Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Caira schreef:whahha pas maar op dan knuffelt hij je dood.
Ik moet trouwens nog ergens een foto op de com staan van mij voorovergebogen voor een volwassen hengst, die hadden we gemaakt naar aanleiding van een uitspraak van cassidy hihi
Cassidy schreef:Als mensen nu eens een keer zouden stoppen met beweren dat iedere hengst gewoon hengst kan blijven, en dat het allemaal geen probleem is....
Cassidy schreef:Donja schreef:En ja, ze wilden wel eens brullen en uitschachten, maar niet tijdens werk, dan moest de aandacht bij mij zijn en dat is ze prima te leren.
En hoe deed jij dat dan (aandacht weer bij jouw krijgen/houden)?
rommulus schreef:Caira schreef:ff heel offtopic nieuwsgierig, wat is een bokstopper?
ontopic: ik heb het hier over 50 hengsten en niet alleen de mijne
is een touw dat op het tandvlees in de mond van een paard gaat (onder de bovenlip) en dan ik geloof op maat aan het zadel vast zodat het paard niet kan bokken
word gebruikt door monty robberts
is niet echt iest wat ik zou willen op mijn paard

Wij hebben gelukkig genoeg land om een hengst te houden. Onze hengst (moge god hem bijstaan op dit moment) staat in dressuurtraining bij iemand (daar kan hij ook heerlijk op de wei, ipv alleen maar op een stukkie zand te staan
) Een paar maanden van het jaar komt hij thuis en kan ook lekker op de wei, kijkend naar "zijn" mooie kudde
Wij hebben hem zelf opgevoed en hij is het meest eerlijke dier wat wij kennen. Hij kan best haantje zijn, maar is goed te corrigeren en dát is het belangrijkst. Consequent zijn is een must, anders neemt hij een loopje met je.
Ben zelf geen hengstenmens, maar kan ze zeer waarderen, GROTE knuffels zijn het 

Ligt voor eht grootste gedeelkte aan de opvoeding en of ze van jongs af aan sociaal contact met soortgenoten hebben. Vriendin van mij had al ook zo'n uitzondering, mega braaf dingetje
) alleen jammer dat niet iedereen aan deze uitzonderingen denkt.

dat was een inkopper