Het is van den zotte dat jij die pony weg moet doen voor niks omdat je er niets mee kunt beginnen en die vorige eigenaresse komt er ongestraft mee weg..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TamaradB schreef:Hij heeft mijn nichtje van drie uit het niets aangevallen. Sta met het meisje op de arm op een flinke afstand. Pony neemt een aanloop en grijpt mijn nichtje richting het gezicht. Super zielig dus maar BASTA! Er zijn grenzen, je hebt duidelijk niet alles gelezen. Ik vind het ook zielig.
Alfi2010 schreef:En als hij echt zo erg is als je beschrijft vind ik dat je dan ook eerlijk moet zijn naar de pony en dan is een enkeltje slager misschien de beste oplossing (en hem dus niet via Marktplaats proberen te verkopen met een leuk verhaal erbij zoals nu gebeurd: geen klik?? Zet er dan gewoon bij dat hij zich vals gedraagt dan weet een koper waar hij aan toe is en heb je eerder kans dat hij bij de juiste persoon terecht komt (die er dus wel een uitdaging in ziet). En geld vragen voor zo'n diertje vind ik helemaal not-done, je mag al blij zij als iemand het met hem wil proberen als je zijn verhaal eerlijk verteld).
Alexandra_ schreef:Ja, soms wel
Zo'n pony weet écht wel dat het niet mag hoor, en hij wilt het niet op de zachtaardige manier blijkbaar.
Yinnar schreef:Alexandra_ schreef:Ja, soms wel
Zo'n pony weet écht wel dat het niet mag hoor, en hij wilt het niet op de zachtaardige manier blijkbaar.
Ik vind het heel rot naar de pony toe als mensen direct zijn doodvonnis tekenen terwijl ze de het dier niet kennen, niet gezien hebben hoe hij reageert en niet geheel onbelangrijk waarom hij zo reageert.
Wat betreft het schoppen, je bent welkom om mijn shet een schop te komen geven. Ik sta echter niet in voor zijn reactie maar zal je uiteraard naar de EHBO vervoeren. En dat bedoel ik. Zoek uit wat de reden is. Slaan en schoppen heeft m.i. in deze kwestie totaal geen zin. Bij de vorige eigenaresse was hij blijkbaar niet zo. Wat triggert hem dat hij bij TS wel zo doet? Zoek dat eerst uit voordat we massaal aan het slaan, schoppen of slachten gaan.

kyrkelover schreef:Hoe weet jij Yinnar dat hij daar niet zo was.
Ze heeft hem maar heel kort gehad en hij heel snel gecastereerd.
Als het beestje zo lief was hoefde het ook niet zo snel gecastereerd.
Ze deed er niet veel mee want ze was zwanger, ja allemaal heel leuk maar nog een ding wat aangeeft dat het niet snor zat. Immers als hij braaf was kun je ook met je zwangere buik bij hem komen.
Mooie praatjes maar ik geloof echt niet dat het nu in een keer verandert is.
En mensen worden gemeen als een paard/pony verkocht moet worden, je zou eens moeten weten wat er allemaal achter gehouden wordt bij verkopen!!
Alexandra_ schreef:Een paard moet weten waar zijn plek is. Het respect is hier ver te zoeken.
en begrijp me niet verkeerd, ik zal een paard nóóít zomaar slaan, maar pik het zeker niet als ze mij ook pijn gaan doen.
Yinnar schreef:kyrkelover schreef:Hoe weet jij Yinnar dat hij daar niet zo was.
Ze heeft hem maar heel kort gehad en hij heel snel gecastereerd.
Als het beestje zo lief was hoefde het ook niet zo snel gecastereerd.
Ze deed er niet veel mee want ze was zwanger, ja allemaal heel leuk maar nog een ding wat aangeeft dat het niet snor zat. Immers als hij braaf was kun je ook met je zwangere buik bij hem komen.
Mooie praatjes maar ik geloof echt niet dat het nu in een keer verandert is.
En mensen worden gemeen als een paard/pony verkocht moet worden, je zou eens moeten weten wat er allemaal achter gehouden wordt bij verkopen!!
Dat schrijft ze in haar OP!
kyrkelover schreef:Yinnar schreef:Dat schrijft ze in haar OP!
Dat klopt maar ik kan ook zeggen van bij mij is het paard braaf en bladibla.
En als koper moet je dat maar geloven.
Ik weet hoe mensen kunnen praten om paarden verkocht te krijgen en dat is hier ook gebeurd.
Je laat echt een paard niet zomaar snel castereren en ook niet dat je niet meer bij een shet in de buurt komt vanwege zwangerschap als hij zo braaf is.
TamaradB schreef:De pony gaat niet naar de slager! Bij de juiste persoon in de juiste omgeving is het een prima gezelschapspony en als iemand wel de tijd en energie heeft om hem een hoop bij te brengen, dan behoort ook dat tot de mogelijkheden. De pony is gezond en geen slachtmateriaal!
,echt een mooi diertje zeg!
haha
zie in gedachten onze Trudy met Robin hier al kunsten uithalen hahaha