Waves schreef:Ariebren schreef:Sta er bekend om.
Bokt is erg soft, de waarheid moet gezegd kunnen worden in een topic.
Maar gelukkig is TS niet op mijn erf aanwezig met haar manier van aanpakken van veulens.
Dit soort figuren krijgen van mij een schop onder hun kont richting uitgang erf.
Gezellig ben jij.... krijg je veel visite op je erf?
Anyway. Dat gezwets over wel of niet voeren in de wei. TS heeft gelijk, je kan gewoon in een kudde voeren zonder dat ze je omver lopen, zie het hier elke dag en dat zijn 12 paarden die ook wel iets forser dan die paar ponietjes van Ariebren. Als je maar de baas bent!
De manier om de baas te worden begint allereerst met zorgen dat ze direct leert dat: jou slaan = schrik/pijn terug. Grondwerk, halster etc komt daarna wel.
Zweep, bezem, touw, maakt geen moer uit, als je maar snel bent en hard genoeg binnen komt.
Heel dapper van jouw.
Waarom de baas zijn door een dier zijn voer te ontzeggen ?
Enne mijn kleine ponies zijn ook al veel sterker en zwaarder dan ikke.
Maar omdat ik nooit voer in de wei kan ik er gezellig tussenstaan zonder geklapt te worden.

Krijgt ze ook geen schoppen meer!
Ik heb zelf gemerkt dat er veel overeenkomsten zijn in opvoedkundige methodes bij dieren en opvoedkundige methodes bij kinderen. Vooral rond thema's als consequent zijn, discipline, motivatie en respect. Natuurlijk is het niet gewenst een paard te behandelen als kind/mens en andersom, maar er zijn veel principes die op beide toepasbaar zijn. Dus ook als ik afgestudeerd ben, hoor ik graag over mensen die een hoop geleerd hebben van hun paard en dit in de opvoeding van hun kinderen toe kunnen passen 

. Hier is dat normaal en of dat aan mijn houding ligt of aan dat ik bij mij passende pony's uitkies of een combi van beide? Geen idee, maar ik hoef niet streng op te treden als het om de huisregels gaat hier. Voor mij is het normaal dat pony zich zo gedraagd en kennelijk is dat genoeg.