Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar ja, er wordt zoveel geschreven waar ik echt geen zinnig antwoord op heb..... Zoals dat de pony veel te dik zou zijn?? Net maar even een foto voor jullie gemaakt, als dit een dikke shet is............
of dat hij last van zijn pootjes zou hebben???
of buikpijn, nou hij eet en drink zoals elke shet (eerder te veel dan te weinig...) zelfs dat laatste sprietjes gras
.... en zijn mest is goed, laatst nog getest bij Het Woud.... En O ja wat ik ook nog even moet melden is dat de arme ziel vandaag bijna de hele dag in de regen in de wei heeft gestaan
Ook nog zo'n opmerking, dat zwaaien met die staart...... Tja wat zou jij doen als je in de zomer last hebt van vliegen, daar heb je dat mooie ding tenslotte voor gekregen!
Hij vroeg zich wel af of er nu commentaar op zijn gebid zou komen
......
russel schreef:Die zwarte beweegt zijn benen omdat er een vlieg steeds op gaat zitten, hij wrijft ook zijn neus er langs voor de jeuk...dan staat hij ullig omdat hij slaapt.
Ik vind het heel bijzonder dat men zulke uitgesproken meningen heeft over een zulk nietszeggend filmpje.
JLD schreef:ja, inderdaad het kan iets kleins zijn. Maar je hebt nog geen dierenarts gevraagt als second opinion mag ik vragen waarom niet?
vrouwke schreef:JLD schreef:ja, inderdaad het kan iets kleins zijn. Maar je hebt nog geen dierenarts gevraagt als second opinion mag ik vragen waarom niet?
tjee blijf jij aan de gang?
het is nu toch wel duidelijk dat er niks met het beestje aan de hand is?
trek je het niet aan TS zijn er een hoop die denken dat ze voor veearts geleerd hebben.
russel schreef:Deze pony heeft geen koliek, snap niet dat iedereen dat steeds er bij haalt.

HolyPope schreef:Ik vind het heel erg goed dat veel bokkers zich hier zorgen om maken!
Maar wat je hier ziet is raar gedrag wat ik in de praktijk vaker tegenkomt. Niet alles is precies te verklaren wat die ondeugende slimme shetjes doen.
Als ik de theorie moet geloven (wat geschreven staat) zou de pony als de brandweer naar tien DA's moeten. De praktijk is vaak anders.
En ja, een pony kan niet heeeel lang liggen omdat dan bepaalde organen in elkaar gedrukt worden, om die reden hangt een paard als 't ware tussen hun 4 benen om te kunnen slapen.
Liggen kunnen ze...., de juiste tijden weet ik niet precies..., maar is ook paard afhankelijk.
Ik begrijp dat TS haar dieren lekker aan huis heeft en mocht er iets zijn dat ze niet vertrouwd zal ze m.i hulp inschakelen.
Waarschijnlijk NIET via bokt.

matasja schreef:Er word zoveel verdedigd dat het lijkt of er minstens 3 schaduwacounts zijn, holypope en russel, kennen julie de pony?
Je zegt tegen mij dat je het knap vind dat ik het wel en wee van jouw pony weet, dat heb je mij niet horen zeggen, een paard dat zodanig op zijn rug ligt en kreunt is iets niet goed mee, ik heb het niet over een keer omrollen met een kreun, dat doen ze allemaal inderdaad. Daarna zeg je dit paard heeft geen koliek, waarin je jezelf dus tegenspreekt want ook dat weet jij niet zeker. De post ervoor richting mij snap ik niks van maargoed, ts veel succes, hoop dat het niks is...
Hij is in ieder geval niet te dik dus snap niet dat dat aangehaald is.
zodiacje schreef:Als ie wel gewoon indien gewenst direct overeind kan komen en alert blijft
zal ie idd vast wel gezond zijn.
maar hoe reageert ie op zo'n moment op jou?
Zou je m wel overeind kunnen sturen of blijft ie altijd een beetje groggy liggen?
Ik zou als ie niet snel reageert, als het mijn paard was, mij toch zorgen maken of het niet
iets neurologisch kan zijn...
Vooral omdat ie ook een soort van slaperig lijkt.
Hij lijkt rond 2:10 en 4:26 overeind te willen komen maar het gewoon niet
aan te kunnen.
amykimmie schreef:Maare, over dat hele ruggengedoe: ik zag laatst een filmpje over een paard wat geopereerd werd, die lag ook gewoon op zijn rug. Drukt alles dan niet op de organen??