Welk type is jouw paard? De 5 Elementen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nightingales

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:43

Oeps, ik herken in alles wel iets xO
Maar ik denk dat mijn Andalusier ruin toch wel een aardepaard is :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:48

Ken deze ook al. Ben het alleen niet helemaal eens met hoe sommige dingen hier uitgelegd worden :)

Het is wel grappig, het is niet per se iets zweverigs ofzo dit, maar gewoon een naampje wat je aan een bepaald karaktertype hangt. Dat is handig, kan je je training en omgang daar een beetje op aanpassen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:52

De meeste paarden hebben van meerdere elementen iets. Ik denk niet dat get klopt dat hier een heleboel water paarden voorbij komen. Bovendien is het niet zo makkelijk te bepalen.
Het kan ook zijn dat je paard niet in zijn element is.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 02:11

Nikass schreef:
De meeste paarden hebben van meerdere elementen iets. Ik denk niet dat get klopt dat hier een heleboel water paarden voorbij komen. Bovendien is het niet zo makkelijk te bepalen.
Het kan ook zijn dat je paard niet in zijn element is.

Water ligt tegenover Vuur hè. Veel Vuurpaarden die uit hun element zijn schieten in Water. Ik heb 1 zwaar uitgesproken Vuur pony, die is echt alleen Vuur. Maar op moment dat er acuut heel veel spanning optreed(zoals bijv de jaarwisseling) schiet hij in Water.
Mijn andere paard is Hout, zeer uitgesproken. En als bij haar de spanning echt de top heeft bereikt(en dan moet je als mens echt veel signalen gemist hebben) schiet ze in Metaal.

Maar dat zijn beide paarden die echt vreselijk uitgesproken een element zijn. Niet een beetje van alles.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:23

Dat herken ik wel, toen ik mijn paardje kocht vond ik het leuk om te bedenken wat voor element ze zou zijn. Ik kwam er niet helemaal uit, maar dacht aan metaal en watrr. Mijn da vertelde mij toen dat ik er totaal naast zat, ze was voornamelijk hout en vuur. Toen realiseerde ik me idd dat ik de negatieve kanten zag van een hout/vuurpaard dat niet in zijn element is.

maralou

Re: Welk type is jouw paard? De 5 Elementen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:33

Wat een leuk stukje. Nogal tegenstrijdig misschien, maar mijn paard vertoont erg veel van Aarde én Vuur.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:38

Volgens mij kan dat wel hoor.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:50

Joker is een mengeling van vuur en metaal :j
Leuk om die stukjes te lezen, al is het wel een heel globaal verhaal.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:15

De mensen die hier vrij duidelijk weten wat hun paard voor element(en) is, zouden die willen aangeven waar dat onder andere uit blijkt? Dat maakt het topic inhoudelijk wat interessanter.
(en ik vind dat gewoon leuk om te lezen :D )

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:16

Mijn pony Finn is denk ik mengeling van Aardepaard met wat Houtpaard er door, heeeel tegenstrijdig ..
Aardepaard omdat hij heel zachtmoedig/lief is, het fysieke deel klopt helemaal, grootste hobby is eten, zolang er geen 'lastige' dingen gevraagd worden laat hij heel veel toe. Je kunt makkelijk als beginner een ritje maken, zolang hij er maar achter aan mag hobbelen. Moet hij meer, dan wordt het een totaal ander paard.
Het stukje Houtpaard omdat als hij iets niet wil of hij vindt het te moeilijk gaat hij altijd de competitie aan en kan hij echt in een 'draak' veranderen, hij trekt al zijn trucjes uit de kast. Voor een beginner die meer wil dan alleen rondjes hobbelen is het echt een vreselijk geval :+ Je heb veel geduld nodig.

Mijn andere pony Hydalgo is denk ik een mengeling van Vuurpaard en Aardepaard .. Klinkt misschien tegenstrijdig maar hij heeft van beide wel wat .. Hij is heel zachtmoedig en lief, tolereert alles, maar is ook ongelofelijk gevoelig wat om kan slaan in stress/nervositeit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:19

Vuur en metaal vind ik trouwens een hele opmerkelijke combinatie: de koele, stoïcijnse, nuchterheid gecombineerd met nervositeit en show?

Finnens, dat kan wel, ook afhankelijk van de leeftijd (fase waarin je paard zit). Hoe oud zijn je paarden?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:25

Finn is 11 en Hydalgo 7.
Finn is 'pas' op zijn 6e ingereden en is daarvoor nooit in de hand geweest. Ik had 4,5 jaar gezegd dat het alleen Houtpaard was van karakter, maar het wordt nu steeds meer Aardepaard .. Vroeger was het alleen maar strijd, nu wordt hij steeds makkelijker, geduldiger, rustiger enz.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:40

Hij komt in de aardefase in zijn leven...? Dat is toch vanaf een jaar of twaalf dacht ik?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:47

Daar lijkt het op ja, ik heb hem inmiddels 'al' 4,5 jaar en hij is echt veranderd. Je kunt nu dingen met hem doen die 4 jaar geleden echt niet gekund hadden, omdat hij meteen in de strijd was gegaan. Maar ik zelf ben natuurlijk ook veel veranderd, ben beter gaan rijden etc. .. Hij wordt volgend jaar twaalf.
Ik weet niet vanaf welke leeftijd dat is, ik weet er verder eigenlijk niks over :P

