Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ben echt benieuwd of het nu gaat lukken!
russel schreef:Je hebt een oliebol in huis gehaald. Kennelijk heeft hij zijn kans schoon gezien en weet nu dat hij door zijn gedrag de baas is, ik zou hem dumpen in een wei met andere shetlanders, de kudde lost het wel op, en een andere zoeken.
anneliesdj schreef:In een kudde zetten is juist geen optie want dan is de kans groot dat er kleine kinderen bij komen en je wilt het niet op je geweten hebben dat een kind in het ziekenhuis ligt door jouw shet.
Maar ik denk dat Barmat nu zoiets heeft van: Hoe dan ook die kleine "etter" zal zich gaan gedragen
Een prima instelling! Zou willen dat meerdere eigenaren dat deden en niet gelijk opgeven......
Die kids zijn er meerdere keren afgebokt en zijn ook gebeten en getrapt toen ze een keer zonder mijn toestemming het land op gegaan zijn. Toen ben ik ook heel boos geworden en sindsdoen mogen ze ook niet meer hier komen. Laatst stonden ze wel weer op de stoep, maar ik heb gezegd dat er met Bert niet meer gespeeld mag worden
te gevaarlijk. nickyu schreef:...
veel shetters zijn beter af als er wel wat meegedaan word
en dan niet af en toe nee blijf met m werken
iedere keer als je dan weer stopt komt het gedrag weer terug
....ga lekker met m aan het werk
laat m de bak slepen
en niet van oh nu is die weer braaf dan kan ik m weer op de wei flikkeren
nee bezig blijven met m....
runningkawa schreef:Kun je een ruin nog een keer castreren?![]()
Pensionnetje schreef:Zolang paarden geen gedegen medische afwijking hebben, hormonaal of chronische pijn, zijn ze allemaal te heropvoeden. Oók kleine shetten terroristen! Wanneer houdt men toch eens op te zeggen dat het een lost case is? Naar de slager ermee! Totale nonsens! Grrrr, erger me er dood aan.
Zo dat is eruit ......
runningkawa schreef:Kun je een ruin nog een keer castreren?![]()
runningkawa schreef:Maar "gekken" valt toch ook onder een medische afwijking?
runningkawa schreef:Maar "gekken" valt toch ook onder een medische afwijking?
) gekken vanwege een hormonale afwijking, gekken vanwege een medische afwijking (door pijn bijvoorbeeld) Maar verreweg de meeste gekken zijn gek geworen door omgevingsfactoren, gebeurtenissen of gebrek aan opvoeding waardoor zij niet volgens de regels van de (paarden) maatschapij kunnen functioneren. Paarden mogen/kunnen helaas niet gaan zwerven, aan de drugs of drank gaan, hoerenlopen, banken overvallen, onder bruggen slapen of bij het Leger des Heils schuilen. Dus verzinnen zij andere dingen. Hangen in je kuitspieren, jagen je de wei uit, slaan je knie schijven aan gort, gaan luchtzuigen, kribbebijten etc etc.....