Hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:37

kimberly1995 schreef:
Mindim schreef:

Maar de basis zat erin ;)

Niet eens. :)

Als iedereen nu eens aangaf wat hij/zij basis vindt, dan kunnen we op een lijn komen.
Basis is voor mij: zadel erop, ruiter erop, gas/rem/stuur monteren. That is all.
Doorrijden valt bij mij niet onder basis.

kimberly1995

Re: Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:37

Basis is voor mij een fatsoenlijke B of L1 proef.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:38

Mindim schreef:
jasz schreef:
okee, nou dat heb ik volgens jou geen mening en volgens mij wel :+
mooi dat het je iriteert, maar ik beledig anderen tenminste niet :)

Lees je eigen posts eens terug, ze gaan bijna alleen over je irritatie aan Cassidy, dat weten we inmiddels wel geloof ik.
Dat jij zegt dat je 10 jaar ervaring hebt is prima, maar ik tel ervaring met paarden en het opvoeden daarvan in jaren echt niet mee als je 17 bent. Een kind van 7 en iets ouder, dat kan je imo geen ervaring met het opvoeden van paarden noemen.
Dat is helemaal niet persoonlijk bedoeld, maar das nou eenmaal de leeftijd, net dat als iemand van 80 vaak slijtage vertoond, leeftijdgerelateerd. Maar in plaats van de hele tijd alleen te zeuren hoe aangevallen je je voelt en hoe onaardig Cassidy is, misschien kun je iets meer ontopic noemen, waar de TS wel iets aan heeft.

ja precies! mijn ervaring telt niet. vanaf wanneer telt het dan? vanaf dat ik boven de 30 ben?
je kent me niet, maar ik weet veel van paarden, ik kan echt wel rijden en ik hoef geen begeleiding van een volwassene.
mijn posts gingen trouwens gewoon over dit topic, tot er plots mensen dit topic binnen vielen om te zeggen dat mijn posts dom waren en ik geen idee had wat ik zei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:44

jasz schreef:
trouwens wel grappig dat elke discussie uiteindelijk weer pijnlijk eindigt bij leeftijd.
dat is wel een erg makkelijk punt he?
want ja, pas boven de 30 (40?) kan je meepraten met de 'grote' mensen, die weten pas echt waar het over gaat, want die hebben zó veel ervaring.
als er nu 1 keer wordt ingegaan op wat er gezegd wordt, ook door mij, en niet alleen maar beledigend wordt gedaan, en niet weer gereageerd wordt op leeftijd dor de oudere boksters onder ons ;) dan zouden de discussies een heel stuk beter verlopen.
zelfs meiden van 17 kunnen heel goede dingen noemen, die daadwerkelijk kunnen helpen. ik rijd nu 10 jaar paard en weet echt wel veel over paarden hoor. en er zijn ook 40- jarigen die nog maar 3 jaar rijden. maar ik neem dat zelfs dan hun mening sterker meetelt dan die van de 17- jarigen en daaronder.

Ik zeg nergens dat jij niets van paarden weet toch? Ik zeg dat ik vind dat een meisje van 17 niet geschikt vind om een hengst op te voeden. Zekers niet als eerste paard. Dat is helemaal geen aanval, maar je
bent niet voor niets pas met 21 goed volwassen. Inschattingsvermogen heb je gewoon nog niet goed ontwikkeld, zo is het nu eenmaal. Dat je prat gaat op 10 jaar ervaring met je 17e, tja ik zie dat niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:45

kimberly1995 schreef:
Nou, vertel mij dat dan maar. Maar dan mag ik ook vast wel zeggen wat ik vervelend vind aan jouw manier van posten, of niet?

Kijk daar ga je alweer, ik vind het niet een vervelende post, het getuigt alleen van je leeftijd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:47

Cassidy schreef:
Als iedereen nu eens aangaf wat hij/zij basis vindt, dan kunnen we op een lijn komen.
Basis is voor mij: zadel erop, ruiter erop, gas/rem/stuur monteren. That is all.

Basis van opvoeding heeft bij mij niets met rijden te maken, maar met het gedrag en de gehoorzaamheid aan de mens, ook als de mens er naast staat. Daar begint het allemaal mee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:49

jasz schreef:
ja precies! mijn ervaring telt niet. vanaf wanneer telt het dan? vanaf dat ik boven de 30 ben?
je kent me niet, maar ik weet veel van paarden, ik kan echt wel rijden en ik hoef geen begeleiding van een volwassene.
mijn posts gingen trouwens gewoon over dit topic, tot er plots mensen dit topic binnen vielen om te zeggen dat mijn posts dom waren en ik geen idee had wat ik zei.

