Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
we zijn nu bezig met het zoeken naar een nieuw baasje.rapido schreef:en wat te denken van opvang huizen die het paard voor niks op nemen, opknappen en dan laten adopteren?
rapido schreef:En toch heb je mensen die beweren dat te kunnen (hier op Bokt) door het dier een jaar op de wei te kwakken en het de nodige zorg te geven. En dit alles voor nul centen??? en dan ter adoptie zetten.
Is toch te mooi om waar te zijn of zie ik dat verkeerd!?
Marian_ schreef:ik snap je niet. wij hebben toevallig 2 hondjes uit portugal gehaald (stiefvader heeft daar vrijwilligerswerk gedaan) die zouden daar geen kans hebben om nog geadopteerd te worden en waarschijnlijk nog hele leven doorbrengen in een kooi van 2 bij 2, in hun eigen strond en urine en bijna nooit daglicht zullen zien.
hier hebben ze wel 'n kans, en afdanken? nou nee, wij hebben al 3 hondjes en we kunnen niet alles houden, wel kunnen we dit hondje nog 'n kans geven in nederland.
mariekie schreef:Mijn pony is afgelopen 13 mei 32 jaar geworden.
Ik kan er nog reacreatief mee rijden en heb haar getald bij een partuculier waar ze in de winter de hele dag buiten kan lopen en in de zomer 24/7 het land op kan.
Ik heb super geluk gehad met deze stal anders had ik mooi een probleem hier in de randstad.
Geen haar op mn hoofd die er aan denkt om haar in een rusthuis te proppen o.i.d.
Ik heb geen geld voor een paard erbij, tuurlijk ik zou ook welleens wat anders willen maar tja.
Ik ben eraan begonnen en ze mag bij mij blijven tot haar dood.
Mijn pony zie ik niet als een pak koekjes wat ik even omruil...![]()
Mijn tijd met een andere paard komt vast nog wel..........
). Beestje blijft tot haar dood, ondanks dat haar baasje wel eens tijd te kort komt (want bij bepaalde weersomstandigheden gaat ze naar binnen of moet er een dekentje op en af) en dat is wel eens lastig combineren met je eigen zaak e.d.
Marian_ schreef:klopt hoor, maar de TS heeft 't ook over deze hondjes in de beginpost![]()
verder helemaal met je eens hoor.
(en indien dat al iets meer het geval zou zijn, dan zou er misschien wel voldoende vraag zijn om dieren die echt om een oprechte reden herplaatst moeten worden op te vangen)
). Want er zijn er gewoon veel te veel van......... Ietsje minder kan ook best wel...... blue_kim schreef:En zo geld het ook vaak voor paarden die ,iets, mankeren. Zielig om af te maken dus schepen we een ander er mee op!ja maar dat gebeurt in veel gevallen niet, want het is zielig om het diertje af te maken, dus brengen we hem naar het asiel waar er misschien nog iemand voor hem komt.
Citaat:jamaar eerlijk gezegd vallen die voor mij ook in de categorie 'sukkeltjes'
wat als je er geen thuis voor vind?
is het überhaupt geen bizar gegeven dat er zo'n tekort is aan opvang voor allerhande beestjes? zijn er niet gewoon teveel waardeloze beesten (sorry dat ik het zo denigrerend stel, want een vuilnisbakkie kan ook lief en trouw zijn)?
is het niet raar dat er altijd wat goeie zielen moeten zijn die zo zot zijn van hun centen in de afdankers van anderen te steken omdat het anders de spuigaten uitloopt?
en dan de hamvraag natuurlijk? moet elk dier (dat misschien al een miserabel leven achter de rug heeft of richting een miserabel einde gaat) kost wat kost zo lang mogelijk in leven gehouden worden? denkt een dier daar zo over of zijn wij dat die het idee 'pensioen' toepassen op dieren terwijl het dier geen idee heeft wat er aan de hand is?
en versta me niet verkeerd: ik heb nx tegen een dier een kans geven. ik zou ook een advertentie plaatsen als ik een nest katjes vind om een goeie eigenaar voor hun te vinden, maar moet het kost wat kost als je er eigenlijk geen weg mee kunt; dat is de vraag.
moraal van het verhaal: als ieder zijn verantwoordelijkheid zou nemen van conceptie tot dood, dan zouden we zulke problemen dieren niet hebben (en indien dat al iets meer het geval zou zijn, dan zou er misschien wel voldoende vraag zijn om dieren die echt om een oprechte reden herplaatst moeten worden op te vangen)
rapido schreef:blue_kim schreef:En zo geld het ook vaak voor paarden die ,iets, mankeren. Zielig om af te maken dus schepen we een ander er mee op!ja maar dat gebeurt in veel gevallen niet, want het is zielig om het diertje af te maken, dus brengen we hem naar het asiel waar er misschien nog iemand voor hem komt.