Waar is jouw paard 'bang' voor geweest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juultju

Re: Waar is jouw paard 'bang' voor geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:35

Een sleep die lang's de bak stond wou die ech niet lang's terwijl die er al 8x voorby was gegaan..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:35

schapen en boten!!! echt draaamaaaaaa, het is de laatste tijd gelukkig veel minder geworden door oefenen, er is ook een bepaald bruggetje waar we regelmatig langs gaan en daar vloog een keer een reiger weg en telkens als we nu langs het bruggetje gaan moet er even grondig aangesteld worden en dan is het over Clown

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:02

ze is bang voor de wind Clown tijdens buitenritten vooral. Ze gaat niet raar doen, maar raar kijken en constant stilstaan en snuiven.

Ze was bang van de stal, en kusjes op haar hoofd geven. Ook is/was ze erg bang voor water! Het gaat steeds beter, en ik probeer alles stukje bij beetje te verhelpen.
Ook vind ze het eng tijdens de dubbele longe om een touw achter haar billen te hebben.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:06

HiHi, enkel bij een roze paraplu gaat hij door het lint...

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:08

Mijne is panisch voor honden en voor nordic-walkers haha.
En hij vindt zebrapaden raar want hij denkt dat ie daar overheen moet stappen Haha! Maar dat is wel weer schattig.

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:04

heel stom maar echt waar: mijn paardje had alleen nog op t land gestaan en toen ze voor t eerst een rolator zag ging ze uit haar dak haha en ik liep een keertje buiten en toen zag ze voor het eerst een donkere dame en begon helemaal te briessen en dribbelen gelukig is dat nu over, ze kunnen voor de meest rare dingen bang worden Clown

wernimsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:11

me haflinger (9jr) van waterplassen... dus als het geregend heeft hebben we dansles...denk ook niet dat ze dat ooit leuk gaat vinden :S

me kwpn (26jr) van alles in het bos was onnatuurlijk is... bijvoorbeeld een verloren cola blikje of een lint dat om een boom gebonden is

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:07

Mijn pony is heel lang bang geweest van water. Toen ik haar kreeg, kon ik gewoon echt niet met een waterslang in de buurt komen. Gelukkig is ze er nu niet meer bang voor; ze vindt het heerlijk om op een warme dag na de training helemaal afgespoten te worden. Lachen
Met buitenrijden is ze vooral bang van schaduwen of kleurverschil op de weg. Dan kijkt ze echt zo van; 'En je wil dat ik daar overheen ga? Bloos! ' Ook vindt ze sommige planten eng. Maar voor de rest is ze heel braaf. Lachen
Edit; Ooh, ben nog iets vergeten. Mijn pony is panisch voor lama's! Tijdens een buitenrit reed ik een keer langs een wei met lama's, ze wist niet waar ze het zoeken moest! Clown

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:04

Zorayo (27) is bang voor alles. Haha!

Gisteren tijdens het buitenrit was hij bang voor de jachthondentraining, een uitstekende tak, gestamp van het paard achter hem op de brug en kampeerstoelen. Clown

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:15

paris20 schreef:
heel stom maar echt waar: mijn paardje had alleen nog op t land gestaan en toen ze voor t eerst een rolator zag ging ze uit haar dak haha en ik liep een keertje buiten en toen zag ze voor het eerst een donkere dame en begon helemaal te briessen en dribbelen gelukig is dat nu over, ze kunnen voor de meest rare dingen bang worden Clown

zo zijn wij eens met een heeeeleeeeeegrooooooteeeee boog om een liliputter heen gelopen Clown ook met veel gesnurk en aanstellerij Tong uitsteken

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:29

Ik kan beter opsommen waar mijn ene pony NIET bang voor is geweest. Huilen van het lachen
Toen ik hem net had, was het echt verschrikkelijk, álles was eng en overal lagen monsters en berm kabouters.
Tegenwoordig zijn alleen uitgebaggerde sloten nog dooooodeng Ja (dadelijk komt het monster van logness naar boven Wow! )

