Kan een paard je missen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:33

Ik denk niet echt dat een paard je mist, maar je bijvoorbeeld wel herkent.

Zo is mijn 'paard' een soort manegepaard, en loopt 2/3x in de weeek een uurtje mee. Ze krijgt ook van iedereen aandacht, en nooit van mij voer.
Iedereen poetst haar, of aait haar bijvoorbeeld. Maar toch als ik in de stal haar naam roep, is zij wel de gene die meteen de box uit springt, en me aan zit te kijken. terwijl ze dit bijvoorbeeld niet naar anderen mensen doet, maar echt specifiek naar mij.

maar als ik bijvoorbeeld 2 weken niet zou komen en ze word gewoon verzorgd, denk ze vast niet; god waar blijft ze nou |( |( , maar zodra ik der weer roep wel weer even blij komt kijken

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:38

aan mijn paard kan ik egt wel merken dat hij me heeft gemist als ik een paar dagen niet ben geweest en me moeder en me zusje doen hem dan die dagen en ik kom dan weer is hij eerst heel boos of hij draait zijn kont naar me toe of hij bijt me en vroeger was hij helemaal op me gesteld als ik dan een paar dagen niet kwam en iemand anders deed hem voor me wel iemand die hij ook kon want hij houd niet van vreemden maar dan ging hij zich zelf verwonden aan mijn andere paarden merk je het niet als ik even niet kan maar aan boy wel hij is gewoon heel erg op een persoon gesteld

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:43

Missen in routine kan inderdaad wel, dat merk ik ook heel erg bij mijn pony. Als ik een dag niet kom voeren vindt ze dat raar. Maar qua emotie.. ik denk het eigenlijk niet. Maar toch, als ik terug van vakantie kom kijk ze altijd wel even van 'hee ze is er weer'. Maar of dat echt met missen te maken heeft betwijfel ik.

Mahara

Re: Kan een paard je missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:41

Ik denk qua emotie ook inderdaad niet, meer qua gewoonte in de dagelijkse routine inderdaad.