Ben ik een dierenbeul?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Re: Ben ik een dierenbeul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:10

Nee ik denk niet echt dat je een dierenbeul bent.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:01

Geen dierenbeul maar ik vind wel dat die dagen wel veeel te lang zijn , Je moet ook denken aan de rukte!!!!en die hapje > niet echt gezond he?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:06

Redrumfox schreef:
Ik heb meer medelijden met een paard wat zich 15 uur per dag moet vermaken op 3 bij 4 meter grond dan met een paard wat lekker in de buitenlucht kan rondlopen. En een paar keer per jaar suiker worden ze echt niet minder van.

Over die schop onder z'n kont: Jij bent de baas en ze dienen naar jou te luisteren en respect voor je te hebben, zelfs al laat je ze een hele zware hindernisbaan afleggen door de modder en weet-ik-veel-wat dan moeten ze dat accepteren. Dit is natuurlijk een belachelijk voorbeeld, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Knipoog

Dat is echt 1 van de domste dingen die ik ooit gehoord heb , natuurlijk moeten ze wel respect voor jouw hebben , maar dan wel vrij willen , niet gedwongen !!!!

Daar ben dan wel soft in , maar ze hebben hus geen zin meer in dingen te doen , als je ze dwingt!!!!

Niet dwingen , alles vrijwillen , Zo HOOR het Te ZIJN !!!!!!!!!!!!! Boos!

Kus

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:10

sannekeee schreef:
Dat is echt 1 van de domste dingen die ik ooit gehoord heb , natuurlijk moeten ze wel respect voor jouw hebben , maar dan wel vrij willen , niet gedwongen !!!!

Daar ben dan wel soft in , maar ze hebben hus geen zin meer in dingen te doen , als je ze dwingt!!!!

Niet dwingen , alles vrijwillen , Zo HOOR het Te ZIJN !!!!!!!!!!!!! Boos!

Kus

Meisje meisje.

Ik denk dat je nog een beetje te jong bent om te beseffen dat het leven nou eenmaal niet bestaat uit alleen maar leuke dingen doen. Ook jij zult nog regelmatig in je leven dingen moeten doen die je niet erg leuk zult vinden. Dat hoort er nou eenmaal bij. Het leven is niet alleen maar leuk. Als jij straks aan het werk gaat zal je baas ook wel dingen van jou verwachten die jij niet leuk vind, maar daar krijg je voor betaald dus heb je het te doen.

pony´s en paarden krijgen onderdak en eten en meestal goede verzorging en liefde. En daar mag toch best wat tegen over staan. En soms moeten mensen en dieren gemotiveerd worden om toch nog dat gene te doen waar ze geen zin meer in hebben. Ja thats life.

Denk je dat wij op zondagochtend nog zin hebben om alle zooi en bier en kots en pis op te ruimen na een nacht van 10 tot 6 hard gewerkt te hebben? Nee, hoor helemaal niet. Maar dan is het aan onze baas om ons nog even te motiveren en ons daarna te belonen met een lekkere kop koffie en een tosti en uiteraard onze wel verdiende loon

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:37

Ik vind het wel meevallen hoor. Af en toe kan geen kwaad.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:43

Loop zelf ook weleens zo met pony's rond en ik vind helemaal niet dat het dierenmishandeling is, maar ik vind bijvoorbeeld wel dat je eerlijk moet zijn,, als jij mag eten laat je pony dan ook wat grazen, als je pony loopt te klieren mag je hem wel op z'n plaats zetten,, maar hou daar dan ook rekening mee en laat hem op een rustig moment dan eens aan de longe wat draven of galopperen voor de afwisseling,, als je pony moe is, laat hem even rusten...
en de uren dat die pony's moeten lopen... nou en? het hoeft niet elke dag en er zullen vast ook wel dagen zijn dat ze niks moeten doen, zolang ze zelf niet aantonen dat ze doodmoe zijn is er echt geen probleem.

(heb niet het gehele topic doorgelezen maar kom, mijn mening even)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:40

Lees het topic dan eerst even. Dit is vermoeiend.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:45

jong zij schrijft toch haar mening!!!...

julie_flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:01

Ik vind het wel erg lang voor een pony..en schoppen hoef je ze ook niet wanneer ze iets fout doen..ik zou ook shagerijnig worden als ik zolang met kindertjes op mijn rug moet rondhobbelen..

_Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:48

neej je bent geen dierenbeul, maar wat zou jij ervan vinden om heel de dag rondjes te lopen met kinderen op je rug ? dat is toch het zelfde als dat jij heel de dag moet werken, dan loop je toch ook te klagen dat de dag zo lang duurd en dat je naar huis wilt, als je bv geen zin hebt om te werken.
nou zo zal het voor die beestjes ook wel zijn.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:10

ik vind het eigenljik wel zielig voor die begeleiders die ook de hele dag naast zo'n pony moeten sjokken, te maken krijgen met lastige ouders een paar honderd kinderen per dag op zon pony moeten tillen en er dan niks voor krijgen. Die ponies mogen best een keer wat voor hun eten doen, mits ze het verder goed hebben natuurlijk. Een dierenbeul vind ik de TS niet mits ze begripvol naar de pony blijft dan mag op de plaats zetten best een keer als het nodig is. Soms helpt praten niet.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:14

Dus eigenlijk is er sprake van begeleidermishandeling?