Ik vermoed zomaar dat je op mij doelt, maar ik kwam niet binnenvallen, ik was hier al aan het discussieren/discuzeuren.

Nogmaals, je kennis is puur hypothetisch en als je nog geen hengst hebt gehad die je onder appel moet gaan krijgen en dan ook moet houden, is het mijn mening (goed gefundeerd) dat je niet weet waar je het over hebt.

Geen begeleiding van een volwassene willen is echt puberaal gedrag, roepen dat je goed kunt rijden een serieuze zelfoverschatting. Bescheidenheid is om anderen uit te laten vinden wat je kunt, en het niet de wereld in te roepen. Je kon zomaar een paardje tegen komen die een maatje te groot voor je is.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:50

Mindim schreef:
kimberly1995 schreef:
Nou, vertel mij dat dan maar. Maar dan mag ik ook vast wel zeggen wat ik vervelend vind aan jouw manier van posten, of niet?

Kijk daar ga je alweer, ik vind het niet een vervelende post, het getuigt alleen van je leeftijd ;)

Hoe jij reageert verteld mij ook heel veel hoor. Ik ben blij dat niet iedereen is, zoals jij je nu gedraagt. Vooroordelen zijn namelijk heel makkelijk en zoals jij je nu gedraagt, kom je op mij heel erg onvolwassen over. Je wilt niet eens luisteren, je mening zit toch al in je hoofd en toegeven zul je al nooit doen. Ik ben 17 en dat mag ik zijn, maar in mijn manier van reageren of denken is daar niets van terug te vinden en dat is één ding wat ik heel goed weet. Dat is geen eigenwijsheid of pubergedrag, dat heet zelfkennis. Mijn gedrag heb ik al heel vaak doorgelicht en ik vind het ronduit vervelend hoe jij conclusies blijft trekken en weigert te luisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:50

jasz schreef:

Nee, hoor, maar niet vanaf je 7e iig.
Kijk en ervaring met paarden en het opvoeden daarvan, heeft bij niet zoveel met rijden te maken. Ik vind juist dat je er naast evenveel over te zeggen moet hebben en als je dat gedrag zelf ingebracht hebt bij het paard, kan je van mij van ervaring spreken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:51

Mindim schreef:
Cassidy schreef:

Basis van opvoeding heeft bij mij niets met rijden te maken, maar met het gedrag en de gehoorzaamheid aan de mens, ook als de mens er naast staat. Daar begint het allemaal mee.

Eens, maar daar ga ik eigenlijk van uit. Maar je hebt gelijk, dingen aannemen moet ik ook niet doen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:52

Mindim schreef:
jasz schreef:
trouwens wel grappig dat elke discussie uiteindelijk weer pijnlijk eindigt bij leeftijd.
dat is wel een erg makkelijk punt he?
want ja, pas boven de 30 (40?) kan je meepraten met de 'grote' mensen, die weten pas echt waar het over gaat, want die hebben zó veel ervaring.
als er nu 1 keer wordt ingegaan op wat er gezegd wordt, ook door mij, en niet alleen maar beledigend wordt gedaan, en niet weer gereageerd wordt op leeftijd dor de oudere boksters onder ons ;) dan zouden de discussies een heel stuk beter verlopen.
zelfs meiden van 17 kunnen heel goede dingen noemen, die daadwerkelijk kunnen helpen. ik rijd nu 10 jaar paard en weet echt wel veel over paarden hoor. en er zijn ook 40- jarigen die nog maar 3 jaar rijden. maar ik neem dat zelfs dan hun mening sterker meetelt dan die van de 17- jarigen en daaronder.

