Mijn paard....mag niemand aankomen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:35

Staleigenaar, zijn dochter en medewerkers mogen hem buiten en binnen zetten,voeren etc. Maar er rijd niemand anders op. Instructrice mag wel. Mijn vader heeft hem 1x uitgestapt omdat ik het vertrouwde maar verder komt er niemand anders op. Aaien mag ook hij verzint anders wel manieren om aandacht te krijgen. Het is ook omdat hij hengst is en hij wel eens flink kan gaan kloten :=

Mijn shet daarin tegen is dol op aandacht en is voorzichtig met kinderen. Dus die is nu poetspony voor meisjes die willen poetsen. Vrijspringen mag als ik erbij ben anders niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:58

staleigenaar zet mijn paard buiten en af en toe zet een stalgenootje haar binnen. Rijden, poetsen, directe verzorging doe ik altijd zelf. Een enkele keer heb ik iemand op haar laten rijden, waar ik bij was.
In nood zou ik mijn vriendin wel op haar laten rijden, want ik vertrouw haar hoe ze met paarden om gaat.
Mijn paard en ik zijn lekker eenkennig :D

BarbaLala

Re: Mijn paard....mag niemand aankomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:34

Haha, herkenbaar!

Ik word helemaal naar als er kinderen willen aaien of vragen of ze mogen wandelen-weet-ik-wat met 1 van mijn 2 pony's.
Sterker nog, als ik bij de wei van mijn shet andere mensen zie aaien dan stalgenootjes kook ik van binnen al, helemaal als ze ook nog eens voeren! :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:46

BarbaLala schreef:
Haha, herkenbaar!

Ik word helemaal naar als er kinderen willen aaien of vragen of ze mogen wandelen-weet-ik-wat met 1 van mijn 2 pony's.
Sterker nog, als ik bij de wei van mijn shet andere mensen zie aaien dan stalgenootjes kook ik van binnen al, helemaal als ze ook nog eens voeren! :o

Vooral het voeren kan ik heel slecht over :o

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:12

Klopt, ik heb precies hetzelfde. Hoewel mijn instructrice er wel op mag, maar die kent mijn paard al langer als ikzelf, en eigenlijk zelfs beter als ikzelf :+

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:45

Zelfs koken van woede als een ander je paard aait...?! :')
Gelukkig zijn de meningen verdeeld. Er zouden geen verzorgpaarden bestaan als elke eigenaar zo dacht...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:18

Koken van woede, ongelovelijk. Een ander iets gunnen kan toch ook een keer? Zou de wereld een stukje mooier van worden. Ben blij dat ik niet zo in elkaar zit, elke keer na een show wordt mijn paard door tig mensen geaaid, geknuffeld en op zijn neus gezoend, zou al goed gaar zijn als ik daarvan ging koken :+ Nee hoor, laat ze maar komen, vindt mijn paard ook helemaal geweldig! Voeren niet idd, maar dat is omdat ik met clickertraining werk en ik een hekel heb aan schooiende paarden. Vind het ook onveilig omdat hij ook vaak door hele kleine kinderen geaaid wordt. Moet er niet aan denken dat hij dan meteen in vingers gaat happen op zoek naar lekkers.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:23

nee gelukkig totaal geen last van,iedereen mag op mijn paarden rijden,ze aaien,ze verzorgen....

alleen is er niemand die dat wil doen,hahah dus moet het altijd zelf doen...alleen als er visite is willen ze nog weleens gereden/verzorgd worden door die visite..

echt 0,0 problemen mee dat iemand aan mijn paarden zit....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:25

Herken het wel ja! Er zijn een aantal mensen die ik mijn paarden toevertrouw, maar dat zijn er niet veel. :P Een vreemde komt er niet zomaar op, dus een bijrijder zal er wss ook nooit komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:26

Ben blij dat ik niet de enige ben.. :Y) M'n ouders mogen aan m'n pony komen.. En een stalgenootje mag d'r buiten zetten / binnen halen.. En verder blijft iedereen eraf.. Ja af en toe gaat er een vriendin mee.. En die mag wel kriebelen en aaien enzo.. Maar echt wat ermee doen? Dat gaat er bij mij niet in. Ik heb met m'n pony m'n eigen gewoonten, eigen manieren en ik wil niet dat een ander zich daar in gaat mengen.

