Paard schoppen als straf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mamamier

Re: Paard schoppen als straf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:09

Het laatste woord willen hebben via pb is ook zo ontzettend volwassen. Reageer maar gewoon hier randalinpony.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:14

Wie zegt dat wij niet met bloedpaarden werken?
Hoe wil je een koninklijk Nederlands WARMBLOED paard dan noemen?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:55

Hahaha oh god randalinpony, rustig maar, ik had het niet over je link :') wel over wat mensen op het internet zeggen. Daarbij hoef ik ook alle 'deskundige' stukken aan Te nemen, de manier waarop ik werk werkt blijkbaar prima :D
het feit dat jij met vermelden dat je met bloedpaarden werkt zegt Meer over jou Dan over ons, bloedpaarden werk ik namelijk ook mee (sport beestjes die international Worden uitgebracht) maar ik vind dat verder helemaal niet interessant in deze discussie, want daar krijg je geen 'extra geloofwaardigheidspunten' mee ofzo :')
verder vind ik het helemaal top dat je het hierbij laat, want je punt word me niet helemaal duidelijk :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:59

Hier word nog wel eens geschopt, want er Komen nog welleens nieuwe paarden over de vloer, en Dan moet je weer even op 1 lijn Komen :j daarbij hebben hengsten die ook voor de fok Worden gebruikt in het dekseizoen nog wel eens de neiging Om weer EVEN Te moeten kijken waar ze nou ook al weer staan in de rangorde, maar als je ze Dan even op Hun plek zet is dat probleem ook alweer snel van de Baan :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:17

Ook bloedplaatjes hebben te luisteren, toch? Als een paard niet reageerde op de eerste drie opbouwende waarschuwingen krijgt ie ook gewoon een schop, dan maar wat heftiger reageren. En gewoon meteen doorgaan met wat je aan het doen was, geen hele heisa maken. Juist dan worden ze gespannen, toch? :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:37

Ja precies denisesilver ! 1 keer een duidelijke correctie en Dan gewoon door hebben ze veel Meer aan Dan 100 keer halfslachtig corrigeren en Dan chagrijnig blijven :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:47

Precies, geen gezeik

*bloedpaardjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:18

Ach een 'bloedpaard' vind ik ook zo iets. Elk paard kan zich gedragen en luisteren...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:23

Yvank_ schreef:
Ach een 'bloedpaard' vind ik ook zo iets. Elk paard kan zich gedragen en luisteren...

Elk paard moet zich gedragen :j
Ach, over bloedpaarden heb je eerder te spreken als het hebt over heet worden tijdens het rijden. Imo spreek je als je ernaast staat eerder over paarden die sneller reageren.

Bijv. Mijn Welsh stoot zijn hoofd en schrikt ervan, mijn paard stoot zijn hoofd en ach, hij stoot zijn hoofd, nouja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:26

Precies helemaal eens. Mijn paard staat ook hoog in het bloed dat merk je inderdaad goed tijdens het rijden, heel sensibel. Dat was die in omgang eerst ook maar inmiddels niet meer dat rare gedoe hou ik niet van. Eerst was een rondje lopen over het erg al erg omdat meneer alles maar eng vond en druk deed. Nu ben ik zijn leider, vertrouwd hij mij daarom en kan ik gerust met hem door het dorp fietsen of wandeling maken met de hond en hem. Geen probleem

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:31

Ja idd, je kan een hele drukke, dominante, debiele fjord hebben, en een 'bloedpaard' dat pas heet word als je een rotje in zijn reet steekt (bij wijze van he voordat er weer meteen gedacht word dat ik een beul ben :') )
natuurlijk zijn paarden die hoog in het bloed zijn vaak Anders (en ze kunnen zo heeeerlijk beledigd reageren op een correctie, alsof de wereld vergaat :') ) maar dat bedoelde ik dus met 'je krijgt er heus niet Meer geloofwaardigheidspunten voor ofzo' want 'bloedpaarden' als argument gebruiken is een beetje penny :j (categories heb de arabische hengst getemt enzo)vooral als ik Dan nieuwschierig word en op t profiel 'bloedpaardjes' zie van nog geen meter hoog moet ik wel even grinikken :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:12

Hier eentje die grotendeels Arabier is en een KWPNer met 37% volbloed. De kwpn'er is een nuchtere drammer met een ijzeren wil, de nrpser (Welsh x Arabier) is een typisch heethoofd die om een blad dat valt kan doen alsof de wereld vergaat. Ik werk veel liever met en corrigeer liever het heethoofd dan die kwpn'er.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:23

Hoef je niet zo hard te "werken" om hem te straffen, m'n paard is echt af en toe zo'n dooie als je em dan een tik geeft reageert ie soms gewoon niet :')

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:52

Ik heb mijn pony nog nooit een schop hoeven te geven. Alleenn toen ik erop zat haha. Ik snap dat sommige mensen soms hun paard een schop geven. Daar is niks mis mee, maar je moet wel weten wat je doet. Bij sommige situaties is het beter om een schop te geven dan te zeggen: foei paardje dat mag niet. Daar luistert je paard namelijk niet naar en dat snappen ze ook niet, maar een keer een schop snappen ze dan vaak beter. Ik vind dus dat je best een schop mag geven, maar weet dan wel wat je doet en doe het niet zonder te weten wat je doet :P

