Ik zou de merrie van 19 doen, kan die je jaarling wat paardentaal bijbrengen en opvoeden. En daar kan je zelf ook meer van leren. Anders heb je straks twee groene pony's...
als gezelschapspony zou ik ook voor de 19 jarige gaan! Want die kan inderdaad de pony het beste 'opvoeden'. Ik zou gewoon voor een pony tussen de 8 of 20 gaan! Maar voor zo'n oudje is het wel heel leuk om bij jou lekker van zijn oude dag te genieten, dus de 19 jarige klinkt wel goed.
djinnie
Geplaatst: 18-05-16 16:26
Ik zou zelf voor geen van de 3 gaan, maar ik zou kijken of ik een ruintje van een jaar of 6-10 zou kunnen vinden. Ruintjes zijn speelser dan merries. Je jaarling bij merries, dan heb je minder kans op spel (tenzij je er een jaarling bij zet, maar dat zou ik niet doen, ivm opvoeden). En spel heeft je paardje ook nodig. Zelfs al is ze zelf een merrie, dan is een speels ruintje, volwassen, denk ik, een leukere combi.
oke, allemaal bedankt voor de tippen!! ik zal een googlen voor een ruintje. @lovas: het is voor gezelschap voor mijn eigen jaarling
verootjoo
Geplaatst: 18-05-16 16:30
Ik zou juist wel voor een oudere merrie gaan, merries voeden de kleintjes op, heb je zelf veel profijt van in de omgang. Dus zeker bij zo'n jonkie zou ik kiezen voor de merrie
ja, door jullie ben ik van gedachten veranderd en word het denk ik de 19 jarige merrie jaah, ben er egt heel blij mee, toen ze hier voor het eerst kwam, haar losliet in de wei en toen ik haar weer wilde pakken rende ze weg dat vond ik egt niet leuk, maar met lokken heb ik het heel ver gekregen en nu hinnikt ze zelfs als ik er aan komt!!
Mijn jaarling stond bij 3 ervaren volwassen merries in de weide. Nu was hij wel zelf een ruin, maar amai, wat heeft dat dier zich rotverveeld. Zo erg zelfs dat hij begon te knagen aan de staarten. Daarna hebben we hem gekoppeld aan een oude ruin (en echt oud) en hij bloeide helemaal op. Een potje stoeien was de oude ruin nog prima voor in, maar opvoeden kon hij ook als de beste. Wereld paardje was dat. Vandaar dat ik zelf nooit voor een merrie zou gaan. Maar de kanttekening daarbij is natuurlijk wel dat mijn jaarling een ruin was. Die zijn sowieso speelser dan merries.
of een shetje/appie of een welsh, maar het mag niet te duur zijn en dat is het probleem denk ik, ik heb een hele leukerd op het oog, mijn ouders gaan overleggen
Op marktplaats of op de bokt markt staat vast wel iets.
cinniz123
Geplaatst: 23-05-16 20:14
nanne02 schreef:
of een shetje/appie of een welsh, maar het mag niet te duur zijn en dat is het probleem denk ik, ik heb een hele leukerd op het oog, mijn ouders gaan overleggen