Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
saddledancer schreef:Al was je anky geweest Dan had ik alsnog gezegd dat ik degene die jou op je 13e een paard kaat inrijden niet helemaal lekker vind, en dat ik er geen reet van geloof dat jij 'meneer gevaarlijke hengst' wel even opgevoed heb op de manier die jij zegt. Klein meisje of niet boeit me echt niet, je hebt ook pennymeisjes van 45+ en die vertel ik ook gewoon mijn ongezouten mening
elenaMM77 schreef:het woord respect is tegenwoordig compleet uit zijn verband gerukt..
ergens het niet mee eens zijn, of iets niet geloven en je hebt meteen geen respect. ik hoor dit steeds vaker uit de mond van tieners en moet zeggen dat ik daar niet erg van gecharmeerd ben.
als het respectloos gevonden wordt als je woord niet direct geloofd wordt, of wanneer iemand het niet met je handelswijze eens is en tegenargumenten geeft.. dan krijgt diegene het nog heel zwaar in zijn/haar leven.. je baas zal het later vaker niet met je eens zijn, en je collega's zullen wel eens iets niet geloven.. ben benieuwd of je dan ook stampend door de gangen gaat dat er geen 'respect' heerst.
iemand beschuldigen van het feit dat hij/zij geen respect voor je heeft op basis van wat er in dit draadje gezegd is, heeft een hogere mate van respectloosheid dan alle woorden die gesproken zijn over dit issue bij elkaar.
maar ik vermoed dat het feit dat ik de reactie om mensen op deze wijze te beschuldigen van respectloosheid, respectloos vind, ook wel respectloos gevonden zal worden (is dit nog een correcte zin?).
elenaMM77 schreef:ik zie het ook zo voor me mamamier.. Die haflinger gewoon negeren en geen aandacht geven dan houdt het vanzelf op *proest*..
zo ben ik ook languit in de modder beland maar dan met een new forest.
jong geleerd en niet licht vergeten..
mamamier schreef:elenaMM77 schreef:ik zie het ook zo voor me mamamier.. Die haflinger gewoon negeren en geen aandacht geven dan houdt het vanzelf op *proest*..
zo ben ik ook languit in de modder beland maar dan met een new forest.
jong geleerd en niet licht vergeten..
Nou idd, dat was echt een minder prettige pony in de omgang, (Zal geen rotbok zeggen) Ben blij dat ie verhuisd is inmiddels. Als ze die genegeerd zou hebben was nu haar zusje de oudste....
mamamier schreef:Haha,ik moet gewoon lachen hierom. Zal ik eens praten namens mijn 14jarige penny hier thuis? (Mijn oudste dochter)
Om te beginnen kan ze leuk rijden, echt leuk. Ze heeft haar eigen pony doorgereden tot op dit moment 3 x L. Ze gaan als een speer. Ze heeft echt feeling met paarden en draait als volwaardig lid mee in de taken op de doe het zelf stal waar pony staat.
Ze zou best een paard kunnen opvoeden en inrijden. Maar dat doen we niet want ik ben zuinig op haar. Ze kent weinig angst en daar zit voor mij de reden dat ze dit niet mag. Ik kan me niet voorstellen dat er ouders zijn die het goedvinden dat kindlief een wilde hengst (of lieve groene merrie, maakt eigenlijk niet uit) gaat temmen.
Mijn dochter vindt ook nog wel eens iets zielig. Dus is ze er gewoon niet bij als er iets met de pony moet gebeuren waarbij hij gevaarlijk kan reageren. Scheren bijvoorbeeld. Laat mij die trap dan maar uitdelen, kan zij 's middags lekker knuffelen met haar vriend.
Aan de andere kant is ze inmiddels ook wel zo wijs dat ze met een lange zweep het land ingaat als ze haar pony moet halen. Om zichzelf te kunnen beschermen tegen de haflinger die het grappig vindt om gericht aan te vallen als je in de wei loopt.
En hij krijgt klappen van haar hoor, als hij dreigend op haar afkomt. Niet omdat ze het leuk vindt, maar omdat er geen andere optie is op dat moment.
Dus idd meiden, er zijn ook penny's met voldoende kennis en ervaring. Maar die zijn iets reëler in dit soort zaken dan jullie. In mijn ogen dan hè.
mamamier schreef:Dank je.
Ik had op die leeftijd ook een eigen pony en ouders die er de ballen verstand van hadden. Dus omdat ik weet hoe lastig het was en hoe verkeerd ik er soms mee omging, wil ik absoluut niet dat mijn dochter zichzelf in gevaar brengt. Haar pony is haar alles, haar maatje, haar beste vriend. Ze rijdt beter dan ik ooit gereden heb. Maar ik weet meer en kan rationeler denken dan mijn 14jarige dochter dus sommige beslissingen neem ik of neem ik over. En dat verhaaltje ouders mis ik hier in het verhaal van de penny's die geen penny genoemd willen worden.
denisesilver schreef:Overigens een paard wacht niet op een schop, dan zou die schop echt niet werken als correctie. Paarden denken niet op die manier.
Ayasha schreef:Hij doet zo met scheren waarschijnlijk eerder omdat het geluid irritant is of het stil staan hem te lang is.
Ik vind je een weinig realistische kijk hebben om eerlijk te zijn prestarobin.