kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:46

Sita_ schreef:
Mijn paard staat in vol pension..
Word gemest, gevoerd en van weidegang voorzien.. Dus als ik niet kom krijgt hij toch zijn natje, droogje en zijn beweging.

Echter staat ze zo dichtbij, 5 minuten fietsen, dat ik elke dag aanwezig ben.. Dikwijls ruim 4 uur.. Maar ik kan omdat het zo dichtbij is ook makkelijk in een half uurtje heen en weer.

Maar als ik echt niet kan, ziek ben of gewoon verhinderd hoef ik me om mijn beestje geen zorgen te maken. En dat is toch wel een fijne gedachte! Ja

inderdaad. als ik ziek ben, kan mijn zusje nog, en andersom ook. maar als wij er beiden niet zijn, is er wel een probleem. wij hebben de zorg over onze eigen dieren, maar ook over het paard van de stalhouder en over zijn schapen (man is 77 en heeft slechte knieën, dus kan niet meer met paarden naar de wei en teruglopen, alleen met degenen die braaf zijn aan de fiets maar dat vind ik een te groot risico voor beiden). als wij beiden wegvallen, dan is er dus wel een probleem...

Miffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:10

Ik probeer wel elke dag even te gaan. Maar als ik een dag niet kom is dat ook niet erg. De eigenaar van de stal mest uit, brengt haar naar de weide en terug en voert haar. Dus ik weet zeker dat als ik niet kom ze toch haar behoeftes gehad heeft!

Olita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:46

Ik kom elke dag. Dit omdat ik wil dat ze ff haar stal uit komt.
In het weekend rijd in in het algemeen langer dan in het weekend, maar er is bijna geen dag dat ik haar niet zie.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:12

Ik kom IEDERE dag naar mijn paardje:) bij ons moeten we zelf mesten, plus als de mijne een dag niet buiten is geweest of gelopen heeft is ze super vervelend. Als ik echt niet kan, of ziek ben doet mijn stalgenoot het maar ikz org wel dat ze altijd gedaan word! Zodat ze een lekker warm schoon stalletje heeft, en lekker uit heeft kunnen waaien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:15

Ik ga 2 of 3 keer, ik mest zelf uit en voer zelf.Hij heeft vanmorgen een koliek aanval gehad dus ik zal er vandaag wel vaker naar toe gaan.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:16

Mijn paard staat op een pension, dus er wordt gevoerd, gemest en buiten gezet. Ik doe haar samen met iemand anders, dus zo zorgen we dat er elke dag iemand bij haar is. En als we echt allebei een dag niet kunnen, dan geven we dat ff door aan de pensionhoudster, en dan is er altijd wel iemand die haar ff een knuffel geeft ofzo

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:18

Mijn paard wordt gemest, gevoerd en komt dagelijks buiten.
Het is dus niet zo heel erg als ik een dagje niet kan. Maar ik probeer wel elke dag te gaan, al is het maar een half uurtje om d'r even wat aandacht te geven.
Ik ga meestal 7 dagen in de week met 1 'haastdag' dus even kijken, aaitje, haffel wortels en weer weg.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:13

ik ben altijd elke dag naar mijn paard geweest (toen hij in pension stond) en indien ik echt niet kon ging er iemand anders. Mijn paard werd door de pensioneigenaren gevoerd en gemest en buitengezet. Dus was het niet echt nodig als ik een keer niet kwam maar ik ben de verplichting aangegaan dus moet de dit ook doen.

Chantal__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:08

Wij staan gewoon op een manege.
Hij is van me nicht, en als zij niet kan doe ik hem tenzij ik zelf niet kan.
Tja elke dag dat is wisselvallig nu ben ik bijna 2 weken niet geweest deze week ziek vorige week letterlijk teveel repetitie's te leren en dan te laat uit.

zomervakantie ben ik er wel vaak, heerlijk wandelen.
Maar meestal kom ik wel ff langs als ik tijd heb, moet namelijk op de fiets.
als ik binnenkort me brommer heb wordt het makkelijker

Blitz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:23

We hebben de paarden nu thuis. Maar toen ze op pension stalling stonden gingen we ook iedere dag naar ze toe, soms wel 2 of 3 keer per dag. Ondanks dat ze circa 15 km verderop stonden. Juist om te kijken of alles met ze in orde was als ze op de wei waren geweest want de pension houder hield dat niet in de gaten. En ook vind ik het erg moeilijk om ze niet iedere dag te kunnen zien en knuffelen. Buiten alle dingen om die voor hun van belang zijn breng ik veel tijd bij ze door.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:25

sochtens ben ik er even, voordat ik naar school ga, word ik daar afgezet door mijn pa, spullen brengen bijou even gedag zeggen, naar school en instituut tot 6, en dan gelijk weer door naar mijn pony
ze word elke dag intensief getraind Lachen

