anjali schreef:Ik heb de hier genoemde video ook bekeken. En die kerel mag best flink betaald worden voor zijn werk.Want een dergelijk paard is levensgevaarlijk,welke oorzaak dat gedrag ook heeft. En in de meeste gevallen zal hij ook nog de enige mogelijke redding zijn voor zo'n paard. Normaal is het ook niet want de eigenaresse zei toch ook dat ze al haar hele leven met paarden omging en dat dit de eerste was die zo was.
Dat vind ik ook en ik vind naarmate de video vordert je het paard ziet veranderen in een sociaal paard dat normaal begint te doen en waar zelfs door zijn eigenaresse mee gewerkt kan worden.
Het paard vertoonde levensgevaarlijk gedrag echt totaal niet OK.
Enne nee ik mep niet en heb nog nooit zo stevig mijn paarden hoeven te corrigeren→ integendeel, maar heb ook gelukkig nog nooit zo'n paard mee gemaakt. Ik heb hier echte zeer vergevingsgezinde lieverds rond lopen en ik vond het wel leerzaam het filmpje.
Gelijk hoe hij beloonde toen de merrie wel weer normaal sociaal gedrag ging vertonen en hem bleef aan kijken. En duidelijk was dat die man dan gelijk heel veel zachtheid in zich heeft. Hij was inderdaad erg hard, maar dat paard was levensgevaarlijk en normaal is het enkele reis slachthuis met dit soort gevallen. Nu heeft hij nog een kans door deze man. Zachte heel meesters bij zo'n gevaarlijk paard, maken stinkende wonden. Of anders gezegd, zo zacht als mogelijk zo hard als noodzakelijk.
Ik zeg ook niet dat dit is wat het paard van TS nodig heeft, want dat verwacht ik niet.