HELP! Paard Dekt mens:P

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:43

Voor zover ik weet hebben we geen relatie Stuffie. Haha!

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:47

neej noem me maar stephany Knipoog potty

eigenwijs23
Berichten: 556
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: zeeland

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:48

tja zet er meteen 230 op. nooit meer dat hij zal ontsnappen. Knipoog

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:48

ik ben met de bedrading bezig maarja hij is nu voor luis enzo geschoren . dus hij kan nog niet dach en nacht of als het regent

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:49

Kan prima hoor mijn geschoren pony loopt dag en nacht buiten (wel met deken uiteraard) dus daarvoor hoeft hij echt niet binnen te blijven, gewoon een goede waterdichte deken kopen

eigenwijs23
Berichten: 556
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: zeeland

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:50

jep.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:55

ja ik weet het maar ik heb geen waterdichte in zijn maat Boos!

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:55

95 heeft hij dus als jullie er nog 1 weten

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:57

Genoeg, als je adressen wil weten stuur je maar een PB

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:01

is goed

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:03

kijk eens in het topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=519738&st=0&sk=t&sd=a. daar zitten mensen die zulke dekentjes verkopen. verder is het het makkelijkst om gewoon harmonicagaas om zijn stukje land te doen, daar komen ze nooit doorheen, en ze kunnen er niet in vast komen te zitten.

@ eigenwijs 23, ik ben het met je eens, alleen de omstandigheden moeten wel dusdanig zijn dat de opfok geen betere oplossing meer is, en op dit moment is het dat wellicht wel. het zou al een hoop schelen als het beestje buiten kan, en dat is vrij gemakkelijk te realiseren.



verder wil ik iedereen verzoeken om niet in te gaan op kinderachtige opmerkingen, die bedoeld zijn om een ander af te zeiken of in een kwaad daglicht te stellen. het draagt niets bij aan dit topic, en zowel de TS als haar pony hebben er niets aan.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:05

neej idd maarja billy zal in geen een topic goeds over me praten dus die boeit me al niet veel meer.

eigenwijs23
Berichten: 556
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: zeeland

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:50

het zal schelen als het dier fijn naar buiten kan ja. laat ik wel even eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het er in de opfok aan toe gaat. en dat zal ook wel per houder verschillen. maar ik vind het dier socialiceren ook erg belangrijk. een dier moet ook gehoorzaam naar de mens toe zijn. en als het dier hengst blijft en hij gaat naar de opfok en komt na 3 jaar terug dan is het probleem nog steeds niet opgelost omdat hij dan gewoon weer zal ontsnappen om bij de merries te komen. en dan heeft het diertje 3 jaar lang buiten mogen lopen en moet hij daarna weer gewoon op stal staan. dat is dan nog een veel hardere domper voor het dier. ik wil hier overigens helemaal niemand mee aanvallen en ik wil geen ruzie ofzo. ik wil gewoon mee discuseren en probeer niemand te veroordelen.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:04

Ja natuurlijk is het probleem dan niet opgelost maar waatrschijnlijk wel ook makkelijker de kop in te drukken omdat het paard dan dus ene flinke opvoeding achter de rug heeft. Ik ben zelf ook niet zo weg van een opfok maar dan meot je thuis wel de kans hebben om ze genoeg naar buiten te kunnen laten en speelkameraden.

eigenwijs23
Berichten: 556
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: zeeland

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:07

nou gelukkig heb ik dat probleem niet.mijn maatjes kunnen het gelukkig helemaal zelf bepalen.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:26


beukiej

Berichten: 1978
Geregistreerd: 05-05-05

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:40

Laat hem zien dat jij de baas bent, ook al is het spelen, dat kan hij ook op een andere manier doen. Het is tenslotte een hengst en zal als hij ouder word nog eigenwijzer worden.. Vooral als hij zwaarder word en dan op je rug springt.. *auw*

Anoniem

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:43

ik heb het idee dat jullie er niets aan willen doen, als je hem niet afstraft weet hij niet dat dit absoluut niet mag, en het beestje heeft energie te veel, als jij elke dag op je slaapkamer moest blijven van iemand, nooit naar buiten om even te rennen oid, en je mag aan een touwtje naar buiten, wat zou jij dan doen? denk dat je je wat meer moet verdiepen in hem, niet alleen wat jij wil...

edit: en dat gaas is een heel goed idee, een deken erop, en naar buiten, denk dat hij zich daar veel beter onder voelt, en hij kan zn energie kwijt.
als ik wist dat mijn pony steeds zou ontsnappen zou ik sowieso geen prikkeldraad gebruiken, kan hij zich lelijk aan verwonden, maar goed..

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:57

zeikerds Knipoog ik heb net een regendeken gevraagd en dan gaat hij 24 uur per dag het land op

Anoniem

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:01

zeikerds?! ik snap de reactie van Billy nu..., wij proberen je alleen maar te helpen, fijn voor em dat ie nu het land op gaat, heb je nu ook gaas om het land heen? of probeer je het nu zonder?
het is allemaal goed bedoeld, om jou en je pony te helpen, en ik vind het onbeschoft ( en dan druk ik het nog zachtjes uit) om ons dan zeikerds te noemen, jij wil hem niet laten castreren, niet naar een opfok, niet aanpakken, hij mocht eerst niet op het land, dus wie is hier nou eigenlijk een zeikerd?

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:48

er staat een knipoog bij he? Knipoog
maar wat ik wel frappant vind, is dat (ALS het hek nog niet is aangepast) hij nu niet meer ontsnapt? ik heb zelf voor de kleintjes altijd gaas gehad in het begin, dan leren ze het ontsnappen ook niet aan, en mijn shetmerrie blijft nu zelfs achter een draadje waar ze ook onderdoor zou kunnen piepen. vreder vind ik het wel super dat hij naar buiten gaat, niks is fijner voor een jong paard dan dat.

over de opfok: het verschilt inderdaad per stal, een opfok met allerlei leeftijden (dus ook rustige, opgevoede, oudere dieren), en regelmatig opvoedkundig contact met mensen vind ik prima, opfok met enkel veulens of onervaren jonkies en weinig contact met mensen vind ik maar niks. van wat ik zelf gezien heb, krijg je er behoorlijk lompe paarden mee, die denken dat een mens net zo sterk is als een paard, en dus ook tegen je opduwen en weet ik wat nog meer. uiterst irritant.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 02:32

dancie, je spreekt jezelf constant heel erg tegen. verder vraag ik me af waarom je die shet perse hengst wil laten? vind je het stoer?

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:27

Ik heb hier al gereageerd, maar waarom staaat er nou in de titel: : P
Moet het grappig zijn ofzo?. De TS schreef in haar openings post toch wel wat serieuser.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 10:33

Die Tong uitsteken Had ik er perongeluk in gedaan omdat ik dat altijd doe! Sorry hoor.!
Dancie@ Gaat Macho nou dag en nacht naar buiten??

paix

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-11-06

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:00

whahaah! ik herken dit gedrag wel Haha! een hengst bij ons probeerde zijn moeder te naaien Tong uitsteken en daarna zijn oma whahaha Knipoog maar tja zal er wel even boos om worden Knipoog hij ziet je gewoon als zijn meisie Knipoog haha (sorry moet er even om lagen Tong uitsteken) even flink kwaad worden! komt het vanzelf wel goed!