Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

RakkerWonder schreef:hee als jij je gedraagt als een pony in de kudde gedraagt je pony je ook zo zo krijg je alleen maar problemen en trouwens je moet ook nooit hengsten bij elkaar zetten die gaan vechten dus pas op!

Farouche2 schreef:Ik vind dat het je eigen fout is.
Je moet een pony niet gelijk met geweld afstraffen.
Je moet hem duidelijk laten zien wie er de baas is, en dat doe je niet door hem te slaan.
Je bent duidelijk niet de baas over hem, maar hij over jouw, en dat vind ik erg verkeerd.
Het veulen is dus eigelijk gewoon verkeerd opgevoed.
Ik wens je veel succes, maar ik vind dat het je eigen fout is.
Nu sta jij gewoon lager in rang. Moet je join-ups gaan doen.
Veel plezier en succes met hem!
*Castreren vind ik niet. Vind ik hem nog veel te jong voor.

Cassidy schreef:Ik denk dat dit geen rangordebepaling is, maar eerder een spelen. Ik zou ook niet castreren, maar het paard proberen in te scharen waar hij wel kan spelen, om zo te fouten recht te proberen te zetten die zijn ontstaan omdat de eigenaar van het veulen geen locatie voor de opfok heeft gekozen waar hij geschikte speelcameraadjes had.
Wat betreft je advies om met een 10 maanden oud paard meteen met Join-ups te beginnen: weet je wel waar je het over hebt? Lees anders even: viewtopic.php?f=125&t=556025
Cayenne schreef:Hoe doen ze dat dan in de opfok?
Farouche2 schreef:Ik vind dat het je eigen fout is.
Je moet een pony niet gelijk met geweld afstraffen.
Je moet hem duidelijk laten zien wie er de baas is, en dat doe je niet door hem te slaan.
Je bent duidelijk niet de baas over hem, maar hij over jouw, en dat vind ik erg verkeerd.
Het veulen is dus eigelijk gewoon verkeerd opgevoed.
Ik wens je veel succes, maar ik vind dat het je eigen fout is.
Nu sta jij gewoon lager in rang. Moet je join-ups gaan doen.
Veel plezier en succes met hem!
*Castreren vind ik niet. Vind ik hem nog veel te jong voor.
Charadelover schreef:Hoi,
Ik heb een shetlanderpony 10 maanden oud. Het is een hengst.
Hij is al erg dominant, maar meestal kon ik het wel aardig oplossen door zeer streng te straffen.
Nu vandaag ging ik eens in de wei oefenen met wandelen; d.w.z stap, draf, ho, en gewoon dat hij netjes naast me kan lopen.
Hij was al een beetje aan het klieren dus ik denk: jij word geweldadiger, ik ook.
Toen ging het fout: hij stijgerde naar me, ik stapte achteruit en strafte hem ondertussen flink; dat was de grootste fout van mn leven want ik stuikelde. Ik kwam op de grond terecht en pony greep zijn kans. Hij dook bovenop me, beet in mn gezicht en zn hoefjes waren overal. Ik heb hem met veel geweld van me af kunnen schoppen, rollen wat dan ook. ( ojee krijg ik zeker penny meisjes op me dak, liever mijn leven dan de pony een trap?)
Nou in ieder geval, ik heb hem los gegooid in het weiland, ik stond te trillen op mn benen.
Toen kwam het eerste in me op: kudde gedrag
hij stond dus los in het weiland en iedere keer als hij richting mij kwam lopen en te dichtbij kwam voor mijn gevoel, jaagde ik hem op. heb ik best land volgehouden.
Nou om een lang verhaal kort te maken ( het is al lang genoeg zo)
Wat nu?
Hij staat alleen bij geitjes, ik heb gezocht naar een weitje met andere hengsten maar het is onvindbaar, of ik word geweigerd
Wat moet ik nu doen??