Paard opnieuw opvoeden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Paard opnieuw opvoeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:24

Aspirer schreef:
Huilen Van mijn pa mag k niet meer bij nyn komen, hij vind haar idd gevaarlijk en als er niemand komt brengt hij haar naar de slacht. De prijs is 1500 omdat er anders jan en alleman op afkomt en ze alsnog bij de slacht kan belanden. Iemand die met dit karakter om kan gaan is bereid om dit bedrag ervoor neer te tellen. Maar ik wil ajb geen verwijten want ik heb niks meer te zeggen over nynke

Ja hoor, ik denk eerder dat je pa gewoon geld wil vangen voor dit beestje. Dit paard is niet vals ofzo, kom op, zeg. Het is vervelend dat jij gewond bent geraakt, maar met de juiste lichaamstaalkennis kun je een hoop voorkomen. Met dit paard is nog van alles te doen. Vind jij het niet waard om voor haar te vechten? Om ervoor te zorgen dat ze bij een goede, liefdevolle en krachtige eigenaar terecht komt zonder dat haar leven nu al wordt beeindigd?? Het is jouw vader, doe er iets mee alsjeblieft!!
Ik heb al een paard en een jonge dochter en heb helaas niet meer tijd voor een paardje erbij, maar anders had ik haar gekocht (wel voor een iets lagere prijs en toebehoren e.d. hoef ik niet). Je moet wel reeel zijn, aan Nynke zit door deze ervaringen een hoop extra werk. Heb je dan niet liever een goed tehuis voor iets minder geld dan de slacht?????

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:38

Sorry maar ik denk dat niet alles aan Nynke ligt zij kan gewoon geen paard opvoeden. Maar misschien werkt haar papa ook niet mee als zei tegen hem zegt dat er mensen zijn met verschillende oplossingen. Haar vader heeft waarschijnlijk zijn eigen mening. Dus dan wordt het voor Nynke erg moeilijk voor oplossingen als haar vader niet mee werkt.

Dus wees niet te boos op haar, want misschien durft ze niet te zeggen dat haar vader waarschijnlijk gewoon alles bepaald wat er gebeurd met de haflinger. Knipoog

succes Nynke

en fijne feestdagen iedereen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:39

Ik kan me zo voorstellen dat haar vader (die waarschijnlijk geen ervaring met paarden heeft) na al deze verhalen gelooft dat het dier vals is..Dan is het toch aan de TS om haar vader ervan te overtuigen dat hij er volledig naast zit.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:41

Aspirer schreef:
|( Van mijn pa mag k niet meer bij nyn komen, hij vind haar idd gevaarlijk en als er niemand komt brengt hij haar naar de slacht. De prijs is 1500 omdat er anders jan en alleman op afkomt en ze alsnog bij de slacht kan belanden. Iemand die met dit karakter om kan gaan is bereid om dit bedrag ervoor neer te tellen. Maar ik wil ajb geen verwijten want ik heb niks meer te zeggen over nynke

Wat een onzin dit..
Mijn shetlanders waren kwa prijs ook niet veel meer(of zelfs minder) dan de slachtprijs.
Dus dan zou ik ze maar naar de slacht doen ?
Niet alles draait om geld xxxx := .

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:42

Kingsley2 schreef:
Sorry maar ik denk dat niet alles aan Nynke ligt zij kan gewoon geen paard opvoeden. Maar misschien werkt haar papa ook niet mee als zei tegen hem zegt dat er mensen zijn met verschillende oplossingen. Haar vader heeft waarschijnlijk zijn eigen mening. Dus dan wordt het voor Nynke erg moeilijk voor oplossingen als haar vader niet mee werkt.

Dus wees niet te boos op haar, want misschien durft ze niet te zeggen dat haar vader waarschijnlijk gewoon alles bepaald wat er gebeurd met de haflinger. Knipoog

succes Nynke

Nynke is het paard Knipoog .

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:43

Miryamk schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat haar vader (die waarschijnlijk geen ervaring met paarden heeft) na al deze verhalen gelooft dat het dier vals is..Dan is het toch aan de TS om haar vader ervan te overtuigen dat hij er volledig naast zit.

Ze hebben meerdere paarden op stal heb ik begrepen.. Misschien niet van hen zelf, maar hij weet wel degelijk iets van paarden af.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:45

Kingsley2 schreef:

succes Nynke

Ik denk ook dat zij haar Hafje niet aankon met alle gevolgen van dien, maar dan mag ik toch wel vragen of ze alsjeblieft nog eens met haar vader wil praten??? Het was haar paard, haar vader weet inderdaad misschien niets van paarden, maar je kunt als dochter toch samen met je vader naar een betere oplossing zoeken dan zo'n dier naar de slacht te brengen? Ik vind het zo oneerlijk naar deze pony toe......
Aan fijne feestdagen kan ik even niet denken als ik hier te lang over nadenk. Niet dat ik mijn feestdagen laat verpesten (ik ken dit paard niet eens), hoor, maar dat staat nu in deze discussie even ver van me af..... Knipoog

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:01

Aspirer schreef:
Sorry maar als mijn paard mij bijt als ik niks doe dan vind ik dat de fout niet bij mij ligt..... Ik heb al gezegd dat ik dat gedrag niet accepteer maar mevrouw gaat gewoon door als ik haar corrigeer.... Dat ze de baas in de kudde is vind ik prima maar in mijn handen moet ze naar mij luisteren. Ik respecteer haar in de dingen die ze doet maar ik krijg geen respect terug. Alleen als ze eten nodig heeft gedraagt ze zich voorbeeldig. Ik mep haar ook niet als ze fout is, ik beloon haar voor het goede gedrag.

