wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zitosh

Re: wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:07

Toen madam mij tussen de omheining van de bak en zichzelf had geplet :+ Na 10 maanden zit er nog steeds oedeem op die plek.

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:27

Ooit een keer heeft een pony mij tussen muur en pony geplet. Ik had een zadel in mijn armen dus die prikte mij ook nog eens in mijn borst. Toen was ik wel pissig maar echt boos niet.
Ook een keer heeft een paard mij in mijn gezicht gebeten toen ik de deken aan de voorkant dicht wou doen, was toen wel weer even pissig.
Maar kan me niet herinneren dat ik ooit echt boos ben geweest }:)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:02

Doordat ik aan een bepaalde pil was, mijn moeder vond mij een mini-furie, werd ik om het minst en geringste boos op Eclair. Ik voel me daar nog steeds schuldig om en ben nu aan een andere pil :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:04

Gister denk ik.. Na me voor de zoveelste keer voor 't blok te hebben gezet met rijden toch maar een zweepje erbij gepakt om bij te tikken. Vind de lange zijde ontzettend mooi, maar ook niet zo mooi om er uren voor stil te staan :Y)

Met 1 tik was het ook weer opgelost dus voelde me er niet al te schuldig over :')

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:08

Peoh had hem een paar weken, hij peerde me er in galop er tussenuit, omdat t voertijd was.... Hoezo ik neem een loopje met mijn nieuwe baasje... Jammer voor meneer dat hij rechtsomkeer terug kon en een uur langer kon wachten op zijn eten... Of dat meneer wederom eens op me tenen stond, en dan er eens lekker op ging hangen..... Zucht heel wat gekneusde tenen...

Op het jonge ding nog niet, maar de staleigenaresse wel, met het eerste jaar an de klei halen heeft meneer 7 halsters en 10 halstertouwen gesloopt... Hij was t er niet mee eens dat ie mee naar huis moest... Dat wordt nog wat

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:11

Mijn shet hengstje Jewel heeft nogal graag de neiging om te bijten.
Het is hem vaak niet gelukt ,maar even geleden had ik dan toch prijs.
Ik stond voorover gebukt voor iets op te rapen op de grond , ik kom recht &
hij staat voor me en greep naar m'n vinger. Is toen gekneusd geweest en heel erg blauw. >;)
Toen was ik wel heel kwaad , maar het bijten heeft hij nog steeds niet afgeleerd.

Of een keer zat ik een boekje te lezen op de stoel in de wei.
Ik was heel aandachtig aan het lezen , & meneer frummelde de hele tijd aan mij.
Ik gaf er geen aandacht aan , tot hij plots het in z'n hoofd haalde om op mij te springen.
Daar lag ik dan in de wei , tussen de mest met m'n boekje & stoel ! %)

Toch blijf ik het een geweldige shet vinden. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:00

Pff, geweldige verhalen hier! Om sommige echt strak gelegen :')
Ik volg :Y)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:32

Vanmiddag weer, de pony waar ik op rij haalt het in haar hoofd om stil te staan zonder rreden, dan word ik heeeeeel chagrijnig :Y)

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:28

Net nog. Wij hebben een Ardenner (Sinta), welshje (Lieve) en sinds 2,5 weken een KWPN(Pumpkin) erbij. Ze stonden net met zn 3en in de wei, Pumpkin had al een vliegendeken op en is heel beschermend naar Lieve en doet net of het haar veulen is. Het ging goed, tot we net een vliegendeken op gingen doen bij Sinta. We hadden net alles vast zitten en toen kwam Pumpkin er ineens aangerend, ze had haar oren naar achteren en dr mond open. Dus ik liet Sinta snel los, zodat ze weg kon rennen. Ik denk dat ze bijna een halfuur rond hebben gerend? Pumpkin viel Sinta steeds aan en wij kregen ze niet uit elkaar. Daarna stond Pumpkin achter in de wei en Sinta stond bij de poort, dus mijn moeder had Sinta uit de wei gehaald. Maar toen ik de poort dicht aan het doen was, kwam ze ook ineens op mij afgerend, ze deed hetzelfde als bij Sinta. Ik heb toen snel een stok gepakt die daar lag en daarmee heb ik dr geslagen om haar weg te houden.

Nu staat Sinta in de stal en ik heb nog nooit een paard zo zien zweten.. :( ze kreeg ook bijna geen adem. Toen was ik wel heeel erg boos..