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:50

Dierenbeul: nee. Of je je moet afvragen of de poonies het leuk vinden om de hele dag en de hele week verschillende mensen moeten hebben op hun rug. En dan ook in de zomer in de hitte moeten sjokken aan de hand. Niet mijn voorkeur! Maar ja, wat staat het af tegen paarden die momenteel 24/7 op stal worden gehouden ivm winter? Paard is een loop- en bewegingsdier. Deze shetten krijgen in elk geval hun beweging. Met de juiste rustpauze en misschien ook wat afwisseling voor hun geest, zou het beter zijn.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:53

Ik vind je geen dierenbeul maar ik vind wel dat je moet snappen dat ze het aan het eind van de dag een beetje gezien hebben, en daarom wat klierig kunnen zijn Knipoog

_fenna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:34

Ik heb ook niet eerder van een wandel pony gehoord.
Ja de mening zijn wel verdeeld over de bokkers. Kijk die pony's hoeven vaak hele dagen niks te doen, je kan misschien niet verwachten dat ze op het andere moment voor zijn tijd in 1 keer braaf zijn. Wel moet je het natuurlijk in de hand houden als ze gaan klieren. Wat ik wel met sommige bokkers eens ben, dat het belangrijk is dat ze goed kunnen drinken en eten.(vooral drinken in de zomer.) Knipoog

Valencia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:28

Het werk wat ze moeten doen is wel lichamelijk niet zwaar, maar ze zijn wel die gehele periode ' bezig'. Ze zullen lichamelijk niet erg moe worden, maar geestelijk wel misschien.
Het is heus niet erg om ze even op hun plek te zetten, maar doordat het vrij lange dagen zijn is het niet makkelijk voor de shetten denk ik. Dus is het logisch dat ze soms even klieren.
Ik zou geen suikerspinnen voeren, mensen kunnen ook niet altijd goed tegen veel suiker. Die worden dan moe, na een piek, of chaggerijnig.
Misschien doen ze ook niet meer zo klierig als ze minder suiker eten, kunnen jullie niet alleen wortel of paardebrokjes met weinig energie/suiker voeren en in de pauzes hooi?

Lisa003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:15

Ik zou je geen dierenbeul noemen maar ik vind het wel erg lang voor die shet. Misschien moet je hem wat langer rust geven. En kreeg hij nou een suikerspin aan het eind van de dag.? is dat nou niet heel slecht??

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:27

Lara_Silver schreef:
Nou een dierenbeul ben je niet maar de omstandigheden zijn wel minder... Het is een dier eh, vergeet dat niet, en ik zou ook hartstikke klierig worden als ik 6 uur moest lopen. Dan vind ik dat het eigenlijk niet in jou recht is ze op hun plek te wijzen. Het zijn namenlijk geen robots die uren achtereen perfect hun rondje maken... Hoe vaak lopen ze eigenlijk per jaar, als het om een paar dagen gaat ok dan, maar als het echt hun 'job' is vind ik het een stuk minder, sorry.

Daarbij zijn het schetlanders en die zijn behalve hun grootte gezien niet de meest geschikte kinderpony's wordt er gezegd, omdat ze zo een sterk karakter hebben.

Ben het hier helemaal mee eens. Zelf zul je toch ook wel moe worden? Als je de hele tijd moet lopen? Zeker als het warm is! en Shetten kunnen al zo lekker eigewijs zijn... Ik weet natuurlijk niet precies hoe die pony's erbij staan op zo'n dag.. Maar mij lijkt het voor een pony niet de mooiste dag van zn leven..!!

Emszter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:09

Niet heel slecht, zolang het maar geen gewoonte wordt. En het hangt er ook wel vanaf hoe lang de pauze's zijn. Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 13:48

Lisa003 schreef:
En kreeg hij nou een suikerspin aan het eind van de dag.? is dat nou niet heel slecht??

Nee ze krijgen soms 1 plukje.
Zelfde idee als een suikerklontje hoor.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:25

Jeetje...7 pagina's alweer! En er staan antwoorden bij dat ik toch echt wel even moet Haha! Haha! Haha! Echt lollig zoals sommige meisjes reageren terwijl ze zelf waarschijnlijk op shetlanders rond crossen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 15:34

haha idd.
Er is bij ons op stal ook zo'n meisje. Als het uitkomt wil ze wel op de shetten rond gaan crossen, maar er mee lopen, nee, daar voelt ze zicht toch echt te goed voor.

Dat er nog steeds reacties binnenkomen...
Maar het is ook best wel een gecompliceerd iets.

rodyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:07

Je bent niet echt een dierenbeul,
MAAR ik vind wel dat die
dagen TE lang zijn !! maarja, dat
is mijn mening.

louie4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:39

Als ik zulke pony's zie staan wil ik ze altijd mee nemen..
Sorry maar ik vind het echt zielig.. Nou ben ik zo iemand die wel meer zielig vind maar zeg nou zelf zo'n dag is wel errug lang vind je niet??
Brr moet er niet aan denken.. Je moet ze zo zien.. Hoe zou jij het vinden als je 6 uur lang rondjes moest lopen met tussendoor een korte pauze.. Ik moet er niet aan denken.. Ik zou mijn pony zoiets niet aan doen maar ja eigen keuze..

Verder een schop onder zen kont kan geen kwaad.. Als ze echt gaan zitten klieren moet het maar Knipoog

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:39

Een dierenbeul vind ik je niet, maar ik zou het zelf niet doen. Ze hebben een lange dag, en ik zou het ook zat worden.