Ik zeg nergens dat jij niets van paarden weet toch? Ik zeg dat ik vind dat een meisje van 17 niet geschikt vind om een hengst op te voeden. Zekers niet als eerste paard. Dat is helemaal geen aanval, maar je
bent niet voor niets pas met 21 goed volwassen. Inschattingsvermogen heb je gewoon nog niet goed ontwikkeld, zo is het nu eenmaal. Dat je prat gaat op 10 jaar ervaring met je 17e, tja ik zie dat niet zo.

maar hoe kom je erop dat dat mijn eerste paard zou zijn. als ik een hengst zou kopen (mag ik zelf weten!) dan zou dat mijn 3e paard worden.
ik ben nu ook op zoek naar een paard, als ik een hele leuke hengst zie, waarom niet? ik laat me niet tegen houden omdat je zegt dat ik niet goed kan inschatten. ik ben juist heel verantwoordelijk, ik weet wat ik doe.
ik zou sowieso een paard kopen die temperament heeft en niet 1 die heel braaf is en doet wat je zegt.
Laatst bijgewerkt door jasz op 19-03-13 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:54

Ts. mail stal ysselvliedt even, zij kunnen je wel vertellen of hij daar dat gedrag ook vertoonde of dat het iets is wat hij bij jullie nu ontwikkelt, heb een filmpje van hem bekeken op you tube en daar vind ik diegene die hem showt al heel alert dus misschien kun je hem gewoon ruinen. Als hij namelijk materiaal voor de hengstenkeuring was geweest dan hadden zij hem eerst wel voor de keuring gedaan.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:55

Mindim schreef:
jasz schreef:

Nee, hoor, maar niet vanaf je 7e iig.
Kijk en ervaring met paarden en het opvoeden daarvan, heeft bij niet zoveel met rijden te maken. Ik vind juist dat je er naast evenveel over te zeggen moet hebben en als je dat gedrag zelf ingebracht hebt bij het paard, kan je van mij van ervaring spreken.

zoals ik in mijn andere post al zei: ik heb nu 2 paarden gehad. de eerste was een pony, die was 3 en die heb ik zelf ingereden, les gehad, goed opgevoed en toen verkocht, want dat was echt een recreatiepaard en ik wilde wedstrijden doen.
toen heb ik een paard van 4 gekocht, ook helemaal opgevoed, en daar kon ik alles mee. die kreeg helaas acute koliek waaraan ze overleed. nu ga ik dus opzoek naar een nieuw paard, van rond de 4.
dus ik heb best wat ervaring met paarden en alles eromheen. niet alleen met rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:00

jasz schreef:
maar hoe kom je erop dat dat mijn eerste paard zou zijn. als ik een hengst zou kopen (mag ik zelf weten!) dan zou dat mijn 3e paard worden.
ik ben nu ook op zoek naar een paard, als ik een hele leuke hengst zie, waarom niet? ik laat me niet tegen houden omdat je zegt dat ik niet goed kan inschatten. ik ben juist heel verantwoordelijk, ik weet wat ik doe.
ik zou sowieso een paard kopen die temperament heeft en niet 1 die heel braaf is en doet wat je zegt.

Ik zeg dat ik 'een' meisje van 17 niet geschikt vind om een hengst op te voeden.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:01

ja maar ik ben toch 'een' meisje van 17?
ben ik dan wel geschikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:04

jasz schreef:
zoals ik in mijn andere post al zei: ik heb nu 2 paarden gehad. de eerste was een pony, die was 3 en die heb ik zelf ingereden, les gehad, goed opgevoed en toen verkocht, want dat was echt een recreatiepaard en ik wilde wedstrijden doen.
toen heb ik een paard van 4 gekocht, ook helemaal opgevoed, en daar kon ik alles mee. die kreeg helaas acute koliek waaraan ze overleed. nu ga ik dus opzoek naar een nieuw paard, van rond de 4.
dus ik heb best wat ervaring met paarden en alles eromheen. niet alleen met rijden.

Volgens je profiel is het dier om andere redenen verkocht?

Citaat:
Dit is dus mijn eerste eigen pony, Cheyenne.
ze was heel lief maar ook erg vervelend en moeilijk te berijden. Ik kwam niet veel verder dan een simpel B-proefje en wat balkjes springen, en dus heb ik haar nu een verkocht,

Maar dan nog vind ik een meisje van 17 niet geschikt een hengst op te voeden, ook al heeft ze 2 merries gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:06

jasz schreef:
ja maar ik ben toch 'een' meisje van 17?
ben ik dan wel geschikt?

Nee, in mijn ogen niet, je bent ook 17 toch? Voor de laatste maal, het is niet persoonlijk, maar je mist op 17 jarige gewoon inschattingsvermogen, kun je niets aan doen hoor.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:08

Mindim schreef:
jasz schreef:

Volgens je profiel is het dier om andere redenen verkocht?

