3 jarige hengst totaal niks mee gedaan behalve eten gegeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:00

SUPER dat je ervoor zorgt dat er een paddock gecreeerd wordt! Sommige reacties zijn wat overtrokken denk ik. Vrije uitloop is de ENIGE goede oplossing nu voor de hengst om iig zijn energie kwijt te kunnen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:02

intel_1x schreef:
SUPER dat je ervoor zorgt dat er een paddock gecreeerd wordt! Sommige reacties zijn wat overtrokken denk ik. Vrije uitloop is de ENIGE goede oplossing nu voor de hengst om iig zijn energie kwijt te kunnen.

Dan zou die wel binnen hele geringe afstand van de stal moeten staan.
Of wil ts met sluishekken werken.
Want hoe neem je een hengst/paard mee die niks gewend is en misschien wel stijf van de hormonen staat?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:17

Barcelano schreef:
intel_1x schreef:

Dan zou die wel binnen hele geringe afstand van de stal moeten staan.
Of wil ts met sluishekken werken.
Want hoe neem je een hengst/paard mee die niks gewend is en misschien wel stijf van de hormonen staat?

draadjes erheen spannen? Waar een wil is is een weg :j

papagroom

Re: 3 jarige hengst totaal niks mee gedaan behalve eten gegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:19

Als ik de posts van TS zo lees,,,zou ik haar geen hengst toevertrouwen,,,,maar ook geen ruin,merry,of cavia.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:20

Uiteindelijk is grof fysiek geweld de snelste afkorting om een paard onder appel te krijgen. Of het de manier is waar je gelukkig van wordt is een tweede....:r

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:21

Cassidy schreef:
Uiteindelijk is grof fysiek geweld de snelste afkorting om een paard onder appel te krijgen. Of het de manier is waar je gelukkig van wordt is een tweede....:r

Vroeg of laat keert dat zich tegen je.......

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:22

papagroom schreef:
Als ik de posts van TS zo lees,,,zou ik haar geen hengst toevertrouwen,,,,maar ook geen ruin,merry,of cavia.

:D

Ja inderdaad zoiets in die trant en flink wat stroom op de paddock zetten.
Maar zoals vele zeggen denk alstublieft goed na...vooral als het maar een soort van vrijwillgerswerk is...

Want het weegt vele malen meer dan een cavia :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:23

sallandval schreef:
draadjes erheen spannen? Waar een wil is is een weg :j

Psies, denk je dat een draadje een hengst vol met hormonen zich laat tegenhouden door een draadje? Ook een halstertouw met bijbehorend mens er aan hangend houd zo iets niet. Enige waar je wat aan hebt is dat het beest respect voor je heeft, als het een wedstrijd wordt lig je dood op de grond voordat je doorhebt dat ie toch niet helemaal luisterde.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:31

Hoe is dit dier in deze stal gekomen en hoe lang is dat geleden? Hoe hebben ze dat toen gedaan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:33

Waarom wil je dat weten? De situatie is dat het dier op stal staat en er maar beperkt uitkomt. Met die situatie moet je omgaan en daar verder op borduren. Wat heeft het voor zin om te weten hoe het in het verleden is gegaan? Is dat constructief?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:34

Mindfields schreef:
Hoe is dit dier in deze stal gekomen en hoe lang is dat geleden? Hoe hebben ze dat toen gedaan?

Misschien wel helemaal plat gespoten......

Wat ik me af vraag wat is op dit moment zijn voer rantsoen....
op een gegeven moment wordt zo paardje toch een beetje jolig zo alleen een beetje in zijn box staan :+
Hoe houden ze hem relaxt bedoel ik meer...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:36

Cassidy: Dat denk ik wel en wat doe jij vijandig? Is dat constructief?

Voor hetzelfde geld staat het dier pas enkele maanden in de stal en hebben ze hem toen ook vanuit een trailer in die stal gekregen. Dat maakt het verhaal toch al een heel stuk minder ingewikkeld denk ik, want toen is het ook gelukt zonder dat er dooien gevallen zijn.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:37

Hoe lang is 't geleden dat TS zich gemeld heeft?

