Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Ach een 'bloedpaard' vind ik ook zo iets. Elk paard kan zich gedragen en luisteren...
Natsuki schreef:Ik deel de mening van mensen die zeggen dat een trap soms geoorloofdnis, maar doe het eigenlijk zelf nooit. En ik zie nu zelf de problemen ervan.
Bij de eigenaar is mijn verzorgpaard veel beter te doen dan bij mij. Doet hij dingen die niet kunnen, is de eigenaar gewoon streng en dat respecteert dat paard. Paard knuffelt overigens vaak genoeg met hem en ze zijn even goede vrienden.
Ik vind het echter lastig om streng te zijn en nu het paard dus in zijn puberperiode zit, is de band nogal verpest. Was ik strenger geweest en had ik hem in sommige situaties gewoon eens een mep, of zelfs trap gegeven meteen op het juiste moment, dan was dat nu misschien niet zo geweest.
denisesilver schreef:Yvank_ schreef:Ach een 'bloedpaard' vind ik ook zo iets. Elk paard kan zich gedragen en luisteren...
Elk paard moet zich gedragen![]()
Ach, over bloedpaarden heb je eerder te spreken als het hebt over heet worden tijdens het rijden. Imo spreek je als je ernaast staat eerder over paarden die sneller reageren.
Bijv. Mijn Welsh stoot zijn hoofd en schrikt ervan, mijn paard stoot zijn hoofd en ach, hij stoot zijn hoofd, nouja...