Citaat:
Dit is dus mijn eerste eigen pony, Cheyenne.
ze was heel lief maar ook erg vervelend en moeilijk te berijden. Ik kwam niet veel verder dan een simpel B-proefje en wat balkjes springen, en dus heb ik haar nu een verkocht,

Maar dan nog vind ik een meisje van 17 niet geschikt een hengst op te voeden, ook al heeft ze 2 merries gehad.

welke reden dan? nee hoor, ze was prima te rijden buiten, maar niet in de bak. en ik wilde in de bak en wedstrijden doen. ze is naar 2 meisjes gegaan, die zouden met haar buiten gaan rijden.
er staat precies wat ik zeg, ze was heel vervelend in de bak en ik kon met haar geen wedstrijden doen en ook niet springen. ze hield echt niet van in de bak rijden, maar buiten deed ze super goed.
ik weet wel wat ik zeg hoor!
Laatst bijgewerkt door jasz op 19-03-13 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:11

maar dat is precies hetzelfde, ze was ook vervelend, in de bak. Er staat ook dat ik geen proefje met haar kon en niet kon springen. er staat niks over buiten rijden, ik hoef niet alles te zeggen, maar dat ging super. ik kon zo in m'n eentje met haar een uur buiten, ze schrok nergens van. maar ik wilde niet een paard waar ik alleen maar mee buiten kon. en zij was alleen gelukkig als ze buiten mocht.
maar dat staat er ook, alleen minder uitgebreid, maar er staat niet iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:12

TornadoSchat @ [WPC] Stal Ysselvlied

TS gaat het over dit hengstje? Die heb je dan toch nog maar net of nog niet? En eerder dit jaar vraag je naar een opfok voor 2 jarige veulens en in je profiel staat een schimmelmerrie die je vanaf september hebt. Hoe zit het nu precies, aangezien je noemt dat de hengst (of je die nu al wel of niet hebt) bij jou zo lief is? En ben je nou niet wezen kijken bij het dier, dus ongezien gekocht?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-13 20:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:13

jasz schreef:
maar dat is precies hetzelfde, ze was ook vervelend, in de bak. Er staat ook dat ik geen proefje met haar kon en niet kon springen. er staat niks over buiten rijden, ik hoef niet alles te zeggen, maar dat ging super. ik kon zo in m'n eentje met haar een uur buiten, ze schrok nergens van. maar ik wilde niet een paard waar ik alleen maar mee buiten kon. en zij was alleen gelukkig als ze buiten mocht.
maar dat staat er ook, alleen minder uitgebreid, maar er staat niet iets anders.

En dat is hetzelfde als een jonge hengst opvoeden?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:17

huh nee? dat zeg ik toch niet.
ik heb niet gezegd dat ik een jonge hengst heb opgevoed.
maar jij gaat er gelijk vanuit dat ik en anderen 17- jarigen dat wel niet zullen kunnen, terwijl je me niet kent.
hoe moet je ervaring opdoen als je alleen een hengst mag volgens jouw als je ervaring hebt?
dan kan niet.
hoe ben jij dan begonnen met ervaring opdoen, ooit moet je begonnen zijn een hengst op te voeden.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:19

waarom haal je mijn profiel er eigenlijk bij, dat is niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:20

jasz schreef:
huh nee? dat zeg ik toch niet.
ik heb niet gezegd dat ik een jonge hengst heb opgevoed.
maar jij gaat er gelijk vanuit dat ik en anderen 17- jarigen dat wel niet zullen kunnen, terwijl je me niet kent.
hoe moet je ervaring opdoen als je alleen een hengst mag volgens jouw als je ervaring hebt?
dan kan niet.
hoe ben jij dan begonnen met ervaring opdoen, ooit moet je begonnen zijn een hengst op te voeden.

Nee, eerst een hoop andere paarden opvoeden en toen een hengst ;)

Kunnen we weer ontopic Jazz, dit wordt voor anderen wat vervelend, denk je ook niet? Wil je me wat zeggen, dan pb maar, houden we het voor iedereen leuk.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:23

PowerReiner schreef:
Hahahaha, als ik het nog eens lees, zou ik nog steeds aan besnijdenis denken. Maar complimenten voor de mooie bewoording, ik heb mijn lachstuip voor vandaag weer gehad :D

Ik denk dat ze het zo in Belgie noemen, hihihihi