ik een dierenbeul?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Re: ik een dierenbeul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:58

Ik ben het er niet mee eens, ieder zijn ding, maar ik weet gewoon uit ervaring dat de paarden die totaal groen op stal komen bij ons om zadelmak te maken het snelst leren. Ze hebben geen verkeerde dingen aangeleerd en staan nog fijn open voor je.

Terwijl de paarden waar veel mee gefrot is (en vaak ondeskundig gefrot en mateloos verwend) een langere weg te gaan hebben.
Vooral de verwende paarden zijn echt niet fijn om mee te werken. Lachen

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:19

Marliesje schreef:
Ik ben het er niet mee eens, ieder zijn ding, maar ik weet gewoon uit ervaring dat de paarden die totaal groen op stal komen bij ons om zadelmak te maken het snelst leren. Ze hebben geen verkeerde dingen aangeleerd en staan nog fijn open voor je.

Terwijl de paarden waar veel mee gefrot is (en vaak ondeskundig gefrot en mateloos verwend) een langere weg te gaan hebben.

Wat jij hier zegt klinkt ook logisch ja, ik vind persoonlijk dat je best 1x in de maand een keer een shabrakje of zadel erop kan leggen, mits het een licht zadel is, en het niet hinderlijk voor hem is.

Ik kijk nog ff aan hoe deze discussie verder gaat

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 12:38

Marliesje schreef:

Hierin heb je echt 100% gelijk. Ik rijd bij een stoeterij/handelstal en daar rijd ik ook al ruim 6 jaar pony´s in. Natuurlijk met behulp van mijn instructrice/eigenaar! Wij krijgen ook geregelt pony´s binnen die al 'zadelmak zijn' of waar als eens opgereden is. Die zijn meestal drama om mee te werken. Ze hebben vaak geen respect voor je en dat maakt het ook moeilijk. De pony´s die we helemaal groen kopen zijn over het algemeen veel makkelijker te beleren. De pony´s die wij zelf gefokt en opgefokt hebben zijn nog altijd het makkelijkst. Die zijn goed opgevoed en aan onze manier van doen gewend bij hen is er meestal geen enkel probleem en rijden we zo mee weg.

Mijn pony is vanaf dag 1 in mijn handen geweest. Hij was toen nog niet van mij maar ik verzorgde zijn moeder en toen automatisch hem. Spelende wijs heeft hij toen geleerd het halstertje om, netjes meelopen aan een touwtje en poetsen(lees; aaien met een zacht borsteltje) en dit zo nu en dan bij gehouden. Later ben ik ook af en toe met hem langs de weg weze nlopen om hem alvast verkeersmak te maken want wanneer ze klein zijn houd je ze makkelijker en dan weten ze niet beter en zijn later veel liever. Toen hij afgespeend werd heeft hij gewoon altijd in het land gestaan en alleen wanneer hij biks of wormenkuur oid nodig had weer even wat herhaald. Zo probeeer ik spelenderwijs toch hem alvast met 'enge dingen' kennis te laten maken en hij pakt het heel goed op.

Aliekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:29

ik vind het gewoon kunnen hoor, laat ze maar lekker praten

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:33

yvotje14 schreef:
okej toppie, dankje wel.
Ik zag er inderdaad ook geen kwaad in maarja dat zie je in je eigen acties wel eens vaker niet haha.
Nou ik ga er gewoon vanuit dat ze jaloers is, zou ik ook zijn als die toffe pony van iemand anders zou zijn whahaha,grapje.

Nou bedankt, Groetjes"!

hoe vaker je dat doet hoe sneller ze er aan wennen en hoe makkelijker het word met beleren Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:32

Ik vind het een beetje onnodig dat je dit moet vragen. Hoezo zou je in godsnaam een dierenbeul zijn als je het (ook nog een licht zadel) zadel op een paard z'n rug eventjes doet, om te zien hoe hij reageert? En die persoon die het had gezegt tegen jou, omg Nagelbijten / Gniffelen Overdrijven is ook een vak.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:30

Het hoort er toch bij ?
Je bereid je paard al voor alleen maar beter toch ? En 'met zo'n leeftijd vind ik dat wel kunnen !
Je bent echt geen dierenbeul !!!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:30

YaLj0ebjuh schreef:
heyy, wat maakt dat nou uit
ik vind het juist wel goed
dan weet je ook of hij er bang voor is of niet!
en een wintec weegt echt niks
en je zei al hij reageerde er niet op dus
geen probleem, alleen maar voordeel
je weet dat hij niet zadel schuw is dus...
lekker makkelijk te beleren

mischien moest dat mens eens verder vragen
waarom je dat deed, inplaats van zomaar te zeggen
je ben een dierenbeul!

Idd! Knipoog

StIJnTjUhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:40

Nou yvotje ik vind jou cker geen dierenbeul hoor. (een wintec nog wel tsss).
Print deze pagina's uit en laat ze aan je stalgenootjes zien. Haha! Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:43

Ben ik nu ook een dierenbeul?? Afbeelding

Magali_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:48

Sommige mensen moeten echt wat beter nadenken voor ze iets zeggen zoals dierenbeul, gewoon voor heel even een zadel opleggen dat dan ook nog bijna niets weegt is toch helemaal niet erg.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:50

Ho is Bella................jij durft zeg, zo'n foto op bokt te zetten Wow! haha, denk je om zn tere rugje dadelijk is ie doorgezakt of overbelast blabla enz................... Tong uitsteken

leuk veulen trouwens!

