wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:20

Ravottie18 schreef:
dank je wel!
het zal zeker geen gemakkelijke keuze worden nee..
de vorige eigenaar heeft al laten weten dat ze hem zeker niet terug gaat kopen (zal wel goed weten waarom)
en tegen verdere juridische stappen heeft ze zich goed ingedekt.
hebben namelijk een papier ondertekend waarop staat "alle gebreken of medische geschiedenis gekend" helaas wisten wij toen enkel het topje van de ijsberg. :n

Het lijkt me heel sterk dat je aansprakelijkheid met zo'n volzin kan uitsluiten....Dan zou iedereen dat doen: autobouwers, electronicafabrikanten, vliegmaatschappijen, etc, etc..
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 06-12-16 17:21, in het totaal 2 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:20

...en je hebt getuigen. Ze kunnen 100 keer zeggen "en dat was alles uit zijn geschiedenis en gebreken", maar ze hebben een pietepeuterig dingetje voor het gemak even niet verteld...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:21

GamblersCup schreef:
...en je hebt getuigen. Ze kunnen 100 keer zeggen "en dat was alles uit zijn geschiedenis en gebreken", maar ze hebben een pietepeuterig dingetje voor het gemak even niet verteld...

Maar dat was ook maar een detail......

Nannetje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:23

poeh, wat een heftig verhaal! ik zou vast juridisch advies gaan inwinnen. Dan weet je waar je staat richting de verkoper. En ik zou inderdaad de merrie er niet meer bij zetten.
Sterkte!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:27

Ravottie18 schreef:
Renske_W schreef:
Ik weet niet of het in deze situatie mogelijk is om juridische stappen te ondernemen?
Mocht dat zo zijn, kan je wellicht nog contact opnemen met de vorige eigenaar.
Aangeven dat je het paard naar de slager wil brengen omdat het onbetrouwbaar is en je het niet op je geweten wil hebben dat er meer slachtoffers vallen.
En aangeven dat je het juridisch aan gaat pakken of dat hun een deel van het aankoop bedrag terug gaan geven.
Maar nogmaals, ik weet niet of het mogelijk is.

sterkte met je arm en de keuze over hoe nu verder.
Wat een nare situatie. :(:)

dank je wel!
het zal zeker geen gemakkelijke keuze worden nee..
de vorige eigenaar heeft al laten weten dat ze hem zeker niet terug gaat kopen (zal wel goed weten waarom)
en tegen verdere juridische stappen heeft ze zich goed ingedekt.
hebben namelijk een papier ondertekend waarop staat "alle gebreken of medische geschiedenis gekend" helaas wisten wij toen enkel het topje van de ijsberg. :n

Maar dat is dan toch niet waar?
Zij heeft niet alles verteld, en informatie achter gehouden.
Heb je via de mail contact gehad over de andere bijtincidenten van dit paard? Want dan heb je dat zwart op wit staan.
Ik zou toch eens gaan kijken of je geen juridisch advies kan inwinnen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:29

Jeetje gaat het wel TS? Operatie een beetje goed gegaan?

Over je contract, als het goed is heeft de verkoper die ook getekend, toch? Dan heeft deze een handtekening gezet terwijl willens informatie over de gebreken achter te houden, dus zit de verkoper fout. Lijkt me toch logisch dat jij de bijtincidenten uit het verleden niet kan ruiken, die moet hij dus volgens zijn eigen contract aan jou verteld hebben aangezien ze toch wel enigszins significant zijn... Niet bepaald een 'oh ja ben ik vergeten te vertellen' dingetje.
Ik weet niet of het voor jou het geld waard is om er juridische stappen voor te ondernemen (al is het maar voor jou ziektekosten door de bijt), maar ik denk dat je er heel veel baat aan kan hebben om hiervoor een professioneel iemand voor in te schakelen. Misschien ook wel om dit hele gebeuren straks goed af te kunnen sluiten, het lijkt me psychisch ook nogal een kluif voor je :(:)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:29

RianneEnzo schreef:
Mijn eerste reactie? Paarden zijn geen poppen die hebben hoeven en tanden en als ze de nood voelen die te gebruiken doen ze dat. Toen ik de foto's zag dacht ik niet meteen aan inslapen. Dat doe je gewoon niet zonder een goede reden. Laat eerst dat beestje onderzoeken op pijn, sommige paarden worden enorm agressief van pijn. Als dat uitgesloten is een goede trainer zoeken die weet hoe hij met dominante paarden om moet gaan. Als je er alles aan gedaan hebt dan moet je hem wel gewoon loslaten. Ik vind dat er te makkelijk word geroepen met opruimen en afmaken etc. Dit dier heeft niet voor jou gekozen en het blijft een dier.

