Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diablo schreef:Ik denk eigenlijk dat er gewoon helemaal niets gaat gebeuren en dat Romeo eenzaam en alleen zijn jeugd gaat slijten.
Nanne schreef:Ik heb een twee jarige hengst, die stopt ook als ik stop zeg...
En hij loopt braaf aan een halstertouw...
ShannaY schreef:Ik zie veel zogezegde "hengsten kenners" voorbij komen, die veelal oplossen met geweld als hij steigerd. Ben ik het mee eens, als hij steigerd, een flinke mep verkopen en laten weten dat je er niet van gediend bent.
Maar ik ben dan ook benieuwd of diezelfde "hengstenkenners" weleens een hengst)en) hebben meegemaakt, die dit als negatieve aandacht doet, en je hem dus beloond als je hem slaat... Dan heeft geweld ECHT GEEN ZIN MEER..
Aline_17 schreef:Heey, ik vind het geen goeie manier waarop jij de hengstenketting gebruikt, het lijkt me nogal pijnlijk voor je pony!
Ik gebruik voor mijn 1 jarige soms ook wel eens een hengstenketting maar die klik ik dan onder aan het halster vast..je moet gewoon consequent zijn en niet teveel van je pony vragen!
Aline_17 schreef:je moet gewoon consequent zijn en niet teveel van je pony vragen!
Joscaa schreef:Doe dat dan met een halstertouw, niet met een hengstenketting gelijk, is hartstikke pijnlijk voor je pony, en om hem nou met pijn af te dwingen normaal te doen?
LiNdA1986 schreef:carola schreef:Nou nou nou.... wat een commentaren op een hengstenketting?! Hoeveel ervaring hebben jullie nou met hengsten? Oke, het zal echt niet bij elke hengst nodig zijn en zeker niet bij elke jaarling hengst, maar als het gevaarlijk gaat worden voor mens en dier dan MOET je wel. Tja, castreren is een oplossing, zeker, maar tot die tijd vind ik het alleen maar verstandig van ts dat ze dit doet.
Een neusbot breek je echt niet zo gemakkelijk hoor, op die hoogte van het halster kan dat echt niet zomaar, want dan zou je de hele schedel breken. Lager op de neus zou het kunnen, maar dan moet je wel heel extreem trekken.
En dwingen niet goed? Kom nou! Het is een paard, een hengstje, dat wordt veeeeeel te gevaarlijk als je die niet opvoed. En opvoeding in een kudde gaat ook echt niet altijd zo zachthandig hoor. Zo'n kettinkje zal hem echt geen kwaad doen.
Ik zie mijzelf al gaan op m'n werk, als ik al die hengsten zonder hengstenketting buiten / binnen zou moeten zetten enz..... Ik denk dat ik het geen een dag overleef! En reken maar dat ik soms een flinke ruk geef aan de ketting, dat zijn hengsten van 600 kg, die moet je wel onder controle houden. Het zijn zeer opgevoedde dieren, maar wel sterk en bomvol met testosteron. En dat ze toch braaf mee lopen, dat is omdat ze gewend zijn dat ze niets moeten uithalen, daar is de ketting voor. Je mag die paarden echt niet met je laten sollen, dat is levensgevaarlijk.
AMEN!
En daar komt bij dat de veearts haar ook nog eens dat advies heeft gegeven en die zal het ook wel weten neem ik aan.
Dit soort gedrag moet je gewoon afleren, als je het maar toelaat, kom je straks nergens meer.
carola schreef:Nou nou nou.... wat een commentaren op een hengstenketting?! Hoeveel ervaring hebben jullie nou met hengsten? Oke, het zal echt niet bij elke hengst nodig zijn en zeker niet bij elke jaarling hengst, maar als het gevaarlijk gaat worden voor mens en dier dan MOET je wel. Tja, castreren is een oplossing, zeker, maar tot die tijd vind ik het alleen maar verstandig van ts dat ze dit doet.
Een neusbot breek je echt niet zo gemakkelijk hoor, op die hoogte van het halster kan dat echt niet zomaar, want dan zou je de hele schedel breken. Lager op de neus zou het kunnen, maar dan moet je wel heel extreem trekken.
En dwingen niet goed? Kom nou! Het is een paard, een hengstje, dat wordt veeeeeel te gevaarlijk als je die niet opvoed. En opvoeding in een kudde gaat ook echt niet altijd zo zachthandig hoor. Zo'n kettinkje zal hem echt geen kwaad doen.
Ik zie mijzelf al gaan op m'n werk, als ik al die hengsten zonder hengstenketting buiten / binnen zou moeten zetten enz..... Ik denk dat ik het geen een dag overleef! En reken maar dat ik soms een flinke ruk geef aan de ketting, dat zijn hengsten van 600 kg, die moet je wel onder controle houden. Het zijn zeer opgevoedde dieren, maar wel sterk en bomvol met testosteron. En dat ze toch braaf mee lopen, dat is omdat ze gewend zijn dat ze niets moeten uithalen, daar is de ketting voor. Je mag die paarden echt niet met je laten sollen, dat is levensgevaarlijk.
zitake schreef:@sander_lotte: wordt hij nu eigelijk gecastreerd?