Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zonnetje97 schreef:https://youtu.be/F_sI1nSNEeQ
Vandaag is er weer op gereden. Eigenlijk zie ik nu pas hoe hij loopt onder het zadel en bokt. Mijn hart deed zeer en ik dacht auw. Hij heeft nog 1x veel meer gebokt dan op het filmpje, maar dat wordt afgestraft. Hij liep niet 100% zuiver en ik had het idee dat hij echt bokt om zijn rug oid te ontlasten.
Veder liep hij wel 'netter' hij geeft vrij snel op, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat er meer aan de hand is. Ik wil toch 100% zekerheid hebben voordat hij meer wordt aangepakt en straks door de pijn heen wordt gereden en meer stuk gaat.
Daarom heb ik net 't eultje opgebeld en naar Jos gevraagd (had een andere DA laten komen, noem geen namen) Jos heeft het erg druk en kan pas 9 maart komen en komt dan met zijn bus vol apparatuur. Hij denkt ook dat er meer is.
Beter nu een paar honderd euro kwijt zijn dan een paar honderd aan de trainers en een verpest paard..
Bedankt bokkers voor het kritisch meedenken en kijken. Ik hoop dat de eerste DA gelijk heeft, maar mijn gevoel denkt van niet, ga die toch maar achterna.
oji schreef:Altijd je gevoel volgen TS. Als het niet goed voelt om nu door te rijden, zeker niet doen.
Hij loopt idd niet 100%, maar ik zie ook niet echte kreupelheid dus het kan best nog zijn dat de uitkomst is dat het dier gewoon vast zit ergens in zijn lijf en daardoor een beetje loopt te wringen. Uitslag kan nog steeds zijn dat je hem erdoor moet rijden, maar dan heb je geen onzekerheid meer die je nu duidelijk wel voelt.
Maar nu je laat onderzoeken zou mijn keuze wel zijn om het dier op te laden naar een goede kliniek ipv een DA aan huis. Ook al heeft hij de bus vol apparatuur, een goed kreupelheidsonderzoek kan gewoon beter op een gerenommeerde kliniek met alle mogelijkheden om door te zoeken plaatsvinden.
zazaza schreef:Hmmm, zelfs als het al een probleem is wat er in getraind is (wat ik niet denk, ik zie best een vriendelijk paard.....) Dan zou ik het gedrag eruit trainen heel anders aanpakken dan een lel met de zweep. Positief gedrag belonen en veeeeeeel kleinere stapjes. Hiermee maak je de band in mijn ogen echt wel stuk (en als hij een medisch probleem heeft maak je hem fysiek misschien zo ook wel stuk).
Ik bewonder overigens je open houding en je lef om aan jezelf te durven twijfelen......misschien tijd om ook aan de experts (instructie en stagiaire) te gaan twijfelen.....
Zonnetje97 schreef:Nou daar komt hij dan!
Hij had 2 puntjes. Rechtsvoor is hij toontredend waardoor hij wat scheef loopt en dat compenseerd met zijn lijf en hij zijn linker been af en toe aantikt waardoor 2 zijn schiefel linksvoor wat gevoeliger is geworden.
Dus
1 voor op ijzers
2 peeskappen die het gehele been beschermen
Veder gewoon gas erop en gaan
Hij vond het niet nodig om hem op de foto te zetten hij zag een jong ondeugend paard wat uitprobeerd. Hij heeft nergens last qua rug of bekken kan gemakkelijk omspringen in galop. Veder goed blijven trainen en consequent zijn.
Ik ben dus enorm gerustgesteld.
manubres schreef:Ik geloof zelf niet dat een paard zo enorm gaat bokken puur alleen uit ondeugendheid. Maar hopelijk heeft hij gelijk en gaat het helemaal goed komen!
Agossie schreef:Ik zou die mooie voeten zéker niet op ijzers gaan zetten!! Toontredend kan je beter oplossen door regelmatig een goede bekapper er naar te laten kijken én door hem in zijn lijf los te laten werken én door correcte training om hem goed in balans te krijgen. IJzers werkt hier juist averechts! (en ja, dan spreek ik de dierenarts écht tegen.)
manubres schreef:Ik geloof zelf niet dat een paard zo enorm gaat bokken puur alleen uit ondeugendheid. Maar hopelijk heeft hij gelijk en gaat het helemaal goed komen!