Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
max66 schreef:ik vind het wel jammer. et had best nog wat kunnen worden als jullie elkaar beter hadden leren kennen...
WinBinChes schreef:max66 schreef:ik vind het wel jammer. et had best nog wat kunnen worden als jullie elkaar beter hadden leren kennen...
Handige opmerking.... En niet alles wordt met tijd beter. Ze hebben goed ingeschat dat dit geen beginnerspaard is. Hulde daarvoor, er wordt veel te veel gerommeld met niet passende combinatie
bigone schreef:Waarom zijn er zo veel mensen hier die zeggen dat het met een beetje training en andere voeding wel goed gaat komen, de handelsstal had deze merrie niet zo snel moeten verkopen, na een dag op stal kun je nog helemaal niets over het paard zeggen. Dat is hun aan te rekenen, TS is een onervaren ruiter met alleen manegeervaring, je gaat daar op een paard zitten, rijd een paar rondjes en het voelt net als op de manege.
Ts heeft haar les geleerd en kiest voor haar eigen veiligheid en voor de merrie, die moet bij een goede ruiter terecht komen. Hopelijk gebeurt dat ook want het is zonde dat dit paard wederom de handel in gaat, dat is niet alleen ts aan te rekenen.
Ts, ik wil je nog één advies geven, neem lang de tijd en zoek een paard uit met een eigenaar die het dier van haver tot gort kent, ga vaker dan één keer proefrijden, desnoods logeer je een paar dagen bij de verkoper. Een goede, eerlijke verkoper die het beste plekje voor zijn paard wil zal hier zondermeer blij mee zijn, veel succes met de zoektocht.
rensiepensie schreef:Mijn vorige merrie brak na bijna een jaar nog steeds de stal af, was onrustig met poetsen, opzadelen, en sleet een hele geul uit in het weiland van het heen en weer rennen. Hoe bedoel je ze worden vanzelf rustig?
rensiepensie schreef:Nou daar was zeker geen sprake van. Stond 24/7 buiten in zomer, en winter 8 uur per dag buiten. Met andere paarden. En gewoon op hooi.
Juist door de adviezen zoals die van jou heb ik twee jaar stalling betaald voor een paard waar ik niets dan gezeik mee heb gehad, ondanks alle goede intenties, en alles wat ik geprobeerd heb.
Wordt dus altijd een beetje kriegel als mensen vanaf een afstand zo'n advies geven voor een paard wat ze helemaal niet kennen. Want er bestaan wel degelijk paarden die niet leuk zijn! En nee dat ligt dus niet altijd aan de eigenaar, en ja de kans bestaat zeker dat er nooit echte verbetering komt.
Amaris schreef:rensiepensie schreef:Nou daar was zeker geen sprake van. Stond 24/7 buiten in zomer, en winter 8 uur per dag buiten. Met andere paarden. En gewoon op hooi.
Juist door de adviezen zoals die van jou heb ik twee jaar stalling betaald voor een paard waar ik niets dan gezeik mee heb gehad, ondanks alle goede intenties, en alles wat ik geprobeerd heb.
Wordt dus altijd een beetje kriegel als mensen vanaf een afstand zo'n advies geven voor een paard wat ze helemaal niet kennen. Want er bestaan wel degelijk paarden die niet leuk zijn! En nee dat ligt dus niet altijd aan de eigenaar, en ja de kans bestaat zeker dat er nooit echte verbetering komt.
Ik snap jou helemaal. Als ik één ding geleerd heb dan is het ook dat als ik ooit nog eens een paard koop, het gelijk goed moet zijn. In alles. Geen maanden aanmodderen met voer dit voer dat, tuig dit tuig dat, bit zus, bit zo. Paard moet het gewoon normaal goed doen.
Paarden houden is duur genoeg, en om nu tussen de 200 en 300 euro elke maand neer te leggen voor een hobby waar je geen plezier in hebt, en niet onbevangen van kunt genieten: nee dank je de koekoek.
TS: je maakt ongetwijfeld de juiste beslissing, en ik denk dat je straks met een braaf rustig paard pas begrijpt hoe leuk het eigenlijk is, en hoe anders het ook kan.