dan wil ik wel eens dat je eens met mij naar mijn verzorgpaard toekomt en zegt wat mijn paard me zegt als ik met hem bezig ben? Door juist te veel te denken van 'luister naar het paard' heb ik een goede band verpest toen meneer begon met uitproberen.

denisesilver

Re: Paard schoppen als straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:33

Ik zou ook wel willen zeggen kom maar even langs, maar gelukkig zijn ze allemaal goed opgevoed :o
de enige die me nog weleens omver wil lopen is de pony van m'n zusje, maar die is dan ook half blind :(:)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:07

Ik luister naar mijn paard hoor, heel goed zelfs! :j en soms vraagt ie luid en duidelijk Om even op zijn plek gezet Te Worden. :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:09

saddledancer schreef:
Ik luister naar mijn paard hoor, heel goed zelfs! :j en soms vraagt ie luid en duidelijk Om even op zijn plek gezet Te Worden. :j

_/-\o_

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:53

saddledancer schreef:

hahahaha helemaal mee eens :j _/-\o_ _/-\o_

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:04

Bloedpaard is maar een achterlijke benaming, alsof er bij overige rassen ijswater door de aderen stroomt.
2 Kwpn'ers, 1 Welsh/Arabier en 1 New Forest heb ik hier staan, allen krijgen zij dezelfde behandeling.
Bijten? Ik grijp het oor en bijt terug. Hetzelfde voor dreigen of gericht trappen,stem verheffen of ze krijgen toch echt een klap of trap terug.
En nee ik loop niet de hele dag als een gefrustreerd wijf tussen mijn paarden, straffen komt sporadisch voor maar mocht het noodzakelijk zijn dat grijp ik zeker in.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:16

Ik heb pas een bloedpaard. Halve haf, half av. Bloederig verhaal hoor, halve paarden.... :oo

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:21

Wauw mamamier, daar is vast ook wel heel moeilijk mee Te werken, die bloedpaarden van jou!! :wow:

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:22

Koudbloedjes kunnen vaak ook wel duidelijke grenzen gebruiken. Anders staan ze per definitie in de weg, het liefst met de kop aan de grond :D

prestarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:58

Dat je eerst naar de signalen van een paard moet kijken, dat je naar het paard moet luisteren, voordat je wil dat het paard allemaal dingen gaat doen. Misschien geven zijn signalen wel iets aan, waardoor je een trap of dergelijke had kunnen voorkomen. Alleen door naar zijn signalen te luisteren.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:06

prestarobin, wij vinden het allemaal heel fijn dat jouw paarden tegen je praten, en day jij zo ontzettend goed naar ze luistert.

Wij letten heus allemaal wel op de signalen die onze paarden afgeven, en meestal kunnen we daarmee gevaarlijke situatie's voorkomen.
maar soms mis je een signaal, soms heeft het paard geen signalen en Dan zijn er ook nog die keren dat het paard niet reageert op een stem of hand correctie. En op het moment dat je je Dan in zo'n gevaarlijke situatie bevindt, heeft t niet zoveel zin on Te zeggen 'sorry paardje, dit is mijn fout, had beter op je signalen moeten letten!' nee, Dan krijgt het paard een harde, duidelijke, strenge correctie, en als de gevaarlijke situatie Dan over is ga ik me welleens even rustig bedenken wiens fout het nou eigelijk was, en wat we gaan doen om dit de volgende keer Te voorkomen.

ik snap dat jij dat nu nog niet ziet, daarvoor heb je gelukkig nog heel veel jaren de tijd om ervaring op Te doen :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:10

Bij mij blijven dus de voetjes ten alle tijden op de grond, misschien wel omdat ik snel signalen opvang. Ik laat me niet trappen, om welke reden dan ook. Ook naar vliegen slaan mag niet als ik er bij sta, stampen wel, maar richting de buik slaan niet

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:32

prestarobin schreef:
Dat je eerst naar de signalen van een paard moet kijken, dat je naar het paard moet luisteren, voordat je wil dat het paard allemaal dingen gaat doen. Misschien geven zijn signalen wel iets aan, waardoor je een trap of dergelijke had kunnen voorkomen. Alleen door naar zijn signalen te luisteren.

Tja, beetje een dooddoener dit. Dat is voor iedereen zo'n beetje de basis waarop je met je paard werkt. Het gaat om de situaties die daarna alsnog ontstaan.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:40

Ik denk dat de meeste van ons weleens een paard een schop verkoopt wanneer nodig, diegene die dat niet doen hebben vooral nog niet zo veel ervaring met verschillende paarden of hebben het (nog) niet nodig gehad in de opvoeding

Nowemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:02

Ik ben een beetje verbaasd? Een schop? Ik kan mij er eigenlijk niks bij voorstellen hoor.
Wij roepen toch altijd dat onze paarden net onze kinderen zijn? Die schop je toch ook niet. Corrigeren kun je toch ook op andere manieren doen.

Wie weet ben ik dan wel een van die mensen die nog nooit een ' lastig ' paard heb hoeven opvoeden.
In dat geval wil ik dat graag zo houden. ;)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:04

Kinderen zijn ook geen paarden. Paarden kunnen net als kinderen zijn voor ons, maar ze zijn zo verschillend, dus moet je ze ook anders aanpakken.

Nowemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:53

Anders oké, maar ik kan geen beeld creëeren waarbij ik denk "ja" nu mag je hem/haar een schop geven.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:56

je zou eens moeten terug lezen er staan best wel veel voorbeelden in ;)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:58

Nowemy schreef:
Anders oké, maar ik kan geen beeld creëeren waarbij ik denk "ja" nu mag je hem/haar een schop geven.

Misschien het topic even doorlezen, genoeg voorbeelden voorbij gekomen.

En onze pony is onze pony en niet mn kind hoor. Zo behandel ik hem ook niet. Dat zou hij ook niet begrijpen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:02

Ik zie ze altijd een beetje als mijn "bae" ( :') ) en daar maak je ook weleens ruzie mee :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:52

Mijn paarden zijn geen kinderen, het zijn mijn paarden. Ik houd van ze, maar ik wíl helemaal geen kinderen dus nee, ik kan de paarden niet als kinderen zien. :') (dan zou ik ze nl niet willen :P )
Maar als ik vroeger naar mijn moeder had willen schoppen had ik een schop onder mijn kont terug gekregen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:58

Nowemy schreef:

Heel dominante shetje, viel kinderen aan, durfde daarna mij te trappen. Even heel duidelijk de grens gelegd, veel grondwerk en een stuk lievere pony geworden, als je maar liet zien dat je heel zeker van jezelf was (niet onzeker zijn en twijfelen, dan nam zij het over) en duidelijke leider was :)
En ja, die trap onder haar hol was daar echt voor nodig. Eenmalig, dat was duidelijk voor haar.

Nowemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:00

Ayasha schreef:
Mijn paarden zijn geen kinderen, het zijn mijn paarden. Ik houd van ze, maar ik wíl helemaal geen kinderen dus nee, ik kan de paarden niet als kinderen zien. :') (dan zou ik ze nl niet willen :P )
Maar als ik vroeger naar mijn moeder had willen schoppen had ik een schop onder mijn kont terug gekregen.

Whahaha.... Das wel een hele mooie. Ik ook ben ik bang :-)

knoeffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:27

nee, schoppen is NIET oke!!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:29

Precies, paarden mogen absoluut niet naar mensen schoppen. Dat is wel 10x zo gevaarlijk als andersom