mamamier schreef:Dank je saddledancer. Heel fijn Hoe mensen je hier wegzetten... Ik ben inderdaad geen ontsnapte tbs-er of zo.
O, overdrijven is ook een vak.
Als jij schrijft dat je gewapend met stalen neuzen en een helm op de arena betreedt, ga ik er niet vanuit dat je hem met suikerklonten gaat omkopen.
Maar goed, jij hebt die stalen neuzen om heel kleine schopjes uit te delen, kan ook.
Feit blijft dat je een pony hebt die uit zelfverdeding trapt, en dat jij dan uit zelfverdediging daarop weer reageert door te trappen.
Saddledancer, weet jij wel zeker dat een paard dat jou aanvalt omdat het in paniek verkeert en niet weg kan, dus geen uitweg uit de situatie heeft, jou nog als leider ziet?
Volgens mij worden wij gewoon weer roofdieren voor een paard op het moment dat we zijn vluchtcircuits triggeren, zeker als we aansluitend geweld gebruiken.
Hoe moet dat paard nou weten dat dat gekke rammelding hem niet gaat opeten, en jij duikt ermee op zijn lijf?
Paarden slaan elkaar namelijk helemaal niet omdat ze bang zijn en iets niet toelaten, ook mindere rangdieren hebben de ruimte om weg te lopen in een kudde als ze iets niet willen. En geen een paard dwingt een ander om op iets af te lopen, of te blijven staan als iets eng is.
Het is om te overleven juist van belang dat paarden zodra er één gaat vluchten, allemaal gaan hollen, of de starter nu de hoogste of laagste in rang is: die tijger kan iedereen spotten.
En daarbij is helemaal geen tijd om respect aan wat voor leider ook te betonen, dat komt dan allemaal wel weer daarna, als het gevaar is geweken.....
Het wegrennen voor Enge Dingen (Die Mij Misschien Op Willen Eten) instinct is groter dan het Respect Betonen Aan De Leider instinct.
Paarden overleven nou eenmaal niet, door hun leider voor te laten gaan als er een tijger op hun nek dreigt te springen.