ladyzwien schreef:paard waar ik opr ijd kreeg altijd een tik tussen de oren als die omhoog ging, en wat krijg je er van een heel bang paard!
zodra hij met zijn hoofd omhoog gaat en ik aai hem voer de hals begint hij te trillen en is ie bang dat ie een klap krijgt. als ie omhoog gaat ook, dan trilt die er soms over, soms ben ik het wel zat en krijgt ie een tik maar dan op zijn hals en niet tussen ze oren, want dat heeft hem heel erg bang gemaakt
heb van de waterballon gehoord en volgens mij is dat een hele goeie optie!
Idd niet consequent. En als ie trilt als ie omhoog komt (steigert?) dan is ie niet genoeg geschrokken, anders liet ie het omhoog komen zowiezo wel uit z'n hoofd, of je timing is steeds niet goed en snapt ie die tik niet.
Die waterballon, daar moet je heel goed voor kunnen timen, je moet ook goed in evenwicht zien te blijven als ie omhoog komt.
Lukt dat niet, dan is dit net zo succesvol als die tik tussen z'n oren, niet dus!
Nazarma schreef:Respect moet je vragen en krijgen van een paard, en dat gaat niet door middel van een paard pijn te doen en dus bang te maken, ik vin het schokkend en niet normaal.. >;)

Mijn paard moet mij ook respecteren en MIJN veiligheid, met alle respect, gaat VOOR alles!