Paulien_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:27

IK ga in principe elke dag. maar als ik 1ne dag niet zou gaan ist dat nie zo erg, want mijn paard sta in een privestal.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:56

Jep, ik moet ze voeren, mesten, buitenzetten, rijden enz. Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:58

Ik heb vandaag wegens ziekte mijn vriend naar de paarden gestuurd Clown

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:03

erna word gevoerd sochtends gaat smiddags de wei in. en als k vroeg klaar ben haal ik haar binnen anders doet de boer dat. en dan doe k meestal wat met haar ong 1 keer per week staat ze stil. en voeren en mesten doe k ook elke dag. soms kom k f voeren en mesten ma k kom wel elke dag.

sander10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:08

Ik kom ook elke dag bij mijn paard tenzij ik niet kan!
Hij staat ook in volpension en krijgt elke dag weidegang en voer!
stal word gemest, alles erop en eraan! Maar toch ;; ik vind het fijn om bij mij paard te zijn dus ga er elke dag heen! En het is ook nog eens een straat verder Haha! !

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:23

Ze staan thuis, dus als ik ze niet voer krijgen ze niets.

Maar toen Dennis niet thuis stond ging ik eigenlijk iedere dag, tenzij ik zo ziek was dat ik echt m'n bed niet uit kon komen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:43

Zie die van mij gelukkig ook elke dag, staat ook thuis.

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:10

Ik heb zelf geen paard maar ik verzorg wel één shetlander en drie dravers. Ik kom daar elke dag. Haha!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:06

Ik ga elke dag en als ik echt niet kan, is de stalbaas echt niet te beroerd om hem op te strooien en voer klaar te zetten en even los te gooien. Of een lieve stalgenote die dat even doet, ik doe dat ook voor hen, elkaar even helpen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:40

Ik ga elke dag heen, meerdere keren.
Voeren, beweging geven, etc.
En gewoon lekker bij m'n maatjes zijn. Lachen

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:44

Bij een druk paard: Als het paard op stal staat, zou ik zeker wel iedere dag komen en als het echt niet anders kan, regelen dat ie toch nog een paar stapjes buiten kan zetten.
Als die op de wei staat kan die best een dagje blijven staan.

Bij een rustig paard: Als ze op stal staat is een dagje niet komen, niet zo erg vind ik. En op de wei geld het zelfde.

kortom, het ligt eraan waar jou paard behoefte aan heeft. Sommige vinden het niet erg om een dagje op stal te staan, andere staan te trappelen om weer naar buiten te kunnen Knipoog . Ik zelf kom iedere dag bij de paarden behalve op vrijdag, dan rijd ik western.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:43

Mijn paard staat thuis, dus ik kom er elke dag wel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 13:40

JoviBan schreef:
Ik ga iedere dag naar mijn paarden en sla geen dag over. Ik hoef er niet naartoe om ze beweging of eten te geven e.d., want ze lopen 24/7 in de wei en worden gevoerd. Maar 's avonds voer ik ze graag en ik wil ze gewoon iedere dag zien, al is het soms maar even.

Idem; maar dan staat mijn paard in uitloopstallen.
Bij grote uitzondering kom ik wel eens niet; maar dan zorg ik dat waterbak/hooi in de gaten worden gehouden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:47

Ies_ schreef:
Bij een druk paard: Als het paard op stal staat, zou ik zeker wel iedere dag komen en als het echt niet anders kan, regelen dat ie toch nog een paar stapjes buiten kan zetten.
Als die op de wei staat kan die best een dagje blijven staan.

Bij een rustig paard: Als ze op stal staat is een dagje niet komen, niet zo erg vind ik. En op de wei geld het zelfde.

kortom, het ligt eraan waar jou paard behoefte aan heeft. Sommige vinden het niet erg om een dagje op stal te staan, andere staan te trappelen om weer naar buiten te kunnen Knipoog . Ik zelf kom iedere dag bij de paarden behalve op vrijdag, dan rijd ik western.

op stal staan een hele dag, is voor elk paard slecht. mijn paarden vinden het niet erg, maar het werkt problemen in de hand. een paard is een bewegingsdier, en hoort gewoon meerdere uren per dag vrij te kunnen lopen in een wei of paddock. ongeacht of het een druk of rustig dier is.