Pony ligt stil met 4 benen in de lucht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:58

Niet doen, krijg je koliek van... :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:05

Het ziet er niet uit of het gewoon zomaar gekke aangeleerde houding is wat lekker ligt.

Het is met een reden, zeker als je ziet hoe hij weer overeind komt en de hele film bekijkt naar hoe hij zich gedraagd, er klopt hier iets niet, zoiets doet een paard/pony niet.

Als mijn paard lekker in t zand mag rollen, doet hij dit vaak zeer uitgebreid en ligt dan heel ff lekker op de zij en staat dan rap op, maar nooit op de rug en dan lang zo liggen. Hij kan heel snel en makkelijk in 1 keer van de ene naar de andere kant rollen en staat dan ook rap op, zonder moeite.

Je pony heeft moeite met het rap opstaan.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 15:13

Ten eerste, ja ik lees nog steeds mee hoor :D Maar ja, er wordt zoveel geschreven waar ik echt geen zinnig antwoord op heb..... Zoals dat de pony veel te dik zou zijn?? Net maar even een foto voor jullie gemaakt, als dit een dikke shet is............Afbeelding of dat hij last van zijn pootjes zou hebben??? Afbeelding of buikpijn, nou hij eet en drink zoals elke shet (eerder te veel dan te weinig...) zelfs dat laatste sprietjes gras Afbeelding.... en zijn mest is goed, laatst nog getest bij Het Woud.... En O ja wat ik ook nog even moet melden is dat de arme ziel vandaag bijna de hele dag in de regen in de wei heeft gestaan _O- Ook nog zo'n opmerking, dat zwaaien met die staart...... Tja wat zou jij doen als je in de zomer last hebt van vliegen, daar heb je dat mooie ding tenslotte voor gekregen!

En O ja, toen ik het met die grote zwarte over zijn pootjes had was dit zijn reactie Afbeelding Hij vroeg zich wel af of er nu commentaar op zijn gebid zou komen *D ......

Maar om ook die vraag nog te beantwoorden, ik heb nog niet de DA gebeld, mijn paardjes staan aan huis en ik houd ze zo natuurlijk mogelijk, hebben een ruime wei, wandelen de hele dag heen en weer tussen paddock met hooiruif en waterbakken op de wei en het verste stukje gras. We hebben geen bak hier op ons terein dus rijden altijd buiten, door weer en wind. Mijn paarden hebben geen dekens, wel een stal waar ze altijd in kunnen maar dit doen ze bijna nooit. Kortom, ik denk dat er genoeg sport, pension en manegepaarden jaloers zouden zijn op mijn veestapel!

Ik lees nog even mee, maar beschouw dit ervhaal voorlopig maar als mijn reactie op jullie posts! Als ik nog iets lees wat volgens mij een reactie waard is zal ik die zeker plaatsen! Het is hier inmiddels weer droog, dus ik ga die zwarte zadelen en nog even het bos in :wave: :wave: :wave:

Ragdollcat

Re: Pony ligt stil met 4 benen in de lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:17

Hij is niet te dik dat absoluut niet, ziet er heel erg goed uit, mij lijkt er eerder dat er iets mis is met bijv de bloedsomloop in hoofd ofzo bij het rollen waardoor hij slaperig (duizelig) is en moeite heeft met het opstaan.

zoiets is wel mogelijk, waardoor ie niet rap (zonder moeite) kan opstaan.

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:24

ja, inderdaad het kan iets kleins zijn. Maar je hebt nog geen dierenarts gevraagt als second opinion mag ik vragen waarom niet?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:27

Waarom stapt die pony niet normaal over die hindernis.....!!???

Dit kan echt niet hoor!! Hij moet geslacht worden!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:38

Volgens mij kan hier wel een slotje op.

TS heeft inmiddels zoveel waardevolle tips en opmerkingen gehad van mensen die moeite doen om goed te kijken naar de pony (naast een hoop flauwe opmerkingen en slap geleuter), ze kan daar haar voordeel mee doen als ze wil. Als ze er voor kiest om niks te doen of verder te onderzoeken is dat haar keuze. Mij lijkt dat een gemiste kans, als je zoveel inhoudelijke reacties krijgt, maar goed ... iedereen maakt zijn eigen afwegingen en keuzes.