Er gaan genoeg lieve sociale dieren naar de slager waar geen baasje voor is, waarom een gestoord agressief dier houden terwijl je er angst voor hebt (en terecht!) Honden worden ook afgemaakt als ze meerdere agressie-ongelukken veroorzaakt hebben. of dat nu aanleg of slechte opvoeding is maakt niet uit. Dit paard heeft echt keihard doorgebeten en dat meerdere keren, blijkbaar gewoon om dat hem iets niet zinde. Levensgevaarlijk zulke beesten. Waarom zou je er dan "alles" aan gedaan moeten hebben? is 1x ziekenhuis nog niet genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:36

3x in 14 jaar dat hij dit gedaan heeft, dus je denkt misschien dat het heel goed gaat en dat hij het voortaan wel uit zijn hoofd zal laten... en je begint je net weer (iets teveel) op je gemak te voelen bij je paard, en zo grijpt hij je onvoorzien weer.
Nee, bij mij zou het toch einde paard zijn. En ik heb paarden gecorrigeerd voor werk, heel wat paarden gezien die als gemeen werden bestempeld maar gewoon strontverwend waren of niet werden begrepen.. Maar geen een die je zo gigantisch openscheurde. Zelfs een merrie met continue zenuwpijn, hele dagen chagarijnig en hapte en keerde je de kont toe, zelfs zij beet niet op deze manier. Want er is een verschil tussen happen en dit scheurende bijten van het paard van TS.
veel sterkte TS met je beslissing. En oneerlijk dat jij die beslissing nu moet maken, dit had de vorige eigenaar zelf op nmoeten lossen.

rianneenzo: Idd, het blijft een dier. een dier weet niet dat hij word ingeslapen omdat hij heeft gebeten. hij zal er niks van lijden als hij ingeslapen of geslacht wordt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-16 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:36

Oude eigenaar aanpakken moet wel binnen 6 maanden. Schrijf brief met aansprakelijkheidsstelling (bedrag schade) en eis teruggave van aankoop bedrag. (wat dacht je van al je kosten voor stalling ed.) Alsje dit geweten had had je hem nooit gekocht. Deel mede dat het paard inmiddels aan afspraak heeft met slager wegens gevaarlijk gedrag. Je kunt ook eisen dat zij paard terug nemen, maar daar heeft de mensheid minder aan.

StalNollie

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:43

maar is het niet zo dat ts als ze de vorige eigenaar aansprakelijk stelt ze recht hebben om het paard terug te nemen tegen alle kosten?
dus dat ts moet wachten met slachten voordat de procedure gestart is?!

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 17:45

laraxXxemma schreef:
Jeetje gaat het wel TS? Operatie een beetje goed gegaan?

Over je contract, als het goed is heeft de verkoper die ook getekend, toch? Dan heeft deze een handtekening gezet terwijl willens informatie over de gebreken achter te houden, dus zit de verkoper fout. Lijkt me toch logisch dat jij de bijtincidenten uit het verleden niet kan ruiken, die moet hij dus volgens zijn eigen contract aan jou verteld hebben aangezien ze toch wel enigszins significant zijn... Niet bepaald een 'oh ja ben ik vergeten te vertellen' dingetje.
Ik weet niet of het voor jou het geld waard is om er juridische stappen voor te ondernemen (al is het maar voor jou ziektekosten door de bijt), maar ik denk dat je er heel veel baat aan kan hebben om hiervoor een professioneel iemand voor in te schakelen. Misschien ook wel om dit hele gebeuren straks goed af te kunnen sluiten, het lijkt me psychisch ook nogal een kluif voor je :(:)

