Maar ik denk dat mijn Andalusier ruin toch wel een aardepaard is
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nikass schreef:De meeste paarden hebben van meerdere elementen iets. Ik denk niet dat get klopt dat hier een heleboel water paarden voorbij komen. Bovendien is het niet zo makkelijk te bepalen.
Het kan ook zijn dat je paard niet in zijn element is.
Je heb veel geduld nodig.
Liefssjulia1 schreef:Mijn pony is zonder twijfel een houtpaard, ontzettend snel, eigenwijs, nerveus en erg traag van begrip (tenminste zo doet hij) ik heb het gevoel dat. Sommige paarden ook wel doen alsof ze iets niet snappen terwijl als je het met een iets duidelijkere hulp doet ze dat wel begrijpen
_Mondy_ schreef:Een vuurpaard: aandachtstrekker. Hij staat het liefst in het middelpunt van de belangstelling. Ze zijn meestal vrolijk, maar ook nerveus. Ze houden van interactie, schoonheid. Snelheid is voor dit type niet erg belangrijk. Het paard wil wel graag shows lopen. Vuurpaarden zijn meestal nogal gevoelig. Ze hebben daarom een baasje nodig die consequent met ze is en een goede begeleider voor ze is. De gevoeligheid kan namelijk omslaan in angst of nervositeit. Overvragen van dit type paard kan zorgen voor stress en hyperactief gedrag. Een vuurpaard kan ook nooit alleen in een stal staan, hij heeft meerdere paarden in zijn omgeving nodig. Het paard kan concentratieproblemen ontwikkelen door de gevoeligheid en alleen een goede ruiter kan dat eruit rijden.De training voor een vuurpaard moet afwisselend zijn. Doordat hij zo snel is afgeleid moeten er veel verschillende oefeningen achter elkaar gedaan worden. Kort trainen werkt beter dan lang.
MetaalpaardZe volgen graag en doen niet snel ergens moeilijk over. . Dit type verwacht veel eerlijkheid. Hij doet wat zijn baas doet. Hij kan wel goed werken en wil ook wel wedstrijden rijden, maar alles moet eerlijk gebeuren.Een metaalpaard leert snel.Hij is met name geschikt voor Western, endurance en trektochten.
Nikass woorden en zinnen weggehaald die niet van toepassing waren. Zo krijg j dus vuur en metaal. Joker is ongeduldig en druk, wil afwisseling. Leert erg snel en moet altijd eerlijk zijn. Grote aandachtstrekker maar doet alles wat ik doe. Moet dus consequent zijn en erg op letten dat zn concentratie niet verslapt.
Vuur en metaal