Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Twiggy2008 schreef:Ben eerlijk gezegd blij dat mijn ruin niet 'dekt'. Zou me echt bezwaard voelen naar de merrie eigenaren toe. Hij is wel een echte vent, in die zin, dat hij altijd wel een merrie heeft die hij beschermt en die echt zijn 'dinnetje' is, maar er boven op springen doet hij gelukkig nooit.
Goos_hoeve schreef:Stef, ik noem nergens jou naam dus ook geen reden om zo fel terug te reageren. ik reageer in het algemeen en jij was niet de enige die het over een shet had bij grote paarden.
even weer in het algemeen
Ongeacht wat het verhaal erachter is, er is altijd een andere oplossing. Waar een wil is, is een weg!

[/quote]
maar niet alleen maar om onzelf voor te planten
)[/quote]Goos_hoeve schreef:waarom zou er geen mogelijkheid zijn om te verhuizen?
Noem het kort zichtig van mijn kant maar naar mijn idee zijn er altijd mogelijkheden om dingen aan te passen.

Goos_hoeve schreef:waarom zou er geen mogelijkheid zijn om te verhuizen?
Noem het kort zichtig van mijn kant maar naar mijn idee zijn er altijd mogelijkheden om dingen aan te passen.
FuegoJoy schreef:Zie ook regelmatig ruinen "masturberen"... Dat blijft ook gewoon aanwezig.
Dus die "drift" is er wel degelijk. Zeker als er een "lekkere" hengstige merrie voor z'n neus loopt.
maar niet alleen maar om onzelf voor te planten
)[/quote]
Goos_hoeve schreef:waarom zou er geen mogelijkheid zijn om te verhuizen?
stef schreef:Is er trouwens wat van te zeggen welke ruinen wel en niet dekken? Of ze bijv in hun hengstentijd gedekt hebben oid?
Sjolvir schreef:Goos_hoeve schreef:waarom zou er geen mogelijkheid zijn om te verhuizen?
Verhuizen kan, maar ook zal er altijd de noodzaak zijn om compromissen te maken.
Aangezien perfectie niet bestaat, zelfs als je denkt perfectie te bedenken is atlijd wel een factor waar je geen of nauwelijks invloed op hebt.
En dan is het kiezen welk compromis je aangaat.

Goos_hoeve schreef:tja sorry hoor maar vind dat echt een slap excuus. dan maar iets verder weg en wel een geschikte plek. dan maar een paar uur extra vakken vullen om die betere doch iets duurdere stalling te betalen.
ik zeg ook nergens dat het op korte termijn "moet", ik zeg enkel waar een wil is, is een weg!
Zoeken naar een geschikte stal zal ongetwijfeld tijd kosten (kan daar niet over oordelen gezien wij nooit in pension hebben hoeven staan, maar dat in het midden) maar kan me voorstellen dat mensen niet over 1 nacht ijs gaan. Echter als de huidige stal om wat voor reden dan ook niet aan de wensen van mij zal voldoen dan zal ik verder zoeken. Zijn tevens genoeg particulieren die een klein centje extra willen verdienen en een stal over hebben om te verhuren. Ja dan heb je minder luxe als geen binnenbak of stal met gouden randje, tja paard merkt niks van dat gouden randje hoor
. En daarnaast: mijn merrie was echt een stelletje met de andere twee ruinen, ze zijn dol op elkaar
en dit gedrag maakte ze ook ogenschijnlijk gelukkig.. Ruin stond nog lange tijd met haar te knuffelen, hoofd op elkaars rug en haar hoofd te likken na hun vrijpartij
. Ze staan nog steeds geregeld samen en kunnen dan weer erg blij zijn met elkaar, het bespringen doet hij eigenlijk zelden nog maar, een enkele keer als haar hengstigheid hevig is. We letten er wel op, puur om ze heel te houden, maar we laten ze ook lekker paard en een stelletje zijn.Raja schreef:Goos_hoeve schreef:tja sorry hoor maar vind dat echt een slap excuus. dan maar iets verder weg en wel een geschikte plek. dan maar een paar uur extra vakken vullen om die betere doch iets duurdere stalling te betalen.
ik zeg ook nergens dat het op korte termijn "moet", ik zeg enkel waar een wil is, is een weg!
Zoeken naar een geschikte stal zal ongetwijfeld tijd kosten (kan daar niet over oordelen gezien wij nooit in pension hebben hoeven staan, maar dat in het midden) maar kan me voorstellen dat mensen niet over 1 nacht ijs gaan. Echter als de huidige stal om wat voor reden dan ook niet aan de wensen van mij zal voldoen dan zal ik verder zoeken. Zijn tevens genoeg particulieren die een klein centje extra willen verdienen en een stal over hebben om te verhuren. Ja dan heb je minder luxe als geen binnenbak of stal met gouden randje, tja paard merkt niks van dat gouden randje hoor
maar als de stal al niet aan jouw verwachtingen voldoet (losstaand van een dekkende ruin) dan is dat al een ander verhaal...
En dan nog viknd ik het kort door de bocht om te roepen dat iedereen alles maar kan als ie maar wil, want dat is gewoon niet altijd zo!
en dan nog iets, wie moet er dan verhuizen??
DE eigenaar van de opdringerige henstige merrie of de eigenaar van dekkende ruin?????
Goos_hoeve schreef:tja sorry hoor maar vind dat echt een slap excuus. dan maar iets verder weg en wel een geschikte plek. dan maar een paar uur extra vakken vullen om die betere doch iets duurdere stalling te betalen.