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:53

Pff wat een onzin... ik mag hopen dat je dit niet serieus neemt...
Nog even en dan ben je al een dierenbeul als je je paardje poetst Clown

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:55

ahh sweet dat vrulentje.
niks ergs aan hoor.
niks van aan trekken.
ze probeerden zeker stoer te doen of ze zijn gewoon jaloers.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:56

Nee tuurlijk ben jij geen dierenbeul Lachen!! Niet druk om maken, hoor!

@Bella: Als dat veulen over 3 jaar artrose heeft en OCD en hoefkatrol, is het je eigen schuld hoor !!! Tong uitsteken:P

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:56

ik vind het niet kunnen!
dat ze zoiets durven zeggen! is dat nu zo erg om eens 1x het super lichte zadeltje erop te leggen nou dus niet!
en als het helemaal niet paste en het pijn deed, nou dan was je hengst wel weggelopen hoor Knipoog
och ze zijn misschien jaloers dat je hengstje er geen bal om geeft en hun veulen er histerisch om deed Knipoog

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:57

dejavu schreef:
Nee tuurlijk ben jij geen dierenbeul Lachen!! Niet druk om maken, hoor!

@Bella: Als dat veulen over 3 jaar artrose heeft en OCD en hoefkatrol, is het je eigen schuld hoor !!! Tong uitsteken:P

Of een complex want dat geel staat hem wat flets, rose of paars lijkt me passender Pling Tong uitsteken

babseflaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:06

ik heb laats was ik een beetje met water aan het spelen en zijn beentjes afspeoelen toen ik klaar was had ik ff een klein fleece denken gepakt en de wind blies hem eraf toen heb ik ff een longeer singel gepakt en een beetje aangetrokken maar je kon hem nog helemaal heen en weer bewegegen. hij is nu ook 2 jaar dus kan echt wel hoor

vooral een wintec zadel

missjustices

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:07

zie het kwaad er niet van in... kennelijk heeft jou paard wel vertrouwen in je en dat ie een zadel ff op z'n rug heeft is alleen over een periode handig meegenomen... zolang je er niet op ga zitten op rare dingen ga doen lijkt mij dat je alleen goed gehandeld heb...
je paard vertrouwd je en je leert hem dingen aan die hij later tegen gaat komen zonder hem te belasten...

trix_manu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:44

Dat is echt niet erg hoor en zo zwaar zijn die zadel ook niet

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:14

Sorry hor maar ik vind je dan geen dierenbeul. dat vind ik meer iemand die zijn paard in elkaar slaat enzoo Verward

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:19

ik vind je helemaal geen dierenbeul dat vind ik net als Blesje_Love als zeg als je je paard steeds slaat en hem niet belood als hij iets goed doet dan vind ik het pas erg.
maar wat jij doet kan helemaal geen kwaad dan weet je tenminste wat je kan verwachten als hij 3 is Tong uitsteken zo denk ik er over Haha!

lollyfantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:22

ik weet niet waar je je druk over maakt ik vind het wel goed kan hij alvast wennen en indd zo'n kunstof zadel weegt niks.
en een hele hoop tuigpaarden worden al beleerd op hun 2.5 jaar en dat tuig weegt wel wat zwaarden hoor (!) en al die paarden hebben nergens last van

conclusie--> dat mens loopt uit der nek te kletsten gewoon blijven doen Haha!

en het liefst voor haar neus XD Tong uitsteken

TBM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:58

Liedje schreef:
Carita schreef:
wat stom dat dit gezegt is, ik vind je echt geen dierenbeul hoor. Iemand die een dierenbeul is is iemand die zijn paard slaat en zonder respect behandeld.

Dan ben ik een dierenbeul Vork Mijn paard krijgt echt wel een goede mep als ze mij probeert te bijten ofzo hoor Ja Gelukkig doet ze dat nooit.

Ontopic: lijkt mij geen kwaad te kunnen Knipoog
Dat van die twee-jarig met een kind erop vind ik eerlijk gezegd minder, maar dat is eigen keus Lachen

Dan is 3/4 van Bokt een dierenbeul... er zijn nogal wat mensen die een paard/pony een mep verkoopt...
achja ieder zijn ding.

Liefs,

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:03

Bella schreef:
Ben ik nu ook een dierenbeul?? Afbeelding

Ha ha dit wilde ik dus net ook zeggen, mijn paard (inmiddels 10) hebben wij als veulen ook wel eens een sjabrak op zijn rug gelegd en een zadel op zijn rug (vastgehouden en ondersteund door ons) met voor de grap de opmerking: Kijk ze is al zadelmak. Natuurlijk ben je dan geen dierenbeul, dat dier ondervindt daar echt geen hinder van hoor. Zo lang je er niet op gaat zitten en het zwaar belast is het geen probleem. Knipoog