Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jet99 schreef:M_D_H schreef:euhm, ten eerste wegen mijn ouders geen 480 kilo...
ten tweede, als ik me ouders zou bijten, schoppen of zou slaan weet ik zeker dat ik ook wel een paar klappen kan incasseren
en ten derde... als je de clickertraining bij een typje als die van mij aangeleerd krijgt... eet ik mijn cap op![]()
1 ja ik vind het inderdaad wel terecht als je een paard slaat die jou expres pijn doet dus als hij bijf. schopt of bijt ofzo maar als hij pijn heeft echt niet! Dus je moet eerst kijken naar het probleem.
2 clickertraining werkt bij bijna alle dieren! Het is een hele goede manier om je paard iets te leren!
Groetjes mij

TinekeHorses schreef:@_bloemetje_: idd, slaan vind ik eigenlijk helemaal onnodig, zoek eerst het probleem op!
Millanka schreef:M_D_H schreef:ik vraag me af waarom je die vraag stelt als je met paarden werkt?
want dan zou je het onderscheid dus moeten kunnen maken
maar goed ik ben het met nine1987 eens
ik vind dat er te snel en te vaak wordt geslagen en ik los het dan ook vaker op mt de stem dan met de hand...
maar soms kun je niet anders
een paard leert dat de stem gevaarlijk is omdat daarna een slag komt, dus die combinatie kan eigenlijk niet zonder elkaar. Een paard moet eerst de consequenties leren van het niet luisteren naar de stem voordat hij weet wat het betekend.

M_D_H schreef:TinekeHorses schreef:@_bloemetje_: idd, slaan vind ik eigenlijk helemaal onnodig, zoek eerst het probleem op!
je hebt slaan en slaan...
ik vind zonder reden slaan idd onnodig...
ik vind een paard afstraffen door middel van een tik/slag niet onnodig...
nogmaals, tegen de tijd dat jij alle opties voor de reden van bijten/slaan/pletten heb uitgevonden heeft je paard het negatieve gedrag al aangeleerd...
zowiezo, ook al heeft je paard pijn of wil hij je iets duidelijk maken, dan nog hoeft hij niet te bijten/schoppen/pletten...
dat zou je paard ook niet in de kudde doen bij paarden die hoger staan als jij
M_Vainqueur schreef:M_D_H schreef:je hebt slaan en slaan...
nogmaals, tegen de tijd dat jij alle opties voor de reden van bijten/slaan/pletten heb uitgevonden heeft je paard het negatieve gedrag al aangeleerd...
zowiezo, ook al heeft je paard pijn of wil hij je iets duidelijk maken, dan nog hoeft hij niet te bijten/schoppen/pletten...
Hier ben ik het echt mee eens!
Dat paard zou dat zeker niet in de kudde doen, en als die dat doet, krijgt die toch zeker weten een mep! En die mep van dat paard komt toch wel heeeeel wat harder aan dan een klap van een mens hoor!
M_D_H schreef:M_Vainqueur schreef:Hier ben ik het echt mee eens!
Dat paard zou dat zeker niet in de kudde doen, en als die dat doet, krijgt die toch zeker weten een mep! En die mep van dat paard komt toch wel heeeeel wat harder aan dan een klap van een mens hoor!
mischien moet je beter gaan lezen
?

M_Vainqueur schreef:M_D_H schreef:je hebt slaan en slaan...
Hier ben ik het echt mee eens!

M_D_H schreef:jet99 schreef:Ik vind het echt niet goed om paarden te slaan! Als jij niet luistert naar je ouders of Zo iets slaan ze jou toch ook niet! Ze Worden er alleen maar bang en onzeker van en dat is niet wat je wil! En als je paard vaak iets doet wat niet fijn is zoek het probleem dan soms heeft ie namelijk pijn maar als het iets is zoals ongeduldig zijn ofzo dan kun je dat afleren met clickertraining! Als je niet weet wat dat is zoek het dan op op google!
Groetjes jet
euhm, ten eerste wegen mijn ouders geen 480 kilo...
ten tweede, als ik me ouders zou bijten, schoppen of zou slaan weet ik zeker dat ik ook wel een paar klappen kan incasseren
en ten derde... als je de clickertraining bij een typje als die van mij aangeleerd krijgt... eet ik mijn cap op![]()
Odieta schreef:Een paard correct corrigeren is zeker niet dom of onnodig,
Doe je dit niet, of niet juist zit je straks met een onhandelbaar paard wat gevaarlijk kan worden niet alleen voor je zelf maar ook voor het paard.
Als een paard bijt, krijgt tie van mij gelijk een behoorlijke tik terug wel meteen later corrigeren heeft dan geen nut meer.
En verder vaak een keer de stem verheffen is al voldoende.
Een paard echt een tik moeten geven komt bij mij niet veel voor, mits je hem consequent opvoedt, en duidelijk bent over wie er de dienst uitmaakt.
Als je hierin duidelijk bent is dit alleen maar prettig voor een paard, en een keer een tik geven als dit echt nodig is, mits je het met je verstand doet en niet vanuit frustatie, hoor het ook bij de opvoeding.
Paarden onder elkaar zijn vele malen harder voor elkaar.