Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
detour schreef:ShannaY, paarden communiceren erg straight en duidelijk met elkaar, zouden mensen hoop van kunnen leren, scheelt hoop onduidelijkheid. Je hoeft toch geen hoofd kapot te slaan?
En mensen kunnen ook nog verbaal praten. Ik vind de gelijkenis een beetje ver gezocht..
ShannaY schreef:Pensionnetje schreef:Oordeel niet met "ik zou een paard nooit een tik met de zweep tegen zijn hoofd verkopen, dat is zooo zielig". Wacht maar tot je eens een testosteron fabriekje in je hand hebt, dan zul je soms wel moeten.... Of je dit nu leuk vind of niet.
Ik heb het beide gedaan. En ik ga toch voor de vriendelijke manier.. moet jou man of vriend jou ook een tik uitdelen voordat je luisterd, dat kan toch ook op anderen manier? Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar als je een (echt) testosteron fabriekje onder je of in je handen hebt, en als je dat soort paarden met een zweep gaat behandelen, pomp je de adreline alleen maar meer en meer op, en zullen ze letterlijk vechten tot ze er dood bij neer vallen. Dan los ik het echt liever op een andere manier op.
!! detour schreef:Allemensen, Pensionnetje; zoveel? dat is toch afschuwelijk? DAt zijn vast mensen geweest die niet sterk in hun schoenen stonden en wat zijn gaan meppen, waarschijnlijk ook nog ongetimed.. Ik schrik daar wel van hoor! Bizar. ERg bizar. En die dieren gaan weer naar hen terug? waarschijnlijk moet je de baasjes meer opvoeden dan de dieren zelf!
De overige probeer ik ervan te overtuigen de hengst aan mij te verkopen zodat ik een passende nieuwe baas kan zoeken. Vaak zien zij zelf wel in dat dit de beste oplossing is omdat er anders echte ongelukken gaan gebeuren. Pensionnetje schreef:De baasjes lopen mee in het proces. Vele schrikken uiteindelijk van hun eigen fouten en gaan net zoals de hengst weer opgevoed naar huisDe overige probeer ik ervan te overtuigen de hengst aan mij te verkopen zodat ik een passende nieuwe baas kan zoeken. Vaak zien zij zelf wel in dat dit de beste oplossing is omdat er anders echte ongelukken gaan gebeuren.
ShannaY schreef:detour schreef:ShannaY, paarden communiceren erg straight en duidelijk met elkaar, zouden mensen hoop van kunnen leren, scheelt hoop onduidelijkheid. Je hoeft toch geen hoofd kapot te slaan?
En mensen kunnen ook nog verbaal praten. Ik vind de gelijkenis een beetje ver gezocht..
Heb je perse een vergelijking nodig om standpunt duidelijk te maken?

detour schreef:Schoonmoeders kunnen idd veel enger zijn dan dekhengsten.
detour schreef:Schoonmoeders kunnen idd veel enger zijn dan dekhengsten.
Pensionnetje schreef:detour schreef:Ben sinds vorige week schoonmoeder dus effe dimmen he![]()
Schoonmoeders kunnen idd veel enger zijn dan dekhengsten.
Jaaa, daar ga ik pas echt voor op de loop. Die krengen zijn gewoonweg NIET op te voeden.
.
Maar pro kan ik niet zijn.
)