Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) van nature zonder gebruik van enige vorm van geweld met elk paard aan de slag kunnen en anderen sneller naar het meppen/schoppen terug grijpen, zodra er iets verkeerd gaat in de communicatie. Onder het mom van 'ik ben de baas' of 'in de kudde doen ze dit ook'. Daarbij vergetend dat een paard bv. altijd meerdere signalen geeft, voordat ze een schop uitdelen (iets wat veel mensen echt niet zien, hoor
)

runningkawa schreef:raar..ik zie juist anders... nadya
Ik hoef zelfden te slaan of schoppen...mijn eigen paarden al nooit.
Die staan al beteruterd te kijken als ik eens grof met de stem wordt...want dat kennen ze zelfs niet eens omdat het niet nodig is
) van het gebruik van de juiste lichaamstaal. Dan is hij als was in je handen. Hij is een ideale spiegel als ik een DA, smid of instructrice laat komen.
Angela schreef:Als een hoefsmid het in zijn hoofd haalt om mijn paard een tik met een tang te verkopen om het wegtrekken van een voet, dan weet ik wel dat het de allerlaatste keer is geweest dat hij aan mijn paard heeft gezeten...
Oke, een paard moet leren om stil te staan bij de hoefsmid, maar een lel geven is daarvoor niet de oplossing...

Angela schreef:Als een hoefsmid het in zijn hoofd haalt om mijn paard een tik met een tang te verkopen om het wegtrekken van een voet, dan weet ik wel dat het de allerlaatste keer is geweest dat hij aan mijn paard heeft gezeten...
Oke, een paard moet leren om stil te staan bij de hoefsmid, maar een lel geven is daarvoor niet de oplossing...
Citaat:achterbenen vond ze wat vervelend en trok ze vele malen terug, in de beweging van achteruit-vooruit. Na de tweede keer kreeg ze van mijn hoefsmid een ongelovelijke klap tegen haar flank met een nijptang

runningkawa schreef:Citaat:achterbenen vond ze wat vervelend en trok ze vele malen terug, in de beweging van achteruit-vooruit. Na de tweede keer kreeg ze van mijn hoefsmid een ongelovelijke klap tegen haar flank met een nijptang
Dit roept mij dus vragen op
vele malen
en dan ineens 2 keer.
Maar het is wel achteruit en vooruit...als dat achteruit met heel veel kracht gaat?
Wellicht noemen jij en ik dat gewoon slaan
runningkawa schreef:dat ben ik met je eens dat de eigenaar het moet doen...maar als die verzuimd?
Denk dat de smid ook voor arrogante l.. uit wordt gemaakt als hij zegt, doei!
Voed hem maar op

runningkawa schreef:weg bericht...grr
Nadya jij hebt je paard vanaf jongs af aan, dan heb je idd een band
Ik hoef bij Zanda ook geen tik te geven, die zijn wel eerder braaf.
Maar dan sta je daar met een verwend onopgevoed dier.
4 jaar, brok energie van 1,75 die heeft geleerd dat vervelend zijn naar de stal/wei toegaan is.
Nee hij is niet bang, snapt het allemaal prima..maar is gewoon dominant.
Zijn hoeven splijten, hij moet echt naar de smid, langer wachten is vragen op een kreupel paard.
Wat doe je dan?
Nou die mag van mij een optater... en weet je, die zie je denken...potver, die is niet bang, ik mag niet naar stal...laat ik dan maar gewoon luisteren.
). Als ik zijn domantie altijd met meppen had aangepakt, had ik nu niet zo'n zachtaardig paard gehad, denk ik.
).

runningkawa schreef:ja nadya...sure....
die kan een door en door verwenden in een uurtje goed hebben....
nogmaals de ijzerentang is ook niet mijn ding...maar bij een dominante etter een klap...mmm geen bezwaar