Ze staat nu bij mijn ruin terug en de meisjes verder bij elkaar.
Alleen zetten zou ik nooit doen bij haar, sowieso niet bij welk paard dan ook.
Daarnet nog eens goed naar haar gekeken, en het is echt geen slecht paard, ze is gek op woordelijke aandacht, maar als je haar wilt aaien probeert ze hier onderuit te komen.
Vergeet echt niet toen ze bij ons kwam was het de maand mei, ze stond zonder deken , in limburg bij enorm veel bossen, zelfs toen werder wij al gek van de beestjes.
De mensen zeiden zelf, ja dit is nog niks , in de zomer is het veel erger.
En ze stond al even daar.
Ze was zo zwaar overprikkeld dat elke aanraking haar 'zeer' deed.
We hebben haar toen eerst op een pensionstal gezet, waar ze volledig binnen stond, heeft ze cortisonen gekregen, Derfen gesmeerd en deken op.
Na een tijdje merkte je dat ze echt wat tot rust kwam.
Maar de eczeem is echt pittig om onder knie te houden, we smeren om de paar dagen Derfen, deken altijd op, naar binnen in de piekuren en als je dan een dag te laat zou zijn met Derfen smeren heeft ze direct weer geschuurd.
We hebben haar dus ook verder met rust gelaten toen, niet gereden, of mee 'gewerkt' , we hadden zoiets komt in het najaar wel.
Maar ze blijft zo gevoelig reageren op aanrakingen, dus denk ik dat dat ons grootste punt is.
Daarnaast is ze enorm sterk, niet opgevoed en weinig sociaal met andere paarden, ze claimt paarden en als die niet doen wat ze willen dan is ze boos.
Ze heeft een tijdje met alleen mijn ruin gestaan en als er dan een paard in de buurt kwam (was op een pensionstal) die werd genadeloos weggejaagd.
Ze stond bij de vorige eigenaar met een 2 jarige samen.
Wat ik vooral wil, anders was ze namelijk al lang weg geweest, dat ze gelukkig is , ik hoef niet perse een klik met haar te hebben, en misschien komt die uiteindelijk wel, maar de andere paarden mogen er niet onder lijden, en zij zelf dus ook niet.
Flicka heeft manen die enorm hard groeien daarom lijkt het misschien dat ze geen last heeft, we hebben ook keihard ons best gedaan om het onder controle te houden.
Ze heeft vorig jaar een zwaar ontstoken hoofd gehad van de plekken die erop zaten, haar staart was volledig kaal vanboven, en de manen kapot geschuurd.
Het is echtontzettend sneu hoe ze eruit zag toen ze bij ons kwam, jeuk is echt verschrikkelijk.
?
? Zou mogelijk een oplossing zijn?
. Vond het zo onvriendelijk maar hier dan toch:
. Ik vind het altijd zo makkelijk beslissen dat iemand zijn paard niet mag slachten, als er een verhaal staat van ' ik heb een gevaarlijk paard gekocht en hij zit al 5 jaar in de handel' dan schreeuwt iedereen moord en brand en heeft iemand haar verantwoordelijkheid niet genomen. Nu wil iemand haar verantwoordelijkheid nemen en is het ook niet goed
Je bent al de zoveelste die dat zegt, maar wat heeft TS daar aan? Helemaal niks toch?