Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
. lois_fjordje schreef:jullie denken meteen aan fluisteren maar das niet zo :s en paarden zijn veel eerlijker dan ons! Een paard is geen machine, maar toch praten jullie der zo over
)
Sorry dat ik zo reageerde maar tegenwoordig zie je bijna overal staan dat 'kinderen' niet genoeg ervaring hebben of iets dergelijks en daar word ik dan zo moe van. Ik zeg ook niet dat ik super veel ervaring ofzo heb want dat heb ik absoluut niet leer elke dag weer iets bij maar ik heb wel de nodige paarden voor me gehad en je moet je iedere keer weer bewijzen tegenover volwassenen vandaar. Mijn excuses hiervoor.
!! Maar als je eigen paarden hebt leer je veel van ze
ik snap wat je bedoelt, toen ik 15 was kon ik me ook dood ergeren aan het feit dat ik me altijd maar moest bewijzen tegen over volwassenen!

lois_fjordje schreef:hoezo kan je dat niet uitstaan? :S en ik zeg niet dat iedereen zun paard als machine's gebruikt :S Maar veel mensen !! Zoals mijn instructrie :@ Die slaat haar paard zodra hij zun hoofd de foute kant op doet !!!!!! DAT noem ik echt gemeen!
) kan jij hier domweg niet over oordelen.
.... ik ben nu iets van 5 maneges afgegaan en iedere keer zag ik dat ze de paarden sloegen of stampten zonder dat ze naar de oorzaak gingen kijken vaak bleek dat eht paard dan ergens pijn had en al eerder signalen had gegeven maar de mens er niet naar keek en uiteindleijk moest ie wel gaan happen om duidelijk te maken dat ie pijn had. Dit zijn natuurlijk noodsituaties maar ze gebeuren wel regelmatig. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat elk paard dat bijt pijn heeft, maar soms zitten er ook andere dingen achter.
En ze is niet altijd gemeen... milo schreef:en het is zo: positief gedrag belonen, ongewenst gedrag bestraffen.
lois_fjordje schreef:tis de enige manege in de buurt!! De andere zijn allemaal boven een uur rijdenEn ze is niet altijd gemeen...