Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ceesje schreef:Altijd gewoon doen wat jezelf het beste lijkt , in dit filmpje vinden ze ook dat alles moet kunnen , voerschep , hond etc..... de paarden vinden dat dan ook....
http://youtu.be/GcovwXlsfY0
Fleurtje100 schreef:Wachten en geduld hebben moet een paard ook leren. Stel je voor dat hij ook geen zin heeft om te wachten, of onrustig wordt als je een weg over moeten steken en er een auto aankomt. Omdraaien als je buiten zet duurt echt niet heel veel langer dan gewoon loslaten. Ik doe bv niet eerst de wei helemaal dichtmaken (moet er best hard aan trekken en dat gaat lastig als ik ook een paard vast heb). Heb wel de draad vast en sta zelf precies in de opening zodat hij de wei niet uit kan. Draad openmaken en vast houden, paard in de wei en omdraaien, los klikken, wei dicht. Zo kun je ook nooit tussen je paard en zijn vriendjes komen te staan. Mocht een paard wel losbreken komt hij trouwens nog een draad tegen, zodat ze nooit de stenen op kunnen rennen richting stal of zelfs van het erf af.
Wachten en geduld hebben kun je ze leren. Die van mij was ook verschrikkelijk, wilde gelijk naar de kudde, heel nerveus, trekken, hoofd zwaaien. Het kost wat werk maar inmiddels staat hij keurig omgedraaid te wachten en waggelt dan ontspannen weg.
. calice schreef:Ook ik draai mijn paard altijd om met het in de wei zetten.
En hij weet het, netjes naar binnen lopen, op mijn commando draaien, wachten tot hij los is en ik een stap opzij/naar achter heb gezet en dan pas gaan.
En moet heel eerlijk zijn dat ik het gewoon "eng" vind om tussen paarden te staan die zomaar los worden geklikt en er als een losgeslagen pjojectiel vandoor gaan.

_Arwen_ schreef:jess8 schreef:wow nooit van gehoord neus na voren dus dat is levengevaarlijk een melige bui en je heb en hoef of 2 voor je hoofd. die lui moeten een trap krijgen zodat ze mee krijgen dat dat levensgevaarlijk is. ik draai de paarden ok altijd om tenzij het en heel oudje is hahah die doen niets. meestal styapik dan na achter maar bij jongere paardn die draai ik om. belachelijk dat ze dat levengevaarlijk is. die lui zijn paardenkenner?? nou niet dus haha
Nou dank je
Pion schreef:ceesje schreef:Altijd gewoon doen wat jezelf het beste lijkt , in dit filmpje vinden ze ook dat alles moet kunnen , voerschep , hond etc..... de paarden vinden dat dan ook....
http://youtu.be/GcovwXlsfY0
Wie loopt er dan ook het weiland in waar een groep paarden staat met een voerschep....![]()
En zo'n springende, blaffende hond kun je er inderdaad ook niet echt bij gebruiken.
Vragen om problemen.
" en dan niet blijft staan totdat het halster af is...