Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Crazy_Angel schreef:Mijn pony werd vanmiddag bekapt en omdat hij nogal onrustig aan het doen was,
en niet luisterde, trapte de hoefsmit hem flink in zijn buik!
Ik was er heel erg van geschrokken, en mijn pony ook!
Hierna was hij al helemaal niet handelbaar meer. En ik had er ook genoeg van.
Is een paard schoppen voor de hoefsmit normaal?!
wij stonden onze shetlander te poetsen toen hij ineens begon te stijgeren. Een vrouw die daar op het pension werkt was aan het bellen en zegt wacht even, legt haar telefoon neer en vraagt een andere vrouw om onze pony over te nemen. Begint ze ineens op hem in te slaan met een longeerzweep net zolang totdat hij ophield met stijgeren
zelf durfden we er toen niks van te zeggen, het was nog wel onze eerste week ofzo op dat pension
leuke eerste indruk heb je dan.. Hij heeft ook een hele tijd een hekel aan die vrouw gehad. Ze is een keer door hem geschopt (hij schopt eigenlijk nooit) Het is gewoon een pony met gebruiksaanwijzing, je moet hem met een heel los touwtje begeleiden want anders stijgert hij. Ze heeft het recht niet om zomaar op hem in te lopen slaan en al helemaal niet als ze hem niet eens kent..
Meisje die ook mee was liep met tranen in der ogen weg. we waren met z'n 3en. Ander meisje was er achteraan gelopen en ik zat alleen met hem.. Ik kreeg ook de tranen in mijn ogen en was verplicht bij hem te blijven en hem daarna te poetsen. Ik kon het niet aanzien en wou er ook weg
Vreselijk gevoel is dat! Daar sta je dan machteloos
ze mogen een paard best een tik geven als die trapt.
)
Sonja schreef:Als mijn paard zich bewust misdraagt, dan mag mijn smid hem een enorme rotschop voor z'n kont verkopen. Geen probleem. Het is ZIJN veiligheid, dat moeten we niet vergeten.
Onterecht straffen is altijd onacceptabel, wie het ook doet. Dan grijp ik overigens ook meteen in.

halloo, dat zou ik helemaal niet pikken, als hij mijn paard zou trappen, en ik zie het, zou ik 'm persoonlijk zelf schoppen, en hard ook. en daarna zeggen dat ie op kon donderen. Opaal schreef:Ik vind dat je de situatie moet bekijken wanneer een smit schopt. De eerste keer dat mijn smit bij mijn nieuwe paard kwam om te beslaan, ging mijn paard hem vet uit zitten proberen (hangen, op zijn achterbenen staan) nou dan mag hij hem van mij echt een tyfus schop verkopen, anders doe ik het zelf! Als je zulk gedrag niet meteen de kop in drukt, blijft het ouwehoeren. Nou heb ik een vrij dominant paard van 1.82 dus die moet je zorgen de baas te blijven anders word hij dat van jou op den duur. Kan me voorstelen als je paard wat bang is van de smit en hij geeft hem dan een schop dat je daar niet vrolijk van wordt......
Soet schreef:Blijkbaar heb jij dit niet gedaan, als hoefsmid ging ik persoonlijk gevraagd hebben dat jij hier op zou letten en zou ingrijpen.
Daar ligt de fout van jou hoefsmid. Als jij niet ingrijpt moet hij het wel doen; maar naar mijn mening moet hij gevraagd hebben als jij dit wou doen.