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:54

saddledancer schreef:
Ja precies denisesilver ! 1 keer een duidelijke correctie en Dan gewoon door hebben ze veel Meer aan Dan 100 keer halfslachtig corrigeren en Dan chagrijnig blijven :j

helemaala mee eens!! :j

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:19

Precies lamee_akyro :j Te pas en Te onpas je paardje het terrein over trappen is natuurlijk nooit goed, maar soms is een schop beter en duidelijker Dan woorden, als je maar weet wat je doet :D

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:42

saddledancer schreef:
Precies lamee_akyro :j Te pas en Te onpas je paardje het terrein over trappen is natuurlijk nooit goed, maar soms is een schop beter en duidelijker Dan woorden, als je maar weet wat je doet :D

Precies! :j :D

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:18

Ik deel de mening van mensen die zeggen dat een trap soms geoorloofdnis, maar doe het eigenlijk zelf nooit. En ik zie nu zelf de problemen ervan.
Bij de eigenaar is mijn verzorgpaard veel beter te doen dan bij mij. Doet hij dingen die niet kunnen, is de eigenaar gewoon streng en dat respecteert dat paard. Paard knuffelt overigens vaak genoeg met hem en ze zijn even goede vrienden.
Ik vind het echter lastig om streng te zijn en nu het paard dus in zijn puberperiode zit, is de band nogal verpest. Was ik strenger geweest en had ik hem in sommige situaties gewoon eens een mep, of zelfs trap gegeven meteen op het juiste moment, dan was dat nu misschien niet zo geweest.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:06

Natsuki schreef:
Ik deel de mening van mensen die zeggen dat een trap soms geoorloofdnis, maar doe het eigenlijk zelf nooit. En ik zie nu zelf de problemen ervan.
Bij de eigenaar is mijn verzorgpaard veel beter te doen dan bij mij. Doet hij dingen die niet kunnen, is de eigenaar gewoon streng en dat respecteert dat paard. Paard knuffelt overigens vaak genoeg met hem en ze zijn even goede vrienden.
Ik vind het echter lastig om streng te zijn en nu het paard dus in zijn puberperiode zit, is de band nogal verpest. Was ik strenger geweest en had ik hem in sommige situaties gewoon eens een mep, of zelfs trap gegeven meteen op het juiste moment, dan was dat nu misschien niet zo geweest.

Het is nooit te laat om zelf je grenzen aan te geven bij dit paard, als de eigenaar het ok vindt dat je hem strenger en consequenter aanpakt, is het prima.
Ga er eens samen mee aan de slag, succes !

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:37

Nens77: Heb ik ook wel vaker geprobeerd hoor, eigenaar zegt ook vaak dat ik maar eens strenger moet zijn voor hem. Maar voor mij is het heel lastig en ik durf vaak niet door te zetten, zeker als dat hoofd dan in de lucht gaat en hij zich groot maakt en mij geen ruimte gunt. Heb daarom maar besloten om me nu op andere dingen te focussen. Zie hem nog elke keer in de wei enzo, maar echt met hem bezig zijn laat ik maar eventjes totdt ik dat samen met de eigenaar kan doen.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:59

Dat is heel verstandig van je. ALS je het zelf moeilijk vind kan je inderdaad beter wachten totdat je hier hulp bij kan krikgen, want als het paard eenmaal doorheeft dat hij een loopje met je kan nemen is het er moeilijk weer uit Te krijgen :j

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:07

Daarom heb ik ook heel bewust daarvoor gekozen. Zie nu overigens ook dat ik met het paard waar ik nu mee bezig ben gewoon consequenter ben nu en dit wel gaat omdat het vertrouwen nog goed is. Op momenten dat hij gaat uitproberen zet ik door en laat ik weten dat hij moet kappen. Nu heb ik overigens nog nooit echt heel streng moeten zijn, maar hij weet nu wel al goed dat als ik vraag of hij terug gaat, dat hij niet chagrijning moet gaan doen of dergelijke. Dat is met het andere paard duidelijk anders, jammer genoeg.
Dus mensen die zeggen dat je gewoon iets moet zeggen in bepaalde situaties, sorry, maar dat werkt lang niet altijd. Ik weet zeker dat het anders was geweest als ik het paard (waar ik nu dus eigenlijk niks mee kan/durf te doen) op het juiste moment op zijn donder had gegeven. De fout bij jezelf zoeken is goed, maar dat deed ik teveel, waardoor ik niet zag dat mijn fout was dat ik te liefjes was voor hem.

prestarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:31

denisesilver schreef:
Yvank_ schreef:

Elk paard moet zich gedragen :j
Ach, over bloedpaarden heb je eerder te spreken als het hebt over heet worden tijdens het rijden. Imo spreek je als je ernaast staat eerder over paarden die sneller reageren.

Bijv. Mijn Welsh stoot zijn hoofd en schrikt ervan, mijn paard stoot zijn hoofd en ach, hij stoot zijn hoofd, nouja...

Ik zeg altijd : als je wil dat een paard naar jou luistert, moet je eerst naar je paard luisteren.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:56

Leg dat nu eens uit ipv steeds alleen maar iets te roepen prestarobin?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:00

Wederzijds respect noemen ze dat. Ik respecteer alle paarden, maar als ze dwars door me heen lopen moeten ze even op hun plek worden gezet, zonodig hardhandig. Een paard houdt van duidelijkheid, als ie dat niet krijgt gaat ie doen wat hij zelf wil en uiteindelijk als het heel ver gaat, krijg je een paard dat bestempeld wordt als onhandelbaar en dan is het "jamaar slaan is mishandeling"
De meeste paarden zijn niet graag leider