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:49

Toen die uit het niets opeens me omver begon te duwen, ik was me boos.. Nja, nu kan ik er om lachen .. :')

ryukappleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:30

Ben wel een aantal keer boos geweest op mijn merrie.
De eerste keer was toen ik voor het eerst in de grote buitenbak ging rijden. Als we dan op de volte gingen sprong ze in het midden van de bak elke keer bokkend de volte uit in stap. Toen we gingen draven heeft ze het nog twee keer gedaan toen was het over in de galop niks aan de hand. Toen ging ik weer stappen en op de volte deed ze het weer heb met toen lopen tieren.

Toen ze me plette tussen haar en de wand toen ik haar aan het afspuiten was en ze niet meer wegwilde heb ik ook mijn knie in haar buik gepland dat wilde ik toch echt niet hebben

De laatste was met het uit de wei halen ze was altijd super braaf met vangen en ook die dag kwam ze naar mij toe dus leg me hand over haar neus om het halster om te doen en ze vliegt weg en na twee uur had ik haar nog niet gevangen. kon haar toen echt achter het behang plakken }>

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:46

Ik al een paar x hahaha, 1x toen ik hem wilde wassen en hij me bijna raak schopte omdat meneer geen zin had in een wasbeurt en 1x dat is pas geleden dat ie zomaar ineens in mijn arm beet, dat heeft ie dus wel geweten (hoop ik).

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:55

Toen ik hem naar de wei ging brengen en hij zó ongeduldig was dat hij me zomaar omver liep. Dan ben je wel even boos. :=

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:10

Gelukkig nog maar 1x, toen hij 5 was en lekker aan het puberen. Hij Had me er al afgegooid (had hij niet verwacht overigens) door rodeo te oefenen en hij sneller omhoog kwam met zijnhoofd en ik te snel naar voren boog en we met onze hoofden tegen elkaar knalden. Ik duizeling, hij gooit er een bok achteraan, waardoor ik er du snaast lag, was nog ana het bijkomen van die kopstoot.
Meneer stond vervolgens verbaast te kijken waarom ik op de grond lag. Maar ging vrolijk door met rodeo nadat ik weer was opgestegen.
Hele zomer hard gewerkt, hij was weer braaf en toen gingen ze van de wei af voor het winterseizoen en meneer had weer teveel energie en dacht: "goh, laat ik dat rodeo trucje weer proberen. Dat was best lol van de lente".
Toen hij voor de eerste keer omhoog kwam om te steigeren werd ik zo, zo boos.
Ik dacht: "En nou gaan we niet weer opnieuw beginnen!"

Op het moment dat hij naar beneden ging, deed ik uit boosheid alles precies op het juiste moment. Been geven, zweep erover en vooruit met die hap. Mijn instructrice lag in een deuk om mijn paard zijn gezicht (hij heeft echt gezichtsuitdrukkingen af en toe). Ze zei dat hij echt keek van: "WAAAUUW, ze kan ook nog boos worden!!!". Hij was er zo van onder de indruk dat hij het nooit meer heeft geprobeerd. Hij is nu 11.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:51

Ik word niet snel boos, maar als ik boos word, ben ik ook écht heel boos. Ik weet niet zeker of dit de eerste keer was, maar wel een van de weinige keren. En ook al is het al 3 jaar geleden, het staat nog goed in m'n geheugen :+ :

Ik was met Abel op wedstrijd en hij was een beetje érg onstuimig. Constant bokken en wegrennen om niks, terwijl hij daar normaal helemaal geen last van heeft (eerder te rustig dan te druk). Nou, dat was dus al een 'feestje'. Vervolgens komt er een tractor voorbij gereden en blijkbaar was dat echt de druppel: meneer ging compleet uit z'n plaat (om helemaal niks dus eigenlijk, want hij is 100% verkeersmak, en staat dag en nacht in de wei dus z'n energie kan hij prima kwijt), en ik viel eraf tijdens het losrijden. Toen kookte ik echt van woede, in al die jaren dat ik hem heb ben ik tot nu toe nog nooit zó kwaad geweest als toen. Mijn vader had Abel ondertussen gevangen, en ik wilde weer opstappen. Hij: "koel nou eerst maar wat af!" Ik: "Niks afkoelen, ik ga nú weer op hem. Stinkknol (of iets anders geformuleerd kan ook :+). Dus ik er weer op en een heel eind laten galopperen en toen de proef gereden. Ging niet helemaal foutloos, maar weet nog dat we toen iets van 192 punten hadden. Vraag me alleen niet hoe :+.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:57

haha geniale verhalen hierzo...mijn boos momentje/ irritatie was toen ik op wilde stappen: mevrouw vond het nodig om dan flink te galopperen en te bokken....gevolg dat ik haar met een noodstop stil moest krijgen....ik was echt kwaad: adem in adem uit en toen is even flink aangepakt om even te laten weten dat als ze de volgende x dat weer flikte ze een hele week aan de longe ging tot ze bekaf was (natuurlijk niet echt ;) )

