Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tenzij je echt veeel te lang doorgaat..

LiNdA1986 schreef:Lab_iris schreef:mensen zeggen hier je doet je pony er geen pijn mee met een klappertje in de lucht ofzo.. maar je doet hem wel op andere manieren kwaad, wat nog erger kan zijn.
je maakt de pony als het ware bang voor jou zodat hy van je weg wilt rennen, omdat hij bang voor je is. dit kan ook nog eens verkeerd uitpakken in je pony`s gedrag, richting jou.
En wat vind je dan van een join-up? In weze is dat ook je paard opjagen en dan tot het paard signalen geeft dan stop je en laat je hem op je af komen, dan beloon je hem.
Als je deze manier gebruikt met opjagen, is er niet veel aan de hand lijkt mij.

xRomanxMir schreef:Zelf vind ik het niet al te goed,
omdat de pony zich veilig hoord te voelen bij de leider.
En dat ben jij tog?
Als je dan een pony gaat lope opjagen omdat je het leuk vind, is een beetje dierenmishandeling.
Maar sowieso, dit is MIJN mening.
En miss vinden andere mensen dit dus helemaal niet waar.
Dat kan dus
Maar voortaan moet je niet meer zoveel opjagen, want telkens schrikken is niet goed voor een pony, dan kan die een hartaanval krijgen!
Daarom jaag ik ook nooit me pony ofzo op.
Als ze te weinig beweegt ga ik klikken met me tong,
en dan weet mijn pony al dat ze door moet lopen.
Maar ze weet dat omdat ik haar dat heb aangeleerd.
En miss moet jij dat ook maar even doen, om een hartaanval te vermijden.
Want dat lijkt me wel heel erg als je der te veel opjaagt, en een dag later is ze dood.
Dat zou dus ook echt afschuwelijk zijn!
Daarom moet je hem/haar niet late schrikken!
Voor je het weet is ze dood, en dan heb jij dat op je geweten.
mvg, xRomanxMir

valt dus wel mee. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. 

] 
Coby schreef:xRomanxMir
Geweldig!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ts een hartaanvalvalt dus wel mee. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Join up is niet zo'n goed idee, staat genoeg van via de zoekoptie op bokt. Wat spelen met je (opgewarmde) paard in een goed omheinde bak met goede ondergrond kan best. Ik zie wel vaak vooral wat jongere mensen steeds maar rennend achter het paard aan met een zweep. Het lijkt mij voor de eigenaar wat zwaar om steeds zo hard te moeten lopen. En voor het paard lijkt het me ook niet prettig. Dus dat zou ik niet doen.
) ik kan m ook om me heen laten lopen longeren zonder lijn ik vind wel dat het heel belangrijk is dat je paard niet bang is voor de zweep ik sla hem er ook niet mee daar is ie echt niet voor bedoeld maar als ik er mee klap dat ziet hij dat als een ik moet lopen en niet als vluchten voor de zweep