Nog even terzijde: dat je je paarden zo natuurlijk mogelijk houdt is prima, maar wil natuurlijk niet zeggen dat ze niks kunnen mankeren .... ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:41

ik maak mij meer zorgen om die zwarte dan om die pony eerlijk gezegt.
Wat lijkt mij het heerlijk om dingen gewoon niet te zien....ik zou willen dat ik dat maar een klein beetje had.
Gewoon zadel er op en gaan met die banaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:43

Die zwarte beweegt zijn benen omdat er een vlieg steeds op gaat zitten, hij wrijft ook zijn neus er langs voor de jeuk...dan staat hij ullig omdat hij slaapt.

Ik vind het heel bijzonder dat men zulke uitgesproken meningen heeft over een zulk nietszeggend filmpje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:44

russel schreef:
Die zwarte beweegt zijn benen omdat er een vlieg steeds op gaat zitten, hij wrijft ook zijn neus er langs voor de jeuk...dan staat hij ullig omdat hij slaapt.

Ik vind het heel bijzonder dat men zulke uitgesproken meningen heeft over een zulk nietszeggend filmpje.

hij hangt ook achterover vanwege de vliegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:45

Hij hangt niet achterover.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:49

vencedor schreef:
Heeeeel apart. Ik herken dit alleen van onze hond , die ligt ook regelmatig zo en gaat op dezelfde manier ligge. Even rollen en dan blijven liggen :-P

Onze sintbernard ligt ook heel graag op de rug, paarden hebben ik het nog nooit zien doen.
Ik vind het een grappig gezicht :D

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:50

Hij hangt.....(!)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:52

JLD schreef:
ja, inderdaad het kan iets kleins zijn. Maar je hebt nog geen dierenarts gevraagt als second opinion mag ik vragen waarom niet?

tjee blijf jij aan de gang?
het is nu toch wel duidelijk dat er niks met het beestje aan de hand is?

trek je het niet aan TS zijn er een hoop die denken dat ze voor veearts geleerd hebben. :(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:55

vrouwke schreef:
JLD schreef:

tjee blijf jij aan de gang?
het is nu toch wel duidelijk dat er niks met het beestje aan de hand is?

trek je het niet aan TS zijn er een hoop die denken dat ze voor veearts geleerd hebben. :(:)

Nee ... Het is duidelijk dat TS vindt dat er niks aan de hand is, dat is iets anders dan dat er niets aan de hand is! ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:17

russel schreef:
Deze pony heeft geen koliek, snap niet dat iedereen dat steeds er bij haalt.

Doe mij een setje van jouw X-ray ogen... dat scheelt een telefoontje naar de DA!

Ik vind het vervelend dat mensen zo lacherig doen... (beetje kleuterig allemaal) ik blijf erbij dat het de moeite waard is hier alert op te zijn.
Maar goed, je eigen dieren zijn je eigen verantwoordelijkheid. Beter een keer teveel informeren, dan te weinig is echter mijn uitgangspunt....
De mensen die hier roepen dat het allemaal zo duur is moeten dan wellicht een andere hobby gaan bedrijven.... Dat mag geen reden zijn om dieren zorg te onthouden...

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:32

HolyPope schreef:
Waarom stapt die pony niet normaal over die hindernis.....!!???

Dit kan echt niet hoor!! Hij moet geslacht worden!

BBQ? :9 *D

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:37

Ik vind het heel erg goed dat veel bokkers zich hier zorgen om maken!

Maar wat je hier ziet is raar gedrag wat ik in de praktijk vaker tegenkomt. Niet alles is precies te verklaren wat die ondeugende slimme shetjes doen.
Als ik de theorie moet geloven (wat geschreven staat) zou de pony als de brandweer naar tien DA's moeten. De praktijk is vaak anders.
En ja, een pony kan niet heeeel lang liggen omdat dan bepaalde organen in elkaar gedrukt worden, om die reden hangt een paard als 't ware tussen hun 4 benen om te kunnen slapen.
Liggen kunnen ze...., de juiste tijden weet ik niet precies..., maar is ook paard afhankelijk.
Ik begrijp dat TS haar dieren lekker aan huis heeft en mocht er iets zijn dat ze niet vertrouwd zal ze m.i hulp inschakelen.
Waarschijnlijk NIET via bokt. :+

Edit: Mmmmmm...lekker Liesje! :(:)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:44

Wordt vandaag dan wel een indoor BBQ ben ik bang

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:13

HolyPope schreef:
Ik vind het heel erg goed dat veel bokkers zich hier zorgen om maken!