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:02

Ik ben vandaag even flink boos geworden.. Doe ik niet graag maar paardlief schopte 2 paarden direct aan de kant toen ik haar terug in het land zette terwijl ik haar nog vast had en daar ben ik dus echt niet van gediend :+
Vandaag nog een keer onterecht boos geworden, beetje l*ullig wel eigenlijk want mevrouw was een beetje jolig en begon dus doodleuk een beetje te stuiteren tijdens het wandelen. Had ik beter anders op kunnen lossen, maar ik schrok echt even want ik wil dus niet hebben dat ze zich per ongeluk los trekt en onder een auto komt :o

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:08

Hmm, ik ben vrij vaak boos op mijn verzorgpaard. Niet altijd terecht, maar vaak wel.
Ze kan ook zo ontzettend klieren! Trappen met achterbenen uitkrabben, mij pletten tegen de muur als ik de singel vast wil maken, terwijl het eerste gaatje helemaal niet strak is en ze niet meer vervelende doet als ik de singel echt strak aantrek. :') Gewoon keihard weigeren om de kant op te lopen waar ik heen wil, zowel onder het zadel als aan de hand. Telkens weer opnieuw proberen mij omver te lopen om bij de waterbak te komen.

Tja, mijn zelfbeheersing is niet zo heel groot, en paardje lief is nogal een trutje :')
Ik weet dat het nu klink alsof ik haar helemaal niet de baas ben, maar 9 van de 10 keer gaat het wel goed.. Alleen is ze ontzettend slim en heeft ze zo door waar ze mij mee kan 'pesten'.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:09

Geen idee wanneer de eerste keer was. Ik denk met het beleren. Ze stuiterde zo de longeerlijn uit mn hand. :o
Ik word dagelijks boos. Vooral nu. Ze is hengstig en 4. MIDDEN in de PUBERTEIT. Gras kan ze niet vanaf blijven. Zooo irritant. Ik de teugels strak houden. Gaan we een stukje draven. Ik Denk: die eet nu vast niet meer. Maar neehoor. >;) Ook als we langs een tak gaan. Ze doet haar hoofd om hoog en pakt ze tak. Dan laat ze hem weer los. RECHT in mn GEZICHT! De striemen staan op mijn gezicht. (En op haar kont) Mn zweepje staat er scheef van (Goedkoop spul). Elke keer een mep als ze eet. Maar de BLIJFT het doen...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:11

toen ik meneer achter in de politieauto op kon halen... :x

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:15

eergister, toen hij in de moestuin van de overburen stond :') we eten sla !!!! uhm...welke sla ?????

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:21

Eline_S_S schreef:
Geen idee wanneer de eerste keer was. Ik denk met het beleren. Ze stuiterde zo de longeerlijn uit mn hand. :o
Ik word dagelijks boos. Vooral nu. Ze is hengstig en 4. MIDDEN in de PUBERTEIT. Gras kan ze niet vanaf blijven. Zooo irritant. Ik de teugels strak houden. Gaan we een stukje draven. Ik Denk: die eet nu vast niet meer. Maar neehoor. >;) Ook als we langs een tak gaan. Ze doet haar hoofd om hoog en pakt ze tak. Dan laat ze hem weer los. RECHT in mn GEZICHT! De striemen staan op mijn gezicht. (En op haar kont) Mn zweepje staat er scheef van (Goedkoop spul). Elke keer een mep als ze eet. Maar de BLIJFT het doen...

Misschien schort er iets aan je timing of zo? :))

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:23

Toen m'n pony op een wedstrijd maar bleef weigeren en ik toch nog een keer erover heen wou terwijl het van die ring meester niet mocht.. Zelfs de balken op de grond gelegd maar ze wou er gewoon echt niet overheen! Ja toen was ik echt boos :o
uiteindelijk is mevrouw er wel over heen gegaan hihi

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:25

NeverGiveUp schreef:
Eline_S_S schreef:

Misschien schort er iets aan je timing of zo? :))

tja.. Geen idee. Ik ga binnenkort mijn instructrice maar eens een bosritje laten maken. Of ze gaat mee op haar paard.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:37

unihorses schreef:
toen ik meneer achter in de politieauto op kon halen... :x

hoe krijgt ie dat voor elkaar? :+