Dan zal ik vast een kreng zijn :+ Maar dat maakt me om eerlijk te zijn vrij weinig uit.. Het is mijn pony en daar betaal ik iedere maand keurig de stalling voor... Dat is dus ook de reden dat ik geen verzorgster/bijrijdster heb voor m'n pony.. Ik zou binnen 2 weken knallende bonje hebben met de verzorgster.. :')

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:28

van mijn mag iedereen hem buiten/binnen zetten maar voor de rest blijven ze er van af,. maar gelukkig is me paardje ook zo als die andere mensen kom bijt die en niemand ken der op dusja;)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:29

Waarom is dat zo ongelooflijk?
Ik denk dat er wel meer mensen zijn die het heel vervelend vinden als niet-paardenmensen aan hen paard zitten.
Heeft niks te maken met niet gunnen, heeft te maken met zuinig zijn op je dieren (in mijn geval iig).
Vind het geen probleem als een van mijn vrienden een keer mee wil om te borstelen of een rondje er op te zitten, maar meer moeten ze niet verwachten.
Mijn ponies zijn beide geen ponies waar je maar mee aan kan kloten, en ik houd daar zelf ook absoluut niet van.
Met mijn Haf vind ik vreemde mensen minder frustrerend dan voor mijn mini.
Komt ook bij dat mensen mijn mini vaak zien als kinderpony en dat is hij absoluut niet.
Ik word gewoon heel kriebelig als mensen aan hem (willen) zitten frutten of er op willen enz.

Een bijrijder zou ook helemaal niks voor mij zijn, verschrikkelijk!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:32

moonforever schreef:
van mijn mag iedereen hem buiten/binnen zetten maar voor de rest blijven ze er van af,. maar gelukkig is me paardje ook zo als die andere mensen kom bijt die en niemand ken der op dusja;)

Zelfs dat niet :') Er zijn een paar mensen die ze buiten mogen zetten.. Ik heb ooit gehad dat een (5 jarig)kind van een toenmalig stalgenoot mijn merrie buiten had gezet.. Nou toen was ik toch echt over de rooie, dat wil ik dus echt niet hebben.. :n

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:34

Geen problemen mee.

Paarden staan lekker thuis maar rijden ook regelmatig andere op. Leuk om je paard te zien rijden met iemand anders erop. Ben er dan ook altijd bij.

En mij kan ook wat gebeuren en zou het verschikkelijk vinden dat mijn paarden zo eenkennig zijn dat iemand anders er een draak aan zou hebben.

Gelukkig zijn we allemaal anders maar wel super trots op onze eigen paard(en).

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:40

Ik kan er ook niet tegen als anderen aan mn pony zitten!
Laat staan dat ik een bijrijder ofd.ervoor zou zoeken,echt niet hoor.
Alleen mensen die ik goed ken en die mijn paardje goed kennen mogen eraan zitten,de rest moet het niet wagen!! }:)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:46

Ik was vorige week trouwens wel verdomd blij dat ik qua verzorging niet zo bezitterig ben op mijn paard. Zelf een week in Schotland voor mijn werk, dus paard had vrij en staleigenaren zouden gewoon net als anders binnen/buiten zetten en voeren dus ze kwam niks tekort. Sloopt ze 's nachts op stal (eerste nacht dat ik weg was!) toch d'r hele achterbeen... Ik ben maar wat blij dat staleigenaren zo lief zijn dat ze de hele week 2-3 keer per dag wonden hebben uitgewassen, de dierenarts erbij hebben gehaald toen het been toch nog opzette, ermee gestapt hebben, gekoeld hebben, enzovoort. Paard heeft een VIP-treatment gehad (terwijl ik druk bezig was centjes te verdienen voor de dierenarts :+ ) en was al aardig opgeknapt toen ik terugkwam, die is niks tekort gekomen :) Zou wat zijn geweest als ik dat niet aan een ander had durven overlaten, ik had mijn baan vaarwel kunnen zeggen vrees ik...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:49

Vientje, dat is weer een ander verhaal....
Punt 1 in het belang van je pony, en punt 2 zijn dat je staleigenaren..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:13

Ik lees hier anders genoeg verhalen dat mensen zelfs de pensionhouders nog liever niet aan hun paard willen, en de pensionhouders bij gratie gods nog nèt het paard binnen mogen halen en een klaargezet bakje voer erbij mogen mikken omdat het écht niet anders kan. Bij wijze van spreken. Mij lijkt dat vooral heel lastig voor jezelf :)
Moest daarom meteen aan dit topic denken toen ik me in Schotland zorgen zat te maken om mijn brokkenpiloot :P

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:20

Hmm.. Ik heb het een beetje raar.

Toen ik mijn paard nog verzorgde, mocht niemand er verder aan komen. Niemand anders behalve ik reed haar en niemand anders behalve ik zou dat ook doen. Dat was de afspraak. Ook niemand anders mocht het wagen om een borsteltje over haar heen te halen. Een absolute nee. Ze was MIJN verzorg en daar hadden de anderen op stal van hun tengels af te blijven.