Ik moet kiwiko gelijk geven. Als een paard probleem gedrag vertoont, in dit geval duidelijk dominantie tov jou, dan komt dat omdat jij niet in staat bent om die leiderspositie aan te nemen en aan te houden. Bij sommige paarden gaat dat nu eenmaal makkelijk en bij andere gaat dat heel moeilijk. De laatste catagorie paarden is niet voor iedereen weggelegd. Persoonlijk zou ik daar ook niets mee kunnen dus zou ik nooit voor zo'n paard kiezen. Het is een kwestie van je eigen mogelijkheden zien. Hem door iemand laten heropvoeden heeft geen enkele zin als jij niet in de ogen van dit paard een waardige leider bent. Het zal binnen de kortste keren weer over je heen walsen. Zij heeft de leiding en zij zet jouw op je nummer als haar iets niet aanstaat.

Wat je eraan kunt doen?
Twee mogelijkheden: Je verkoopt haar

Je gaat aan jezelf werken. Een paralelli cursus is geschikt hiervoor en er zijn ook vast andere mogelijkheden. Waar het om gaat is dat jij leert hoe een paard denkt, reageert etc etc en hoe je daarop in moet spelen. Paardentaal leren zogezegd. En je moet leren hoe je de leiding neemt. Dat begint dan met grondwerk.

En hou er rekening mee dat bepaalde paarden nooit knuffelpaarden worden omdat dat nu eenmaal niet bij ze past

succes'

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:04

Ik vind de redenering zo dom niet... Een mooie haf voor 500 euro, daar komt idd jan en alleman op af. Mensen die ook niet weten hoe ze dit dier moeten aanpakken en wie weet gebeuren er wéér ongelukken. Mss wil die pa gewoon voorkomen dat iemand anders dochter een trap krijgt?
Het is zeker sneu dat het zo ver gekomen is, maar beetje lopen schelden op de TS vind ik verre van netjes eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:42

Dus als ik het even helder bekijk kan TS niet met het paard omgaan, wil pa geld verdienen en als dat niet lukt de kogel.
Even vergeten dat elke maand er weer stalgeld betaald moet worden, snap ik het probleem niet.
Wég dat paard, wat een gek dr voor geeft, maar nee dat gaat niet...Er moet aan verdiend worden...Nou als je op dat bedrag wil verdienen vidn ik het wel een beetje sneu, het is geen auto!
Zo te zien genoeg mensen die dr willen overnemen, ook voor de slachtprijs, wat is dan het probleem?
Juist, het geld.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:02

poes schreef:
Ik vind de redenering zo dom niet... Een mooie haf voor 500 euro, daar komt idd jan en alleman op af. Mensen die ook niet weten hoe ze dit dier moeten aanpakken en wie weet gebeuren er wéér ongelukken. Mss wil die pa gewoon voorkomen dat iemand anders dochter een trap krijgt?
Het is zeker sneu dat het zo ver gekomen is, maar beetje lopen schelden op de TS vind ik verre van netjes eigenlijk...

Wie scheld er dan? Schelden vind ik iets heel anders.... Verward
Tenzij je het over andere posts heb, die ik niet heb gelezen???
'Sneu dat het zover gekomen is'? Ik vind het superoneerlijk ten opzichte van dit paard. De fout ligt bij de eigenaresse en dus mag dit paard ervoor boeten met misschien de dood. Afschuwelijk!!! Verdrietig
Ik heb toch een paar hele aardige foto's voorbij zien komen van iemand anders met deze merrie en zo 'vals' is ze blijkbaar niet. Sorry dat ik het zo opneem voor een paard wat puur afhankelijk is van wat de mensen ermee doen, hoor. Verward

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:27

Ik scheld de TS niet uit.
En misschien is dat ook wel gedeeltelijk zo Poes maar dan vind ik een termijn van 5 dagen wel erg kort.
Terwijl er voor 500 euro wel een goed baasje gevonden kan worden(ze hoeft hem toch niet aan Jan en alleman mee te geven, ze kan zelf beslissen aan wie).
En aangezien 1500 euro aardig duur is voor een haflinger die niet veel kan(zelf heeft ze dat ook niet betaald).
Dus dan vind ik het wel een beetje vreemd.