Maar wat je hier ziet is raar gedrag wat ik in de praktijk vaker tegenkomt. Niet alles is precies te verklaren wat die ondeugende slimme shetjes doen.
Als ik de theorie moet geloven (wat geschreven staat) zou de pony als de brandweer naar tien DA's moeten. De praktijk is vaak anders.
En ja, een pony kan niet heeeel lang liggen omdat dan bepaalde organen in elkaar gedrukt worden, om die reden hangt een paard als 't ware tussen hun 4 benen om te kunnen slapen.
Liggen kunnen ze...., de juiste tijden weet ik niet precies..., maar is ook paard afhankelijk.
Ik begrijp dat TS haar dieren lekker aan huis heeft en mocht er iets zijn dat ze niet vertrouwd zal ze m.i hulp inschakelen.
Waarschijnlijk NIET via bokt. :+

eindelijk een zinnig antwoord. :+
Nee, ik begrijp de zorgen van iedereen maar ga volledig mee met bovenstaand antwoord.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:15

Ik heb inderdaad wel 's het gevoel dat ik opgevoed ben met een korrel zout.
En soms komt er iets zinnigs uit.

@Pauline Ben je open? Dan komen we bij jou even proeven.

WEEST GEWAARSCHUUWD!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:36

matasja schreef:
Er word zoveel verdedigd dat het lijkt of er minstens 3 schaduwacounts zijn, holypope en russel, kennen julie de pony?
Je zegt tegen mij dat je het knap vind dat ik het wel en wee van jouw pony weet, dat heb je mij niet horen zeggen, een paard dat zodanig op zijn rug ligt en kreunt is iets niet goed mee, ik heb het niet over een keer omrollen met een kreun, dat doen ze allemaal inderdaad. Daarna zeg je dit paard heeft geen koliek, waarin je jezelf dus tegenspreekt want ook dat weet jij niet zeker. De post ervoor richting mij snap ik niks van maargoed, ts veel succes, hoop dat het niks is...
Hij is in ieder geval niet te dik dus snap niet dat dat aangehaald is.

Jij maakt er een mooi verhaal van........2 verhalen gekunstelt tot 1 om toch gelijk te krijgen..even hier en daar aangepast om toch dat te krijgen wat wij moeten lezen.

Enne ik zou bijna zeggen, ken jij kreunen van genot? _O-

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:51

zodiacje schreef:
Als ie wel gewoon indien gewenst direct overeind kan komen en alert blijft
zal ie idd vast wel gezond zijn.

maar hoe reageert ie op zo'n moment op jou?
Zou je m wel overeind kunnen sturen of blijft ie altijd een beetje groggy liggen?

Ik zou als ie niet snel reageert, als het mijn paard was, mij toch zorgen maken of het niet
iets neurologisch kan zijn...
Vooral omdat ie ook een soort van slaperig lijkt.
Hij lijkt rond 2:10 en 4:26 overeind te willen komen maar het gewoon niet
aan te kunnen.

die indruk kreeg ik dus ook , vond het er ipv ontspannen en aangenaam juist een beetje akelig uitzien....
niet zozeer het feit dat hij op zn rug blijft liggen ( wat op zich al apart is) maar vervolgens dat hij wat suffig overkomt en imo het hem idd niet lijkt te lukken om omhoog te komen , hij komt bij mij een beetje gedesorienteerd over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:09

Maare, over dat hele ruggengedoe: ik zag laatst een filmpje over een paard wat geopereerd werd, die lag ook gewoon op zijn rug. Drukt alles dan niet op de organen??

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:18

amykimmie schreef:
Maare, over dat hele ruggengedoe: ik zag laatst een filmpje over een paard wat geopereerd werd, die lag ook gewoon op zijn rug. Drukt alles dan niet op de organen??

Dat kan niet anders als ze bij de armen moeten en dan doen ze dat ook zo kort mogelijk!
Daarom werd dat al meerdere keren hier in dit topic gezegd: op de rug liggen is slecht voor een paard en niet wenselijk!

(Maar dat wil er bij een aantal mensen hier die er alleen een lolletje in zien blijkbaar niet in ...)