anjali schreef:Ik heb het al vaker gezegd .Volgens mijn ervaring is simpelweg de combinatie van ts en deze jonge Spaanse merrie (niet bepaald een gemakkelijk type voor een beginner) niet goed. Het paard is pas 6, moet ts dan de rest van hun levens maar doormodderen met een paard dat niet bij haar past? Want het is echt niet de bedoeling dat je een paard hebt en het dan niet leuk is samen. Als je verkering hebt en het klikt niet dan maak je het toch ook uit? Niet helemaal hetzelfde deze vergelijking maar ook een paard is een levend wezen met een eigen ziel en karakter wat heel goed bij jou kan passen of ook heel slecht. Wat je pas merkt als je het samen geprobeerd hebt.
En zo is het! Ik vind het ook een mooie vergelijking. Je moet het wel leuk hebben samen. Een paard kost tijd, geld - en als de liefde groot genoeg is, heb je dat er allemaal voor over.
Maar waarom tijd en geld stoppen in iets waar je ook nog ongelukkig van wordt?
Volgens mij zijn er andere mogelijkheden waar je gelukkiger van wordt TS (bijvoorbeeld de verzorgpony's waar je het over had).
En wanneer je weet of het goed is te verkopen? Misschien door je voor te stellen hoe het is zonder haar, of je dat erg zou vinden.