Nadya: ik ken het paard in kwestie wel en er is echt niet (veel) mis met dat paard Scheve mond . Dus ik maak me er ook erg druk over..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:31

Dit verhaal begint wel erg veel op een ander bekende bokt-rel te gaan lijken? ZOnde als het paard naar de slacht moet, zo te zien zijn er genoeg bokkers die het wel willen proberen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:37

Ja, volgens mij was er een jaar geleden ook zo'n verhaal aan de gang...... Komt mij ook bekend voor.....

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:38

Maakt niet uit of het al een keer eerder is voorgekomen toch ?
Ik vind dit erg genoeg voor voornamelijk Nynke maar ook voor Maartje en andere betrokkenen.. Scheve mond

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:39

arm arm dier
mensen zonder paardenkennis die een probleempaard kopen...er vervolgens zelf niets meer mee kunnen....dus verkopen die hap...

en anders rest niet anders dan de slacht??? Gestoord
ik wil hier niet eens meer over nadenken....alle hulp heeft de TS afgehouden.... Stoom uit je oren schiet mij maar lek...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:43

Nada schreef:
Maakt niet uit of het al een keer eerder is voorgekomen toch ?
Ik vind dit erg genoeg voor voornamelijk Nynke maar ook voor Maartje en andere betrokkenen.. Scheve mond

Ik vind het vreselijk.... Verdrietig
Waarom denk je dat ik zo reageer? Knipoog
Mijn paard's moeder is zo naar de slacht gegaan op 5-jarige leeftijd. Omdat geen mens haar begreep en ze totaal verkeerd met haar kracht omgingen. Daarom ben ik hier ook zo fel op. En het is zo'n leuk paardje, deze Nynke, als ik zo naar de foto's kijk...... Verdrietig

cristal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:06

Aspirer schreef:
Sorry maar als mijn paard mij bijt als ik niks doe dan vind ik dat de fout niet bij mij ligt..... Ik heb al gezegd dat ik dat gedrag niet accepteer maar mevrouw gaat gewoon door als ik haar corrigeer.... Dat ze de baas in de kudde is vind ik prima maar in mijn handen moet ze naar mij luisteren. Ik respecteer haar in de dingen die ze doet maar ik krijg geen respect terug. Alleen als ze eten nodig heeft gedraagt ze zich voorbeeldig. Ik mep haar ook niet als ze fout is, ik beloon haar voor het goede gedrag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 02:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in quote gezet.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:07

Verward Verward

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:18

ik vind het echt zielig voor het beestje.
het zal een andersom zijn:
kind, als je niet luisterd breng ik je morgen naar de slager Boos!

ik vind wel dat er heel makkelijk met beesten omgegaan word, die beesten hebben ook gevoel hoor Boos!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:19

cristal heeft TS gequote zonder quote en zonder reactie. Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:20

En het is haar eerste bericht? Ik snap de bedoeling niet helemaal Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:22

Goh, net even snel een accountje aangemaakt ofzo??? Verward
Of ging er iets fout? Clown

Ik zal het nog eens uit proberen te leggen aan degene die dit meemaakt met haar paard (wie het ook is): Knipoog
Als jouw paard je bijt, mis jij al een heleboel signalen die je paard je van tevoren gegeven heeft. Dus dan ligt het toch echt aan jou. Jij respecteert haar niet, misschien geheel onbewust, hoor, want je ziet die signalen niet eens. Hoe kan je dan verwachten dat dit paard jou gaat respecteren?

Bovendien vind ik je verhaal vrij tegenstrijdig. Je zegt dat je haar gedrag (het bijten) niet accepteert, maar ietsje verderop zeg je dat je haar niet mept als ze 'fout' is, maar dat je wel haar goede gedrag beloont. Schiet mij maar lek, maar ik snap je verhaal niet helemaal, hoor. Wat doe je dan als ze bijt, als je het niet accepteert?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:30

cristal schreef:
Sorry maar als mijn paard mij bijt als ik niks doe dan vind ik dat de fout niet bij mij ligt..... Ik heb al gezegd dat ik dat gedrag niet accepteer maar mevrouw gaat gewoon door als ik haar corrigeer....
Hoe corrigeer je haar dan??
Dat ze de baas in de kudde is vind ik prima maar in mijn handen moet ze naar mij luisteren.
En dus is zij de baas, niet jij, en zal ze nooit respect voor je krijgen.
Ik respecteer haar in de dingen die ze doet maar ik krijg geen respect terug.
Respect moet je verdienen.
Alleen als ze eten nodig heeft gedraagt ze zich voorbeeldig. Ik mep haar ook niet als ze fout is, ik beloon haar voor het goede gedrag.
Waarom krijgt ze van jou geen klappen, als het nodig is?? Een leider in een kudde deelt soms ook rake klappen uit hoor. Deze weet alleen precies waar, wanneer, waarom, en hoe hard, en daar krijgt de leider juist respect door.

En verder is dit volgens mij een SA...

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:02

ik ken iemand die erg geinteresseerd is, maar de eigenaren zijn niet te bereiken :S
er is heel vaak gebeld, maar er wordt niet opgenomen....