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:01

strepen op de weg, haaientande, meterkasten, tractors, auto met aanhanger, overstekende ganzen, kadavertonnen. ach zo kan ik nog wel even doorgaan.
gelukkig is hij pas 3jaar oud dus dan mag het nog wel. hij is al veel bij gelleerd in detijd dat hij bij mij is. gelukkig is kan hij zich over zijn angsten heen zetten samen met mij. Clown

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:11

Van dat kleine steentje dat er ligt als we lang die grote tractor met aanhangwagen (moter aan) moeten lopen, hahaha Mijne kan echt voor de banketstaaf dingen bang zijn. grassprieten die in zijn ogen schreef staan, hij is daarin zo onvoorspelbaar! Gelukkig maak het hem ook wel weer grappig als die weer eens omdraait en dan terug kijkt van wat is dat!!!!!!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:14

Mijn paard is voor de duvel niet bang Knipoog maar kom niet enigszins in de buurt van een koe want dan flipt ze echt helemaal. Arme merrie is echt als de dood voor koeien, altijd al geweest schijnt.
Vorige eigenaar dacht dit op te lossen door haar mee te nemen naar een veehouder, waar ze tussen de koeien kon.
Ze is toen dwars dóór de omheining gekomen en sindsdien is haar angst groter geworden.
Gelukkig staan we nu in een omgeving waar geen koe te bekennen is!

brendalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:12

mijn pony is bang voor mannen! vooral volwassen mannen vind ze een beetje eng.
en ze is bang voor trekkers, vrachtwagens, en soms voor auto's. (niet altijd)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:13

Nergens voor. Clown

Het enige waar ze wel eens naar wil kijken zijn van die rood-witte afzettingslinten die klapperen in de wind.
Verder gaat ze zelfs door het vuur als het moet geloof ik. Nagelbijten / Gniffelen

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:17

Nou mijn man is tijdens de vakantie toen die aan het mennen was met 2 span Haflingers eens een straatje ingegaan in Diever, bleek hij recht op de kermis af te gaan en keren: not! Geen probleem ze liepen keurig verder, maar toen ging er ineens een deurtje van de kassa van de botsauto's open, ja dat kan toch zeker niet! Daar vloog het span in galop, heel even maar en toen in gestrekte draf met flinke vaart de straat weer uit richting kruispunt van de belangrijkste straat in Diever, langs de terrasjes met vakantiegangers. Het zag er erg spectaculair uit en bij het kruispunt ging het ook nog goed en het commentaar van de terraszitters:
"Zoooooooo die heeft de vaart erin!" Wisten zij veel . . . . . .

Salida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 07:11

Mijn paarden schrikken ook van vanalles en nog wat, net als andere paarden maar ik moet even zeggen dat ik soms erg heb moeten lachen om sommige antwoorden.
Waar een paard al niet bang voor kan zijn !!!!!

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:14

brievenbus:P en jammer genoeg de trailer

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:15

Mijn paard is ontzettend bang voor andere paarden tijdens het rijden
Als we tegemoed komen en ik heb voorrang.. dan knijpt hij hem en draait hij om en gaat aan de kletter
echt heel zielig Ach gut

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:16

Mijn pony dacht pas dat de brievenbus haar op ging eten Clown Huilen van het lachen

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:20

Onweer!
Ik kan aan haar al merken als er onweer aan komt.
Ze stond laatst te rillen als een rietje toen het onweerde. Ze zakte bijna door haar benen van het rillen.

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:34

Als een paard z'n oren in z'n nek legt is die van mij heel erg bang dat ze zullen trappen.(Hij is een keer aardig hard getrapt)
voor de rest vond die het eng als ik z'n oren aanraakte maar dat is nu wel over.

Sissy_Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:58

mijn paarden zijn bang voor flapprende dingen bijvoorbeeld plastic dat vast zit aan een tak en dat waait dan door de wind dan maakt heel veel herrie daar zjn ze bang voor

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:02

Je kunt beter vragen waar hij niet bang voor is Knipoog
Alle soorten sprays, andere dieren, water, hoopje zand, grasspriet die de verkeerde kant op staat, etc Tong uitsteken

Ik heb en een gehad die bang was voor jassen/dekjes etc in opvallende kleuren of wit Tong uitsteken