Liefssjulia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:48

Mijn pony is zonder twijfel een houtpaard, ontzettend snel, eigenwijs, nerveus en erg traag van begrip (tenminste zo doet hij) ik heb het gevoel dat. Sommige paarden ook wel doen alsof ze iets niet snappen terwijl als je het met een iets duidelijkere hulp doet ze dat wel begrijpen

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:01

Een vuurpaard: aandachtstrekker. Hij staat het liefst in het middelpunt van de belangstelling. Ze zijn meestal vrolijk, maar ook nerveus. Ze houden van interactie, schoonheid. Snelheid is voor dit type niet erg belangrijk. Het paard wil wel graag shows lopen. Vuurpaarden zijn meestal nogal gevoelig. Ze hebben daarom een baasje nodig die consequent met ze is en een goede begeleider voor ze is. De gevoeligheid kan namelijk omslaan in angst of nervositeit. Overvragen van dit type paard kan zorgen voor stress en hyperactief gedrag. Een vuurpaard kan ook nooit alleen in een stal staan, hij heeft meerdere paarden in zijn omgeving nodig. Het paard kan concentratieproblemen ontwikkelen door de gevoeligheid en alleen een goede ruiter kan dat eruit rijden.De training voor een vuurpaard moet afwisselend zijn. Doordat hij zo snel is afgeleid moeten er veel verschillende oefeningen achter elkaar gedaan worden. Kort trainen werkt beter dan lang.
MetaalpaardZe volgen graag en doen niet snel ergens moeilijk over. . Dit type verwacht veel eerlijkheid. Hij doet wat zijn baas doet. Hij kan wel goed werken en wil ook wel wedstrijden rijden, maar alles moet eerlijk gebeuren.Een metaalpaard leert snel.Hij is met name geschikt voor Western, endurance en trektochten.

Nikass woorden en zinnen weggehaald die niet van toepassing waren. Zo krijg j dus vuur en metaal. Joker is ongeduldig en druk, wil afwisseling. Leert erg snel en moet altijd eerlijk zijn. Grote aandachtstrekker maar doet alles wat ik doe. Moet dus consequent zijn en erg op letten dat zn concentratie niet verslapt.

Vuur en metaal

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:32

Liefssjulia1 schreef:
Mijn pony is zonder twijfel een houtpaard, ontzettend snel, eigenwijs, nerveus en erg traag van begrip (tenminste zo doet hij) ik heb het gevoel dat. Sommige paarden ook wel doen alsof ze iets niet snappen terwijl als je het met een iets duidelijkere hulp doet ze dat wel begrijpen

Een hout paard is alles behalve nerveus.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:36

_Mondy_ schreef:
Een vuurpaard: aandachtstrekker. Hij staat het liefst in het middelpunt van de belangstelling. Ze zijn meestal vrolijk, maar ook nerveus. Ze houden van interactie, schoonheid. Snelheid is voor dit type niet erg belangrijk. Het paard wil wel graag shows lopen. Vuurpaarden zijn meestal nogal gevoelig. Ze hebben daarom een baasje nodig die consequent met ze is en een goede begeleider voor ze is. De gevoeligheid kan namelijk omslaan in angst of nervositeit. Overvragen van dit type paard kan zorgen voor stress en hyperactief gedrag. Een vuurpaard kan ook nooit alleen in een stal staan, hij heeft meerdere paarden in zijn omgeving nodig. Het paard kan concentratieproblemen ontwikkelen door de gevoeligheid en alleen een goede ruiter kan dat eruit rijden.De training voor een vuurpaard moet afwisselend zijn. Doordat hij zo snel is afgeleid moeten er veel verschillende oefeningen achter elkaar gedaan worden. Kort trainen werkt beter dan lang.
MetaalpaardZe volgen graag en doen niet snel ergens moeilijk over. . Dit type verwacht veel eerlijkheid. Hij doet wat zijn baas doet. Hij kan wel goed werken en wil ook wel wedstrijden rijden, maar alles moet eerlijk gebeuren.Een metaalpaard leert snel.Hij is met name geschikt voor Western, endurance en trektochten.

Nikass woorden en zinnen weggehaald die niet van toepassing waren. Zo krijg j dus vuur en metaal. Joker is ongeduldig en druk, wil afwisseling. Leert erg snel en moet altijd eerlijk zijn. Grote aandachtstrekker maar doet alles wat ik doe. Moet dus consequent zijn en erg op letten dat zn concentratie niet verslapt.

Vuur en metaal

Is het dan niet eerder vuur en hout? Want dat ongeduldige en drukke past niet bij metaal vind ik. Een metaalpaard houd niet van franje, van getut, terwijl een vuurpaard juist gek is op al die aandacht.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:38

Aarde en met een vleugje metaal zo te lezen :o

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:40

Ik krijg mij paard echt niet in een hokje gepropt, hij heeft kenmerken van verschillende elementen :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:43

Ik geloof hier helemaal niet in. Mijn paarden zijn ook niet in een hokje in te delen.(niet de hier genoemde hokjes tenminste)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:43

Maartenn schreef:
Wat een onzin :')

_/-\o_

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:44

Anouk, Dat is ook meestal zo. En het is lastig om erachter te komen welke elementen er de boventoon voeren. Het moet je ook niet gaan belemmeren, je moet het als een aanvulling zien.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:51

Is dit niet van Hempfling?
Ik heb een vuurpaard: erg gevoelig, supervrolijk, vreselijk lief en hij houdt vreselijk van aandacht :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:59

Ik heb een combinatie van vuur en metaal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het altijd zo'n onzin vond dat 'in hokjes plaatsen van paarden' via deze wijze, maar ik kom er toch echt op terug :j