Met mij verder wel alles oké ja, operatie is goed gegaan, al zal ik er altijd een "mooie" herinnering aan blijven hebben ja het lijkt me best om eens juridisch advies in te winnen over wat mijn mogelijkheden zijn, wat vast staat is dat dit een eindeloos welles/nietes spelletje zal worden. Heb wel nog alle berichten voorgaand aan de verkoop en dankzij iemand hier ook de advertentie waar in staat dat hij "lief in omgang" is dus het lijkt me zeker de moeite om dit verder te bekijken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:52

Ravottie18 schreef:
er staat ook nog een ruin, in de weide erlangs, die heeft hij wel al eens tussen gehad, had een snee van 30cm in zijn buik, zelfs dierenarts geloofde niet dat dit van een beet was maar we stonden erbij toen hij door de draad ging.

Dus, hij heeft sowieso 3 mensen voor jou goed te pakken gehad, maar tussendoor in elk geval ook nog minimaal 1 paard. En hoeveel andere paarden heeft hij zo toegetakeld??

Rechtsbijstand zou ik zeker inschakelen, en dan niet zozeer om de aankoopprijs terug te krijgen, want ik zou hem ook zonder meer laten inslapen/slachten. Maar wel om je eigen medische kosten en mogelijke toekomstige problemen veilig te stellen. Ik zou de vorige eigenaresse namelijk proberen hiervoor aansprakelijk te stellen.

Dat zinnetje in het contract is alleen geldig als daar ook duidelijk bij omschreven is wat dan de mogelijke gebreken/problemen staan, anders schiet het natuurlijk niet op.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:55

Hoop dat je de juiste beslissing kan nemen. Dit paard een toontje lager laten zingen zal niet makkelijk zijn. Hij kent zijn kracht en om daar een meting tegenaan te gooien is een hel voor jezelf, vind ik!

Dit paard is gevaarlijk, we hebben het hier niet over happen of even venijnig kijken, maar serieus over je ledematen iets lichter maken. Zonde van het paard en zonde voor jullie vertrouwen, maar kies in dit verhaal voor jezelf zodat je het plezier in de paarden behoudt.

Is er niemand die hem als project ziet? Dan heb ik het niet over black beauty temmers maar over meer annemarie van de toorn types.

Al moet ik eerlijk toegeven dat slachten/euthanaseren ook mijn keuze zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:00

In verstandige landen worden gestoorde moordenaars(mens en dier) ook enorm gestraft of tot de doodstraf veroordeeld. Van mij mogen ze dat terugbrengen naar Nederland en omstreken. Na zoveel nieuwe kansen te hebben gehad en ivm zijn achtergrond en leeftijd denk ik dat het niet (helemaal) meer goed gaat komen met jouw paard, ts. Veel succes e sterkte met je beslissing :(:)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:00

Contacteer FloortjeM hier op bokt...Zij is advocate en weet hier alles van

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:02

Ts... breng het dier naar de slacht dan krijg je er tenminste nog iets voor...

Als je een juridische procedure wil starten tegen de vorige eigenaar, vraag dan vooraf aan je jurist of je dan moet wachten met afmaken. Als je namelijk moet wachten zou ik er niet aan beginnen... dit paard is een recept voor ongelukken... het maakt niet uit of het dier verkocht wordt aan een ervaren eigenaar of niet. Er zijn altijd momenten dat je net even onvoldoende oplet omdat hij al een tijd braaf is of omdat je telefoon gaat of noem maar op... niemand is 100% van de tijd alert. Daar komt nog bij dat als er iemand toevallig per ongeluk in de buurt van het beest komt er ook ongelukken kunnen gebeuren.

De vorige eigenaar kan zichzelf niet meer recht in de spiegel aankijken dat ze dit dier willens en wetens verkocht heeft. Laat staan dat ze ook nog eens verzwegen heeft dat dit dier zo een geschiedenis heeft.. ik zeg altijd maar zo karma is a bitch... en het komt ooit bij je terug...