Tegen wie hebben we 't?

Heeft de hengst gewonnen?? Vragen..... vragen..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:38

HolyPope schreef:
Hoe lang is 't geleden dat TS zich gemeld heeft?

Tegen wie hebben we 't?

Heeft de hengst gewonnen?? Vragen..... vragen..

Misschien leest ze hem wel de penny voor....zodat het paard weet hoe het moet :+

Denk dat er geen reactie meer komt...

jijenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:42

sucses er mee k ben zelf ook altijd wel van het probeeren blijf wel op je hoeden

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:43

en ik vraag me dan weer af.....wat voor hengst is het eigenlijk.......een wilde zwarte hengst....liefst met veel behang,is momenteel wel errug in bij de penny`s........

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:43

@ Mindfields: dat er geen dooien gevallen zijn: is dat geluk of wijsheid.

Verder ga ik mee met Holyypope. Ts heeft zich niet meer gemeld. De hele situatie is het niet waard om ruzie over te maken....

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:44

papagroom schreef:
en ik vraag me dan weer af.....wat voor hengst is het eigenlijk.......een wilde zwarte hengst....liefst met veel behang,is momenteel wel errug in bij de penny`s........

Of een shetlander :+

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:46

Cassidy schreef:
@ Mindfields: dat er geen dooien gevallen zijn: is dat geluk of wijsheid.

Verder ga ik mee met Holyypope. Ts heeft zich niet meer gemeld. De hele situatie is het niet waard om ruzie over te maken....

Wie is er dan ruzie aan het maken? Niemand toch? Ik begreep jouw vijandige reactie niet.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:46

tjongejonge, ik had geen idee dat er zoveel bangeriken op bokt zaten zeg... kom op nou het is geen leeuw!!!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:48

Mensen, waar maken we ons druk om?
Half bokt heeft zijn/haar mening gegeven TS blijft denken dat het haar lukt en blijft het toch wel proberen... Prima dan.. Lekker haar ding laten doen.. Geluk is met de domme zeggen ze altijd toch :j

Sallandval:

Dit heeft niets maar dan ook niets met bang te maken. Het gaat er om dat een jonge onopgevoede hengst met wat druk je nek in springt als je niet snel opzij springt. En de gevolgen daarvan wil je écht niet zien ;) Dit moet je aan iemand overlaten die handig is en veel ervaring heeft met hengsten en iemand die doorpakt op het juiste moment.
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 10-05-12 23:51, in het totaal 2 keer bewerkt

papagroom

sallandval schreef:
tjongejonge, ik had geen idee dat er zoveel bangeriken op bokt zaten zeg... kom op nou het is geen leeuw!!!

heb je de OP gelezen

Cassidy

@ Sallandval: hoeveel ervaring heb jij met hengsten? En hoeveel ervaring met hengsten die NIET onder appel staan?

Een hengst is nodig voor het maken van veulens. In alle andere situaties gaan er bij mij de ballen af. Een hengst moet echt van buitengewone kwaliteit zijn om bij mij zijn ballen te mogen behouden....Good stallions make great geldings....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 10-05-12 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:49

sallandval schreef:

Je zou er staan met je paard als het mis gaat en zo paard loopt los :7
En denk dat de meeste die nu reacties geven ervaring met hengsten hebben en weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 00:05

Please, weten jullie hoeveel hengsten er rond lopen in NL die niet getraind zijn? Nou heel wat kan ik je vertellen... en hoe vaak hoor je over fatale ongelukken? Juist, echt niet zo vaak hoor (en meestal dan nog juist bij 'brave' of getrainde paarden.

TS is een volwassen vrouw, die kan heus wel inschatten of het al dan niet gevaarlijk wordt en er op tijd mee stoppen. Auto's zijn ook levensgevaarlijk, toch stappen we daar allemaal in toch?