Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
chanel1985 schreef:annebe schreef:Zoals gewoonlijk hier bij bokt, staan de beste stuurlui weer aan wal en 87% van de gereageerde geen kinderen.
En omdat we geen eigen kinderen hebben mogen we geen mening hebben?
Ik heb geen kinderen, inderdaad maar heb wel studie's kinderzorg gevolgt en heb 4 jaar in een creche gewerkt, pas 2 tot 3 keer in de week op kindjes van 3 en 5 jaar, dus ik denkt dat ik ook wel ervaring heb.
fuego3 schreef:chanel1985 gebeurd er bij jullie op de creche nooit iets ?
Air ,,, dat je de jongen niet meer zo alleen naast haar haf moet lopen , ben ik het mee eens , maar dan is het probleem toch niet opgelost , als er ooit eens een kind van een ander lang de paddock loopt kan het net zo goed fout gaan , ik denk dat de haf wel degelijk een beste optatter had mogen hebben.
Adil schreef:Marloes_R schreef:Mijn kleine gaat al sinds hij een jaar of 2 is mee tussen de paarden. Op de paddock en de wei. Tjonge wat een ramp
Misschien gaat dat bij jouw paarden, maar blijkbaar niet bij het paard van de TS.
Citaat:Tja, sommige paarden hebben een hekel aan kinderen...Nou ja, niet aan kinderen per se, maar ik merk heet duidelijk bij mijn merrie met kleine kinderen. Kleine kinderen zijn vaak wat drukker en maken vaak wat hectische, abrupte bewegingen. Hier reageert mijn merrie heel erg slecht op en dreigt ook vaak met bijten of doet dit ook, ook wanneer ouders hun kind op de arm hebben.
Adil schreef:Voorkomen is beter dan genezen....!Joyce2 schreef:Nogmaals, ik verwijt TS niets, net wat fuego zegt, iedere ouder maakt fouten.
Je hebt fouten maken en fouten maken. Ik ken mensen die hun 2-jarige zoon hebben verloren door een klein "foutje". Hij kwam bij een merrie met veulen op de wei, de merrie heeft het jongetje dood getrapt...
sillyhorse schreef:Na 1 1/2 pagina gelezen te hebben ben ik maar gestopt. TS krijgt in de berichten die ik gelezen heb alleen maar verwijten dat ze haar kind niet bij het paard mag laten en dat ze niet goed oplet. Misschien zie ik het wel een beetje simpel hoor, maar een paard mag niet bijten. Nooit! Ik heb geen tips om een paard af te leren om te bijten. Maar ik reageer toch op dit topic want ik vind het erg dat iedereen (althans in de door mij gelezen berichten) het hier maar heel normaal lijkt te vinden en vindt dat het paard geen schuld treft.

Ik snap echt volkomen dat je zo geschrokken bent! Mijn eerste reactie was ook 'op stal zetten' geweest, puur om even een veilige afstand tussen je zoontje en je paard te creëren. Kindje gaat voor paardje hoor! (Logisch lijkt me?) 
Air schreef:Paard heeft misschien wel een goede reden gehad om te bijten.
Julia_14 schreef:Air schreef:Paard heeft misschien wel een goede reden gehad om te bijten.
Kwam deze reactie nog een keer tegen. Ik snap best wat je bedoeld hoor, paard had misschien wel een goede reden om te bijten. Maar dat wil toch nog niet zeggen dat deze dan een aai over z'n bol moet krijgen, "Je hebt volkomen gelijk hoor, ik had ook gebeten!" ?? Stel haar zoontje heeft dat paard beetje geplaagd terwijl mama even niet keek, aan z'n lip getrokken ofzo (ik noem maar wat!) Ook in dat geval mag het paard niet bijten, dat doet ie maar bij z'n soortgenoten. Dat ie dat nog moet leren, kan ik begrijpen. Dus in dit geval heel jammer (en een les voor de volgende keer) dat moeder de situatie niet geheel heeft gezien en ook niet kon ingrijpen op het juiste moment. Noem mij maar grof, maar bijten = klap voor z'n harses, of waar je 'm maar kunt raken op dat moment. Uiteraard niet na een halfuur, maar dat is logisch.
Als moeder ziet dat haar zoontje haar paard plaagt, ruige bewegingen maakt o.i.d. (nogmaals, stel ) verzint zij voor haar kind wel weer een gepaste manier om te "straffen". Maar paard moet gewoon ten alle tijde weten dat fysiek contact in die mate niet getolereerd wordt.

Adil schreef:Ja, ze geeft het paard een tik.
http://www.youtube.com/watch?v=PV7gWBfr ... re=related
Deze is een stuk linker.....
Lielle schreef:en dat zou ik dus volkomen onacceptabel gedrag (van het paard!) vinden, en eigenlijk in het eerste filmpje ook. Staat er los van dat kinderen niet zonder toezicht bij paarden zouden moeten zijn, een paard mag ook niet zomaar bijten (en het eerste filmpje vind ik - zonder verdere context - nog steeds zomaar). Bijten mag gewoon nooit, tenzij in uiterste provocatie.