Sterkte ts... ik hoop dat je spoedig hersteld en geen last meer zult ondervinden van zowel het lichamelijke als psychische verhaal.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:08

Met veel kunst en vliegwerk de foto kunnen bekijken.... potverdikke...wat een wond Joh. Dit paard ging bij mij ook weg hoor en eerlijk gezegd ook naar de slacht.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:16

WAUW!!!! Zie nu pas de foto's

A horse from hell. Na deze foto is het voor mij echt helemaal duidelijk. Slacht zou zijn laatste reis bij mij zijn. Eerlijk is eerlijk liever gisteren dan vandaag.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:18

:oo Die wond... ik schrik dr echt van!

tyleysmiley schreef:
Contacteer FloortjeM hier op bokt...Zij is advocate en weet hier alles van

Mee eens! Als je stappen wilt ondernemen in de richting van de verkopers, zou ik vandaag nog een advocaat in de arm nemen.

Wbt het paard, die zou ik ook niet meer vertrouwen en bij jou is het zelfs al zo ver dat je je andere beestje niet meer volledig vertrouwt. In zo'n geval zou ik, als ik jou was zeker niet meer verder willen met dit paard.
Ook na professionele hulp is jou vertrouwen niet opeens weer compleet en dan ben jij toch zelf degene die er mee verder moet... en wie weet of het paard uberhaupt weer te vertrouwen is? Dat zal een enorm lange weg worden.
Je moet goed bedenken of je dat wilt.

Ik zou heel hard gaan kijken hoe je van die paard afkomt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:27

Ik denk dat je best sterk staat met de advertentie tekst en de getuigen. Het verschil tussen beide geeft aan dat er wel degelijk informatie achtergehouden is.

Ook ik had het vermoeden dat het topic door een penny geplaatst zou zijn bij het zien van de titel. Zo'n bijt had ik zeker niet verwacht.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:32

Aaaah gats, wat een foto's, niet voor bokkers met een zwakke maag zeg... Maar echt wat sommige bokkers al zeggen: doe jezelf de moeite en breng dat dier weg. Vreselijk, echt... Ook even die verkoper optrommelen en 'm flink de waarheid zeggen...

Jemig... Sterkte met je arm ts! (wees blij dat hij niet geamputeerd hoefde te worden...)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:32

GabberGill schreef:
WAUW!!!! Zie nu pas de foto's

A horse from hell. Na deze foto is het voor mij echt helemaal duidelijk. Slacht zou zijn laatste reis bij mij zijn. Eerlijk is eerlijk liever gisteren dan vandaag.

Mag ik hier mee eens zijn?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:34

Joolien schreef:
Och jeetje, dat klinkt wel heftig zeg.

Heel eerlijk, ik zou hier niet mee gaan 'ravotten', maar hem in laten slapen. Dit is afwachten voor meer ongelukken.
En waarom zeg ik dat? Een paard die met de fles is grootgebracht, laten vaker verstoord gedrag zien wat moeilijk tot niet te corrigeren is. Zeker als het zo gevaarlijk is.

En ik zou overwegen om juridische stappen te ondernemen naar de vorige eigenaar. Ik vind het echt bizar dat iemand dit paard verkoopt en zijn gevaarlijke gedrag verzwijgt.

Mee eens met het bovenstaande.

Ik laat zelf alle paarden lekker voor wat het is als ik weet dat het ooit een flessenveulen is geweest, want ze kunnen lastig en gevaarlijk zijn in de dagelijkse omgang.

En helaas een geval gekend waarvan een pony dat ooit een flessenveulen was geweest dat die naar de slacht ging omdat die gevaarlijk werd bij de nieuwe eigenaar. Die nam zelf de verantwoording en bracht het naar de slacht.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:37

Ik heb zelf een flessenveulen gehad en echt heeeeel veel geluk mee gehad, maar ben het eens met de meningen hier. Het respect naar de mensen is gewoon hartstikke weg.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:53

Nou deze zou ik meteen enkeltje slager geven. Je wilt zo een paard niet verkopen, en zelf houden al helemaal niet. Vertrouwen is toch weg.

Daarnaast zou ik eerlijk gezegd je paard apart zetten. Aangezien hij blijkbaar het buurpaard ook al aangevallen heeft.