SandravdB schreef:Wat zijn mensen hier weer lekker bezig, het meisje is gewoon erg onzeker, en inderdaad zoals sommige vragen ben ik er gisteren heen gegaan. Eerste indruk paard was onwennig in zijn omgeving, rustig naar toe gelopen in de wei, haar normaal kunnen pakken, meegenomen naar voren, even aarzeling bij het hek maar toen ik haar gerust stelde niets aan de hand ging ze gewoon mee. Dier ziet er super uit voor haar leeftijd, hoeven in zeer slechte staat dat wel, moet erg nodig naar de smid. Rustig vastgezet aan een kant met touw door ring en dan touw aan het uiteinde vast houden dat als ze inderdaad in paniek zou raken ze los zou kunnen zonder zich te bezeren. Dat ging prima, beetje op en neer lopen om rond te kijken meer ook niet. Dus had zoiets van niets aan de hand hoor best lief dier. Na tijdje aan twee kanten vast gezet en heerlijk rustig geborsteld, ze stond echt te genieten en was heel ontspannen. Zijn er ruim uur mee bezig geweest en toen bedacht van kijken wat er gebeurd als je haar opzadelt, zadel gepakt, gekeken of het goed lag en dat was zo, knelde niet, hoofdstel om en rondjes gaan wandelen in de bak, stukje mee gedraaft aan de hand en tot toen toe was ze zeer ontspannen en een fijn dier in de omgang. Dus omdat dit allemaal goed ging opgestapt, dit vond ze zeer eng en spande zich helemaal aan en wilde gaan bokken en steigeren, rustig eraf gesprongen en haar gerustgesteld. Even aan de longeerlijn, linksom niets aan de hand, rechtsom blijf ze overdreven naar links gebogen net of er iets niet lekker zat, na het longeren nog twee keer met voet in mijn beugel gestaan om te kijken wat de reactie was, oren in de nek, hoofd achter over klappen en aanspannen, dus besloten om niet verder te gaan omdat er duidelijk iets niet lekker zat, dus mensen die zeggen dat we te ver gegaan zijn dat valt best mee. Duidelijk is dus dat iets er niet lekker zit en dat het geen kwaadwilligheid van het dier is want in de omgang is ze super, soms wat drammerig maar dat is op een zeer rustige manier te corrigeren door haar pasje terug te laten gaan en dan hield ze al op. Meisje van wie ze is is zeer onzeker en al bang in de omgang met het paard terwijl het paard in de omgang heel prettig is en graag aandacht wil. Weet niet wat er gebeurd waarom dit paard zo'n angst vertoond zodra je erop wil stappen, of lichamelijk iets of ergens trauma van maar dit was geen normale reactie van een paard dat gereden is. Zelfs al zo een paard langere tijd stil staan dan hoeft een paard in mijn ogen niet in paniek te raken op deze manier, het paard is in mijn ogen geen rotpaard maar heeft iets meegemaakt of ergens pijn aan, zou een leuk paard zijn voor iemand die een weidemaatje zoekt. Maar denk dat de combinatie van dat meisje en het paard niet gaat werken en vraag me af of je nog op zo'n paard zou moeten gaan rijden, paard is 20 en om haar goed te krijgen voor het rijden denk ik persoonlijk dat je dan een lange weg met veel onderzoeken moet door gaan. Dus dat moet je in mijn ogen niet meer willen. Hoop dat voor veel mensen nu wat duidelijk is en dat we met respect met elkaar om kunnen gaan.
Meisje??? Ze is 28!!! Daarnaast is het paard zadelmak en lijkt op de foto niet eens zo verkeerd gereden in het verleden. Ideaal recreatiepaard of voor mensen overgang manege naar eigen paard. Dat paard is niks mis mee als die foto recent is. De TS is wel wat mis mee; die moet zich tussen de oren eens laten nakijken.
Ik denk dat er met GOEDE begeleiding een gouden paard onder dit gedrag schuil gaat.