Toen ik stopte met verzorgen, door omstandigheden, ow, wat vond ik het verschrikkelijk dat ik hoorde dat ze een andere verzorgster hadden. Ik bleef er maar helemaal weg, want ik kon het niet hebben.

Uiteindelijk heb ik haar gekocht..

En nu..

Iedereen zit er aan en er bovenop :=

Ik heb een vriendin die haar verzorgd en die rijd zowaar meer dan ik. Daarnaast laat ik er geregeld stal genoten op rond hobbelen, leen ik haar uit voor buitenritten en is ze het kinderpaard van stal. Een kind op stal en ik ben er "Pak je cap maar, dan mag je wat rondjes rijden" en huppa, weer iemand er bovenop.

Ik vind het ook heerlijk om te zien als iemand anders op haar rijd. Dat had ik eerder echt niet, dan stond ik me groen en blauw te ergeren, maar nu, als ik op stal ben en iemand vraagt "Mag ik rijden of wil je wisselen van paard?" Ja, hoor en ik geef peerdlief zo uit handen. Haha, nee, ik heb er totaal geen problemen meer mee nu ze van mezelf is 8)7 .

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:04

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben :D Sta gelukkig niet op een stal maar op een woonwijk op een gedeelde wei dus moet alleen af en toe kinderen wegjagen bij de paarden. Mijn lesgeefster en weidegenoot mag er op rijden maar daar blijft het bij. Als ze van wei moeten wisselen neem ik zowiezo die van mij want als iemand anders haar aan de hand neemt is het een echte draak. Soms mag mijn mama er op als ik er bij sta maar dan verzin ik vaak iets om haar eraf te krijgen want ik word er zenuwachtig van als ik zie dat ze weer te braaf is tegen mijn pony :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:09

Ik heb er totaal geen last van, als een schattig 10 jarige meisje verterend vraagt of ze mij mag helpen borstelen? Natuurlijk mag dat en dan mag ze er ook best een rondje op rijden :)

Maar ook vriendinnen van mijn stalgenoten mogen best mijn pony lenen, maar alleen als de stalgenoot er zelf bij is op haar pony :)
Bijrijdster heb ik ook voor hem, ik geniet ervan als ik die twee op pad zie gaan! :)

Ben echt heel makkelijk haha :D sterker nog, ik geniet ervan als anderen ook van mijn pony genieten!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:11

Nee ik er mogen meerdere mensen aan mijn paard komen,ik had vroeger een vriendin en die had een pony. En als ze ging rijden reed ik mee op de fiets, maar nooit vragen wil je ook even rijden. Ik wist toen al dat ik zo nooit zou worden, ik laat niet iedereen er op. maar als ik iemand verlekkerd zie kijken vraag ik altijd wil je ook even zitten.Dan zijn ze zooooooooooooo blij, en dat maakt mij dan ook weer blij.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:14

Bij mijn eerste pony:
Eerste verzorgster: Liet ons haar lessen betalen en kocht er andere dingen van, verwaarloosde mijn pony.
Tweede verzorgster: Sloeg mijn paard in de stal en leerde haar zo steigeren. Is van de manege weggestuurd geworden.
Derde verzorgster: Stal mijn dekens, maakte mijn gloednieuwe cap kapot en vergoedde niets.

Dus daarna geen enkel iemand meer aan mijn paard :(

Ik wil ook niemand aan ze hebben. Ik vertrouw gewoon niemand met mijn paarden na zoveel voorvallen. Een vriendin van mij rijdt op onze paarden en dat vind ik niet erg maar vreemden? Wordt vaak genoeg aangebeld of de kinderen onze paarden mogen komen verzorgen. Nee, gaat echt niet gebeuren.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:23

Ik heb daar geen moeite mee, alleen met het rijden wil ik er wel zelf bij zijn uitgezonderd is er 1 vriendin die ik mijn paarden wel zo mee geef om te rijden zonder dat ik erbij ben.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:24

Ik ben altijd trots en blij als vreemden mijn paard willen aaien en knuffelen. Iedereen mag er aan komen hoor. Er rijden ook tig kindertjes op, hij staat namelijk op een camping, maar dan heb ik hem vast. Op buitenrit gaan vind ik een ander geval. Alleen mensen die ik goed ken, waarvan ik weet dat ze goed voor hem zijn èn hem aankunnen mogen gerust van mij een buitenritje op hem maken. Verder niemand. En voeren al helemaal niet. Mijn paard eet alles en dan weet ik niet wat hij binnen krijgt, maar als ik kindertjes hem gras zie geven vind ik dat prima en aandoenlijk.